ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مخزن موزه ملی ایران با هزینه هنگفت به مرقد خمینی منتقل می‌شود

این توافق در دیدار سید حسن خمینی با علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بعد از جلب موافقت محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه حاصل شد.

قرار است مخزن موزه ملی ایران به مرقد روح‌الله خمینی منتقل ‌شود. این توافق در دیدار سید حسن خمینی با علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بعد از جلب موافقت، محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه حاصل شد. ساخت هر غرفه در شرایط تحریم و کرونا  که معیشت مردم ایران را به خطر انداخته دست‌کم ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

دیدار سید حسن خمینی با علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حدود دو هفته قبل. (عکس: صدای میراث)
دیدار سید حسن خمینی با علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حدود دو هفته قبل. (عکس: صدای میراث)

به گزارش «صدای میراث»، سایت خبری تحلیلی میراث فرهنگی حدود دو هفته قبل سید حسن خمینی موفق شد موافقت علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای انتقال مخزن موزه ملی ایران به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی را به دست آورد اما جزئیات این توافق تا دوشنبه ۱۳ مرداد پنهان مانده بود. هدف سید حسن خمینی این است که مرقد پدربزرگش را به یکی از مقصدهای گردشگری تبدیل کند.  

 بر اساس گزارش «صدای میراث» پشت درهای بسته این توافق به دست آمد که بخشی از فضای ۴۰ هزار متر مربعی زیرزمین صحن مرقد خمینی به بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی تبدیل شود.

علاوه بر این قرار است وزارت میراث فرهنگی آثار حاصل از تمامی کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق مختلف کشور در دوران پس از انقلاب، از دوره پارینه سنگی تا دوران قاجاریه را به موزه شماره دو مرقد خمینی منتقل کند. انتظار می‌رود که دو تا سه هزار اثر به مرقد خمینی منتقل شوند.

 علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظاهراً موافقت محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور را برای تخصیص بودجه‌ای کلان به راه‌اندازی موزه شماره دو مرقد خمینی به دست آورده است.

قرار است تولیت مرقد زمین بدهد و وزارت میراث فرهنگی تمامی بودجه، اعتبار، آثار و اشیای تاریخی مورد نیاز شعبه دوم موزه ملی ایران در زیرزمین مرقد خمینی را تأمین کند. ساخت و سازها در محوطه زیرزمین مرقد خمینی ناتمام مانده. موزه‌ای هم به زندگی خمینی اختصاص داده شده است.   

تخمین زده می‌شود که ساخت غرفه دست‌کم ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، آن هم در شرایطی که به سبب تحریم‌ها و بحران کرونا معیشت مردم ایران به خطر افتاده است. دولت روحانی هنوز با تخصیص این اعتبار هنگفت به تشکیلاتی که سید حسن خمینی در مقبره پدربزرگش به راه انداخته موافقت نکرده است.  

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوروش

    به گفته سوکراتس(سقراط) انسان دو چیز را هرگز جستجو نمیکند. یکی ان چه را که میشنا سد و دومی آن چه را که نمی شنا سد. به طور نمونه‌ اگر کلمه مربع را بشنویم ، آن را جستجو نمی نمی کنیم ولی اگر کسی بگوید شکلی وجود دارد به نامِ ثرتب همه کنجکاو میشوند و به جستجوی آن می پردازند. منظورِ سوکراتسِ نابغه از مطلب چیست؟

  • کوروش

    این هم یک اتفاقِ دیگر که تفاوت بینِ دو کلمه را نشان میدهد. از قبل باید توضیح دهم که این مطلب از رویِ نفرت به هیچ قوم و نژادی نیست بلکه بر عکس. امید است که‌سو اِ تفاهم پیش نیاید. جمع شدن دورِ کلمهِ ایران و جمع شدن دورِ کلمه پارس/ایران. زنانِ ما مسئو لیت بسیار زیادی در این دارند که کدام کلمه را پرورش دهند. نه اینکه‌ مردان مسئولیت ندارند ولی این زنان هستند که انسان تولید میکنند و پرورش میدهند.

  • آیت ا...شنگولیان

    بسم الله تعالی بجای انتقال موزه ملی، بیت ما پیشنهاد میدهد به تشکیل موزه روحانیت از بدو پیدایش از لبنان در زمان صفویان تا ایران و انتقال تمام امام زاده ها از سراسر کشور و تاریخچه اجدادی حضرت امام (لعنت الله و علیه) از هند بایران در مرقد حضرت امام (لعنت الله علیه) تا به تبرکاتش اضافه شود. بخشی را هم به نمونه هائی از آثار و تصاویر آیت...ها و آخوندهای ریقونه اختصاص دهند جهت درآمدهای گردشگری و آثار باستانی آیات عظام. السلامم و علیکم برحمت الله و برکاته