ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

پیر بولز، مفسر دقیق موسیقی

پیر بولز موسیقیدان و رهبر ارکستر فرانسوی به پیشرفت موسیقی کمک بسیاری کرده. او در سال ۱۹۲۵ در منطقه «لوار» فرانسه متولد شد.

پیر بولز موسیقیدان و رهبر ارکستر فرانسوی به پیشرفت موسیقی کمک بسیاری کرده. او در سال ۱۹۲۵ در منطقه «لوار» فرانسه متولد شد.

او از کودکی پیانو را آغاز کرد و استعداد فراوانی در موسیقی و ریاضی نشان داد. ابتدا مدتی در «لیون» ریاضی خواند و سپس به کنسرواتوار پاریس رفت و نزد «اولیویه مسیان» به تحصیل موسیقی پرداخت.

مسیان او را با سریالیسم آشنا کرد و بولز شروع کرد به نوشتن موسیقی آتونال در سبک «سریالیسم پس از وبرن». حاصل این فعالیت‌ها «کانتاتا»‌های بولز است که برای صدای زن و ارکستر نوشته شده. از آن زمان به بعد بولز تحت تعلیمات مسیان تکنیک دوازده‌صدایی را گسترش داد و چیزی را شکل داد که به نام «سریالیسم انتگرال» معروف است.

پیر بولز آثار موسیقیدان‌های بسیاری را اجرا کرده، اما عمده شهرتش به عنوان رهبر ارکستر به دلیل تفسیرهای دقیقی است که از موسیقی آهنگسازان کلاسیک قرن بیستم ارایه کرده؛ مثل دبوسی، مالر، شوئنبرگ، استراوینسکی و وارس. جالب است بدانیم که بولز هنگام رهبری هرگز از چوب استفاده نمی‌کند.

بولز به‌سرعت به یکی از رهبران فلسفی جنبش هنری پس از جنگ با گرایش به تجرید و تجربه‌گرایی تبدیل شد. امروزه بولز همچنان یکی از سردمداران موسیقی قرن بیستم است و با آثار و فعالیت‌های هنری‌اش در شکلگیری فرهنگ موسیقایی معاصر سهم به‌سزایی داشته و دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • همنشین بهار

    پیر بولز Pierre Boulez غزل خدا حافظی را خواند ما بر زمان می‌گذریم نه زمان بر ما نمی‌دانم نحوه گذشت زمان چگونه است. اما این را می‌‌دانم که ما بر زمان می‌گذریم نه زمان بر ما. پیر بولز هم بر زمان گذشت و رفت. رفت و مثل آب رفته دیگر به جوی باز نمی‌گردد. همه‌ی روندهای پیرامون ما برگشت‌ناپذیر هستند. هـیچ آیـینه دگـر آهن نشد. هیچ نانی گندم خرمن نشد. هیچ انگوری دگر غوره نشد. هیچ میوه پخته با کوره نشد... http://www.hamneshinbahar.net/article.php?text_id=347 ... در همین زمینه http://www.hamneshinbahar.net/index.php?page=poesi ... سایت همنشین بهار http://www.hamneshinbahar.net