ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنجاه و یکمین روز اعتصاب نیشکر هفت‌تپه- کارگران هشیارند

در سکوت دولت و قوه قضائیه نمایندگان تازه از راه رسیده مجلس یازدهم میداندار «تحقیق و تفحص» درباره نحوه واگذاری شرکت شده‌اند. نهادهای وابسته به سپاه برای تملک شرکت دندان تیز کرده‌اند.

سه‌شنبه ۱۴ مرداد کارگران نیشکر هفت‌تپه در پنجاه و یکمین روز اعتصاب خود با خواست پرداخت حقوق و بیمه معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی و خلع ید از بخش خصوصی مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. در سکوت دولت و قوه قضائیه نمایندگان تازه از راه رسیده مجلس یازدهم میداندار «تحقیق و تفحص» درباره نحوه واگذاری شرکت شده‌اند. نهادهای وابسته به سپاه و بنیاد مستضعفان برای تملک شرکت دندان تیز کرده‌اند اما کارگران هشیارند.

پنجاهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه- عکس از رسانه های اجتماعی

امروز همزمان با پنجاه و یکمین روز اعتصاب کارگران سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس که شنبه گذشته به همراه دو نماینده دیگر به شوش رفته و در محل تجمع کارگران مقابل فرمانداری حاضر شدند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا مشکل اصلی را «عدم اهلیت» کارفرمای فعلی خواند. و افزود وضعیت شرکت باید بررسی شود.

پایداری کارگران در تداوم اعتصاب به‌رغم گرمای کشنده خوزستان و گسترش کرونا حمایت گسترده‌‌ای از کارگران را به دنبال داشته و سبب شده اغلب رسانه‌های دولتی از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز به ناگزیر خبر اعتصاب کارگران را بازتاب دهند.

اما مسئولان همچنان بی‌تفاوتند. مجلس یازدهم که تازه از راه رسیده، وعده می‌دهد که از طریق تحقیق و تفحص و بررسی نحوه‌ واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه، مشکلات کارگران را حل کند.

کارگران نیشکر هفت‌تپه ۵۱ روز اعتصاب در گرمای نفس‌گیر و در شرایط گسترش روزافزون کرونا را پشت سر گذاشته‌اند. دو تن از کارگران به نام‌های کرامت پام و حسن کهنکی احضار شده‌اند. آن‌ها طبق ابلاغیه صادر شده به علت شرکت در اعتصاب روزهای گذشته به «اخلال در نظم عمومی» متهم و موظف شدند روز دوشنبه در شعبه پنجم دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شوش حاضر شوند.

روز دوشنبه ۱۳ مرداد در حالی که کارگران در دمای ۴۸ درجه مقابل فرمانداری شوش تجمع کرده‌ بودند، شبکه خبر جمهوری اسلامی سخنان امیرحسین اسدبیگی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت (امید اسدبیگی) را پخش کرد که مدعی است کارگران حقوق اردیبهشت خود را هم گرفته‌اند ولی از آن پس به علت مسدود شدن حساب‌ها توسط قوه قضائیه، پرداخت حقوق کارگران مقدور نبوده است.

مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰ کارگر سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد.
نحوه واگذاری این شرکت از ابتدا بحث‌انگیز بود. این شرکت از زمان واگذاری صحنه اعتراض و اعتصاب کارگران نسبت به سوء مدیریت، سوء استفاده از شرکت، تحمیل قراردادهای غیرعادلانه کار، بدی شرایط کار، و تعویق مطالبات است.
دور جدید اعتصاب در نیشکر هفت‌تپه روز ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ آغاز شده است. کارگران که از ابتدای سال حقوق نگرفته‌اند خواستار پرداخت حقوق معوقه، خلع ید از بخش خصوصی و بازگشت به کار نمایندگان اخراجی خود هستند.
بیش از ۱۰۰ کارگر این مجتمع به جرم اعتراض احضار و بازداشت شده‌اند. اسماعیل بخشی، محمد خنیفر و… از نمایندگان کارگران علاوه بر تعقیب قضایی و امنیتی از محل کار خود نیز اخراج شده‌اند.
دادگاه دو تن از اعضای هیأت مدیره نیشکر هفت‌تپه از جمله امید اسدبیگی مدیرعامل شرکت، به اتهام «سردستگی سازمان یافته اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز و معاملات غیرمجاز ارز‌های دولتی» هم‌اکنون در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی در جریان است.
آنان متهم‌اند با همکاری ۱۷ تن از سهام‌داران شرکت حدود یک و نیم میلیارد دلار ارز دولتی را به نام نیشکر هفت‌تپه دریافت و در بازار آزاد به فروش رسانده‌اند.

قوه قضائیه به روال قبل این ادعا را رد کرد. محمدباقر الفت معاون قوه قضائیه گفت تنها یک حساب اسدبیگی مسدود است و او قادر است از منابع دیگر حقوق کارگران را پرداخت کند.

رئیس دادگاهی که اسدبیگی را محاکمه می‌کند نیز پیش‌تر گفته بود او قصد دارد به این ترتیب دادگاه را تحت فشار بگذارد. کارگران نیشکر هفت‌تپه هم گفته بودند اسدبیگی از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. آن‌ها در اعتراض به استانداردهای دوگانه قوه قضائیه گفتند امید اسدبیگی مدیر عامل شرکت که متهم اول پرونده اختلاس یک و نیم میلیارد دلاری است، آزاد است اما کارگران به جرم افشای فساد و ناکارایی مدیریت و اعتراض به نپرداختن حقوق خود زندانی می‌شوند.

روز شنبه ۱۱ مرداد سه تن از نمایندگان به شوش رفتند. آن‌ها پس از بازگشت، در عین تأیید وضعیت دشوار کارگران، تلاش کردند خواست آن‌ها را به پرداخت مزدهای تعویقی تقلیل دهند و مشکل را به «نحوه واگذاری به بخش خصوصی» و «عدم اهلیت» کارفرما محدود کنند.

احمد نادری یکی از این نمایندگان که پس از ساعتی حضور در محل تجمع کارگران مقابل فرمانداری شوش، نتوانست گرمای ۵۰ درجه را تحمل کند و بی‌حال شد، پس از بازگشت از تریبون خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران به کارگران وعده داد از طریق گفت‌و‌گو با رئیس قوه قضائیه برای حل مشکل در نیشکر هفت‌تپه اقدام کند.

او که گویا به شوش رفته بود تا «از نزدیک» در جریان مشکلات کارگران قرار بگیرد، انگار که پلاکارهای بزرگ حاوی خواست خلع ید از بخش خصوصی را ندیده و تأکید کارگران بر این خواست را نشنیده باشد، به تسنیم گفت «باید این شرکت به یک مجموعه متخصص که دارای اهلیت لازم است واگذار شود».

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اعلام کرده است که نظر به گزارش نمایندگان از شوش، این هفته نشست کمیسیون با شرکت نمایندگان کارگران برای بررسی مسئله نیشکر هفت‌تپه برگزار می‌شود.

کارگران که یک بار روند برگزاری نشست کمیسیون‌های مجلس دهم برای رسیدگی به مطالباتشان را دو سال پیش طی کرده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند، باز باید همین مسیر را ولی این بار با نمایندگان مجلس یازدهم طی کنند.

در جریان اعتصاب سال ۹۷ کارگران، همین روند طی شد و شماری از نمایندگان کارگران که از شوش به تهران می‌رفتند در راه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

یکشنبه ۱۲ مهر مهرداد بذرپاش که به تازگی به ریاست دیوان محاسبات مجلس رسیده است دستور تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری نیشکر هفت‌تپه را صادر کرد.

در این میان بسیج دانشجویی مشهودتر از پیش تلاش می‌کند به بهانه حمایت از خواست‌های کارگران، از اعتصاب بهره‌برداری کند. کارگران نوشته‌اند بسیج دانشجویی قصد بهره‌برداری از اعتراضات کارگران را دارد و حال که جو به ضرر اسدبیگی‌هاست، می‌خواهد زمینه‌های واگذاری نیشکر هفت‌تپه به ارگان‌های وابسته به سپاه پاسداران را فراهم کند.

کارگران معتقدند نهادهای وابسته به سپاه پاسداران برای به چنگ آوردن نیشکر هفت‌تپه پس از خلع ید از اسدبیگی‌ها دندان تیز کرده‌اند. آن‌ها حمایت ظاهری دانشجویان بسیجی از اعتصاب را در همین راستا می‌بینند. سخنان سه نماینده مجلس پس از بازدید از شوش ظن کارگران را تقویت کرده است.

کارگران هشدار داده‌اند «خصوصی سازی خوب و بد ندارد». آن‌ها خطاب به همکارانشان نوشته‌اند:

«همکاران عزیز! بالا و پایین پریدن‌ها و حضور دانشجویان بسیجی برای رضای کارگران نیست! برای به میدان آوردن روءسای سپاهی خودشان است! هشیار باشیم. به نیروی اتحاد خودمان تکیه کنیم و همین تنها راه ماست. خصوصی سازی را لغو می‌کنیم و یا شرکت را کامل دولتی می‌کنیم و نظارت کامل کارگری بر آن اعمال می‌کنیم و یا شرکت را کاملا از آن خود می‌کنیم

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حکم شنیع و قرون وسطایی شلاق بر پیکر کارگران محکوم است.

    حکم شنیع و قرون وسطایی شلاق بر پیکر کارگران محکوم است. صبح امروز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۰ دقیقه ، جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی آقای محمد رضا دبیریان کارگر کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شعبه ۱۰۱دادگاه های کیفری دو شوش برگزار شد‌. ▪️شاکی خصوصی پرونده، رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شوش می باشد و اتهام های انتسابی ایشان،افتراء، توهین به مسئولان به جهت سمت و نشر اکاذیب است. پیش از این به موجب دادنامه ای که از سوی شعبه۱۰۱ دادگاه های کیفری ۲ شهرستان شوش صادر شده بود برای سه اتهام انتسابی، این کارگر در مجموع به ۲۲۲ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم به صورت غیابی و در جلسه ای غیر قانونی صادر شده بوده، چه آن که آقای دبیریان مبتلا به کوید-۱۹بوده و با عذر مجوز قانونی در جلسه حضور نداشت ولی جلسه بدون حضور ایشان برگزار شد.نسبت به این حکم اعتراض واخواهی به عمل آمد و با پذیرش اعتراض ،جلسه مجدد در تاریخ۹۹/۵/۱۹ در همان شعبه تشکیل شد. شاکی خصوصی ( رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شوش )با وصف ابلاغ واقعی وقت رسیدگی به وی در جلسه حاضر نگردید. ✔️" ایراد اساسی که چندین بار توسط فرزانه زیلابی وکیل کارگر هفت تپه در دادگاه تکرار و بر آن تٲکید شد این بودکه؛ آقای بهمنی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شوش هم شاکی خصوصی پرونده و هم تنظیم کننده گزارش و بازجوی پرونده بوده است و همین امر به تنهایی کافی است که بر اساس قانون، گزارش غیرمستند وی برای مقام قضایی مورد وثوق نباشد و محتوای گزارش در حد ادعا های بی اساس و فاقد دلیل تلقی گردد که می بایست به وسیله سایر ادله اثبات دعوا ، ادعا های خود را ثابت نماید. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹

  • دکتر یاسر رحمانی را به خاطر حمایت از کارگران هفت تپه اخراج کردند

    دکتر یاسر رحمانی را به خاطر حمایت از کارگران هفت تپه اخراج کردند ▪️اردوی کار: براساس خبرها دکتر یاسر رحمانی پزشک متعهد و مسئول که از اعتصاب کارگران هفت‌تپه حمایت کرد، به خاطر حمایتش با فشار نیروهای امنیتی از کار اخراج شده است. دکتر رحمانی از فعالین سابق دانشجویی است که بارها به خاطر فعالیت هایش با برخوردهای سرکوبگرانه نیروهای امنیتی و پرونده سازی های آنان روبرو بوده اما این پزشک کارگران شرکت کشت وصنعت نیشکر هفت تپه به این فشارها تسلیم نشده است @ordoyekar

  • حضور حمایتی!

    حضور حمایتی! در پنجاه و ششمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه، فعالینی از تشکلات بازنشستگان فرهنگیان و تامین اجتماعی به نشانه همبستگی و حمایت از کارگران هفت تپه در تجمع کارگران هفت تپه حاضر شدند و با در دست داشتن بنری اعلام حمایت خود از کارگران هفت تپه را اعلام کردند. درود بر این عزیزان که از نقاط دیگر کشور به فکر کارگران هفت تپه هستند و با حضور در شهر شوش اعلام حمایت خود را اعلام میکنند. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • سه دروغ ریز ولی درشت از موسوی امام جمعه اهواز

    سه دروغ ریز ولی درشت از موسوی امام جمعه اهواز ⁉️ آقای موسوی برای اینکه ادعا کند ساده زیست است و ادعاهای درباره پول گرفتن او از اسدبیگی دروغ است شروع کرد به شمردن دارایی های غیرمنقولش! او گفت در کل ایران دو خانه بیشتر به نام من نیست که یکیش مال یک طلبه پاکستانی است در محله خاک فرج قم. باشد قبول. بعد گفت یکی هم در جوانی در سال 58 در خرمشهر ساخته است. این شد دو تا. بعد حواسش نبود گفت خونه خودم در قم در محله فرهنگیانه. این که شد سه تا خانه! یکیش مال خودت نیست شد دو تا خانه مال خودت. دیدی دروغ گفتی؟ پس سه تا به اسمته. ⁉️ دروغ دومش : میگه در جوانی با زور بازوی خودم خانه ساختم، نجاری کردم جوشکاری کردم آهنگری کردم؟ همه اینکارها رو خودت تنهایی یعنی همه فن حریفی؟ باشد قبول. ولی مواد و مصالح رو خریدی یا هدیه گرفتی! پولش از کجا ؟ پول اون خونه تو قم از کجا؟ کسی که دو تا خونه مال خودش داره نباید ادعای ساده زیستی کنه. ⁉️ دروغ سوم: برای اینکه اثبات کنه از اسدبیگی پول نگرفته فقط خونه هاش رو شمرد. مگه فقط خونه مهمه؟ حساب بانکی، دلار، طلا، حساب خارج کشور. بعدش گفت خونه در ایران دو تا به نامش هست در خارج از کشور چی؟ بعدش مگه این روزها مسئولین به نام خودشون رشوه میگیرن. مگه شما از استاندار بیتربیت ذکر گوی مسلمان، کم هوش تری که بلد نباشی رشوه ها رو به نام همسر و اقوامت کنی؟ دروغ های ریزی میگید که خیلی درشته. احد شواغیل هفت تپه انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه ⬆️ سه دروغ ریز ولی درشت از موسوی امام جمعه اهواز

  • کارگران هفت تپه الگوی اعتراضی برای اعتصابات در سایر نقاط!

    کارگران هفت تپه الگوی اعتراضی برای اعتصابات در سایر نقاط! بخش هایی از متن نوشته شده در روزنامه اعتماد. نوشته بنفشه سام گیس. نكته مهم اين است كه ظرف هفته‌هاي گذشته، پافشاري كارگران مجتمع كشت و صنعت نيشكر هفت‌تپه براي استيفاي حقوق قانوني و صنفي، به الگويي براي باقي كارگران معترض در ساير واحدهاي توليدي استان خوزستان و استان‌هاي مجاور تبديل شده چنانكه از ابتداي هفته جاري، كاركنان و كارگران پالايشگاه‌هاي آبادان و پارسيان، پتروشيمي لامرد، پالايشگاه فازهاي ۲۲ و ۲۴ پارس جنوبي كنگان و پالايشگاه نفت سنگين قشم هم، در تجمعات اعتراضي، خواستار پرداخت حقوق و مزاياي عقب‌افتاده خود شده‌اند و اعلام كرده‌اند كه تا رسيدن به خواسته‌هاي خود به اعتراضات ادامه مي‌دهند. كارگران در تمام تجمعات اعتراضي خود ظرف اين سال‌ها، سوءمديريت مسوولان فعلي اين واحد توليدي را عامل اصلي تعويق‌هاي چند ماهه در پرداخت حقوق‌هاي ماهانه دانسته و درخواست كنند كه اداره اين مجتمع، باز به دولت سپرده شود بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • ***

    کارگران نیشکر هفت تپه چه می گویند، مسئولین و رسانه های جمهوری اسلامی چه می شنوند نزدیک به دوماه است کارگران نیشکر هفت تپه در وضعیت وخیم کرونایی، گرما و شرجی نفس گیر استان خوزستان در اعتراض به شرایط اسفناکی که بخش خصوصی در این پنج سال به زندگی آنها تحمیل کرده است دست به اعتصاب زده اند، سخن از اینکه مطالبات کارگران چیست دیگر زیاده گویی ست آنقدر گقته اند و فریاد زدند که بعید می‌دانم از هفت تپه بگوییم و کسی نداند امروز مطالبه ی اصلی کارگران نیشکر هفت تپه چیست. در این پنج سالی که این شرکت سرافراز را به بخش خصوصی منحوس واگذار کرده اند آنقدر رنج و محنت و یاس و فقر بر کارگرانش تحمیل شده است که کارگران در دور جدید اعتصابات مطالبه ی «خلع ید» بخش خصوصی را بعنوان اصلی ترین شعار و مطالبه خود مطرح کرده و دو ماه است در این گرمای جانفرسای تیر و مرداد خوزستان، وضعیت کرونا و اوضاع بسیار بد اقتصادی شان با تمام وجود دست در دست و دوشادوش همدیگر، متحدانه، آگاهانه و مسالمت آمیز از جان مایه گذاشته اند تا این خواسته شان(خلع ید بخش خصوصی) محقق گردد زیرا امروز کارگران هفت تپه نیک می‌دانند عامل اصلی بدبختی و تبعیض و نابرابری و طبقاتی شدن جامعه چیزی نیست جز مالکیت خصوصی و خصوصی سازی کارخانه ها و صنایع است. "خلع یدی" که کارگران هفت تپه امروز فریاد می زنند به معنی کوتاه شدن دست "هر" بخش خصوصی و نیمه خصوصی و حقیقی و حقوقی از هفت تپه است نه اینکه این کارفرما برود دیگری بیاید از اساس با هرگونه خصوصی و نیمه خصوصی و مالکیت دیگری در این شرکت مخالفند و دوماه این خواسته را کف خیابان جلوی فرمانداری شهرستان شوش فریاد زده و به گوش همگان رسانیده اند. اما مسئولین و رسانه های جمهوری اسلامی چه می شنوند و در پاسخ چه می گویند... پس از پنجاه روز سکوت مرگبار بالاخره مسئولین و رسانه یکی یکی وارد گود ما حامی کارگر هستیم شدند (با دوربین و فیلمبردار و عکسهای یادگاری)، حال ببینید کارگران چه گفتند آنها چه شنیدند. برای شروع ماجرا رسانه میلی پس از پنج سال چند دقیقه به فعالین کارگری فرصت می‌دهد تا از دلیل اعتصاب و مطالبات شان حرف بزنند، یکی از نمایندگان کارگری با قاطعیت می‌گوید مطالبه اول و اصلی ما «خلع ید» بخش خصوصی است و از این خواسته کوتاه نمی آییم، سپس مجری برنامه در پاسخ می‌گوید بله پس خواسته اول شما «تغییر مدیریت» است!!! چرا می گوید تغییر مدیریت؟ چون حامی بخش خصوصی هستند و اینگونه القا میکنند به ببینده که انگار کارگران از این کارفرما ناراضی هستند و بدنبال کارفرمای جایگزین هستند. و قبل از برنامه از فعالین خواسته بودند علیه رسانه های خارجی موضع بگیرند و این در حالی ست که امروز کارگران هفت تپه بشدت نسبت به عملکرد صدا و سیما اعتراض دارند. روز بعد نمایندگان مجلس به تجمع کارگران می آیند به حرف کارگران گوش می‌دهند باز همه فریاد می‌زنند «خلع ید» بخش خصوصی، اما آنها بله ماهم به مانند شما به این نتیجه رسیدیم که این کارفرما «اهلیت» نداشته و باید شرکت از او گرفته شده و به کسی دیگر داده شود!!! به همه ی همکاران رنجدیده ام در شرکت عرض میکنم اگر مسئولینی می آیند و در حمایت از ما می‌گوید این کارفرما «اهلیت» لازم را ندارد نباید خوشحال شویم بلکه بالعکس باید نگران باشیم چرا؟ چون وقتی واژه ی «اهلیت» کارفرما را مطرح میکنند یعنی اینکه این کارفرما برود و دیگری که به زعم آنها اهلیت دارد جایگزین شود و این به معنای «خلع ید» بخش خصوصی که ما می‌گوییم نیست و این حرف کجا اثبات می شود با حضور امام جمعه اهواز و نماینده رهبر در تجمع اعتراضی امروز کارگران هفت تپه، مجدد کارگران مطالبه ی خلع ید بخش خصوصی را فریاد می‌زنند و می‌گویند یا شرکت را به کارگران واگذار کنید یا دولتی شود با نظارت کارگران. اما امام جمعه اهواز هم این حرف را تکرار می‌کند: بله ما می‌دانیم که کارفرمای فعلی هفت تپه «اهلیت» نداشته و واگذاری اشتباه بوده، و در ادامه جایگزین های اهلیت دار معرفی می‌کند : یا دولتی بشود یا آنرا به اهلش واگذار کنیم «سپاه، بنیاد مستضعفان، ستاد فرمان امام».... ببینید عزیزان هیچکدام از این مسئولین و رسانه های جمهوری اسلامی قصد ندارند مراد اصلی شما که «خلع ید» هر چه خصوصی و نیمه خصوصی از هفت تپه ست را حاصل کنند. همه بدانند برای اداره ی هفت تپه هیچ کس به اندازه ی کارگران و کارکنان هفت تپه که عمرشان را در کشت نیشکر و تولید شکر صرف کردند «اهلیت» ندارد بنیاد مستضعفان و سپاه و فرمان امام چه تخصص و سابقه ای در کشت و صنعت نیشکر دارند، کارگران معترض از هرچه بخش خصوصی و نیمه خصوصی بیزارند و نمی‌خواهند از چاله به چاه بیفتند و وقتی می‌گویند مدیریت هفت تپه را به کارگرانش بدهید یا آنرا به دولت برگردانید با «نظارت کامل کارگران» چون به دولت هم اعتماد ندارند پس همه بدانند مطالبه ی اصلی کارگران هفت تپه «خلع ید» هرچه خصوصی و نیمه خصوصی از سر کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ست. به امید عبور از رنجها و زندگی در شادیها اسماعیل بخشی- 18 مرداد 1399 منبع : اینستاگرام #اسماعیل #بخشی بازنشر: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • "ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان!"

    پیروزی بزرگ برای هفت تپه! امروز شنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ در پنجاه و پنجمین روز اعتصاب، یک پیروزی بزرگ دیگر برای کارگران هفت تپه ثبت شد. موسوی امام جمع اهواز و نماینده رهبری در خوزستان، آمده بود که با حرف هایی در ظاهر علیه اسدبیگی برای او "مهلت" بگیرد. وقتی دید کارگران هشیارند گفت باید اسدبیگی محاکمه شود. این خنده دار بود زیرا ایشان چند ماه از اخبار عقب است. آقای موسوی، سپس در یک چرخش تاکتیکی وقتی دید کارگران خواهان لغو خصوصی سازی هستند گفت پس یا بدیم به دولت یا اگر نشد!!! سپاه و بنیاد مستضعفان! در واقع ایشان آمده بود اگر بشود برای اسدبیگی مهلت ایجاد کند و یا اگر در این مورد موفق نشد دوستان خودش یعنی سپاه و بنیاد و ستاد فرمان امام را به ما قالب کند که موفق نشد! ایشان در جایی هم گفت بگید کارگران جانشان را میدن برای ایران اسلامی که کسی جواب نداد و قهر کرد و رفت. همزمان با حضور موسوی تعدادی حاج آقا-آخوند دیگر هم بودن و سعی میکردن حضور سپاه و بنیاد را تبلیغ کنند که با جواب دندان شکن همکاران مواجه شدند. کسانی که توهم داشتند موسوی می آید برای کمک به ما الان امیدواریم متوجه شده باشند که او هم صف امنیتی ها است و برای هفت تپه هم کیسه دوخته! همکاران ما را به خارج کشوری و امثال آن متهم میکند. بعد هم با داد و فریاد و ظاهر سازی و تلاش برای استفاده از خطابه و فن بیان میخواهد برای بعد از اسدبیگی و حضور رفقای خودش بازایابی کند. در این زمینه هم موفق نبود و به درستی همانطور که گارگران پاسخ دادند: هیچ بخش خصوصی دیگری را نخواهیم پذیرفت. همکاران! توهم نداشته باشید که اینها ممکن است کمک حال ما باشند. اینکه حکومتی ها از همه رنگ و دسته و رسته همگی عین مور و ملخ در هفت تپه و شوش مستقر شده اند از ترس تجمعات ماو برای بهره برداری برای بعد از اسدبیگ ست. تجمعات ماست که باعث محاکمه شدن اسدبیگی-رستمی شده و نه لطف مسئولان. تجمعات و اعتصابات خود ماست که خصوصی سازی را لغو میکند و جلوی هر خصوصی سازی دیگری را میگیرد. حیف و صد حیف که گاهی برخی از عزیزان ما که خودشان بیشترین دردسر و زحمت و آزار را متقبل شده اند به اشتباه فکر میکنند ممکن است افرادی نظیر موسوی کمک حال ما باشند! به این موسوی و امثال ایشان باید گفت : ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان! امروز تمام بسط شعبده و حیله و خطابه و فریاد این گروه که به تجمع آمده بودند با هشیاری کارگران هفت تپه خنثی شد! این یکی از پیروزی های بزرگ اعتصاب ما تا این لحظه بوده است. تجمع و اعتصاب تا لغو خصوصی سازی جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف- شنبه - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • " کوچولوی تازه کار!"

    این حاج آقای تازه کار اومده که ما رو گول بزنه! شما باید بری جای دیگه کارآموزی کنی. هفت تپه و شوش جای این بازی ها نیست. اومده زمینه سازی کنه برای سپاه و بنیاد و ... پاسخ صریح کارگران به این آقای آخوند تازه کار. ضمنا معنی تعاونی رو هم تغییر میده و میگه " بخشی " از سهام رو بدن به کارگر! ای کوچولوی تازه کار! چرا همش رو ندن؟ تعاونی اگر بشه باید تمام شرکت به کارگران داده بشه. ما هیچ بخش خصوصی دیگری را قبول نخواهیم کرد. اعتصاب و اعتراض تا لغو خصوصی سازی و دولتی شدن شرکت با نظارت کارگران. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • "موسوی قهر کرد و رفت!"

    سخنان همکارمان ابراهیم عباسی درباره انگ و تهمت های موسوی به اسماعیل بخشی و محمد خنیفر. موسوی هم همان حرف های دستگاه های امنیتی را تکرار میکند. کارگران برای مرز و مذهب این و مذهب آن یکی جان خود را نمیدهند! کارگران برای خود و خانواده و طبقه خود مبارزه میکنند. کسی به ندای موسوی برای گفتن ایران اسلامی پاسخ نداد و ایشان قهر کرد و رفت. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • درود بر کارگران میان آب که امروز به تجمع آمدند!

    درود بر کارگران میان آب که امروز به تجمع آمدند! کارگران معترض سایر شرکت ها و کارخانجات در شوش، دزفول و اندیمشک، این روزها مرکز اصلی تجمع اعتراضی که مورد توجه تمام مسئولین و تمام مردم دنیا قرار گرفته در مقابل فرمانداری شوش در خیابان ساحلی است. شما هم به تجمع بیایید و مطالبات خود را بیان کنید. ما از مطالبات شما حمایت میکنیم. قدمتان سر چشم. جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف انتشار : کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • حضور بازنشستگان شرکت کشت و صنعت میان آباد در ن هفت تپه

    حضور بازنشستگان شرکت کشت و صنعت میان آباد در پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه در مقابل فرمانداری شوش. بازنشستگان شرکت کشت و صنعت میان آباد در اعتراض به مطالبات معوقه خود تجمع کردند. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • "امام جمعه اهواز به شوش خوش نیامدی!"

    پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه. کارگران متحدانه علیه بخش خصوصی، اختلاسگران و مسئولان حامی آنها شعار دادند. اعتصاب تا لغو خصوصی سازی! شما آخوندها و بسیجی ها بعد پنجاه و پنج روز به چه هدفی آمده اید؟ مگر قبلا موسوی نیامده بود اما باز هم از اسدبیگی دفاع کرده بود؟ موسوی امام جمعه اهواز به شوش خوش نیامدی! شنبه- ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape

  • پنجاه و پنجمین روز اعتصاب، امروز شنبه- ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

    پنجاه و پنجمین روز اعتصاب، امروز شنبه- ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه صبح امروز با حضور تعدادی از کارگران شرکت در درب فرمانداری برگزار شد. در این تجمع کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- پنجاه و پنجمین روز اعتصاب

  • پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

    پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی حضور گسترده نیروهای پلیس در پنجاه و پنجمین روز اعتصاب ▪️ ورودی به طرف فرمانداری از سمت پل جنوبی فرمانداری، توسط پلیس بسته شده است. پنجاه و پنجمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه. امروزصبح کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل درب فرمانداری به اعتصاب خود ادامه دادند. ✔️ ‌کارگران هفت تپه با اتحاد تا رسیدن به مطالبات خود به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. ▫️ پلیس،سرکوب و زندان نمی تواند خللی در عزم ما کارگران در راه رسیدن به مطالبات به حق مان ایجاد کند. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه syndica.hafttape@gmail.com صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه Http://Instagram.com/syndicahafttpe

  • ***

    مرثیه ای برای هفت تپه ▪️می دانم و نیک می دانم که شما غم نان آزارتان می دهد؛ ولی آیا شما نیز می دانید که غم جان مرا آزار می دهد؟ غم جانتان که عزیز از جان من است. می دانم که شما شرمنده ی خانواده ی خویش اید، می دانم که توان دیدن فرزنداتان که ماه هاست سفره شان خالی است را ندارید، ولی شما نیز می دانید که من شرمنده ی سوگند نامه خویشم؟ شرمنده ی بقراطم. آخر من خانواده ای جز سوگندم ندارم. آیا می دانید که من هم توان دیدن قلب سراسر اندوه خود را ندارم چون که سال هاست نگذاشته اند که با سفره ی سوگند خویش روبرو شوم. آخر من فرزاندانم سوگندهای منند. ممکن است مانند شما فرزندانی نداشته باشم اما روح فرزندان گرسنه ی رنج کشیده ی شما با روح من در آمیخته است. می دانم تقلایتان برای چیست. برای فرار از شرمساری. ولی شما می جنگید که شرمسار نباشید. اما من نگون بخت محبوس با که بجنگم تا شرمسار نباشم؟ بقراط حکیم من این دو روز شرمسار تو شدم، مگر سوگند یاد نکرده بودم که روح بیمارانم را هم شفا دهم ولی می بینی که نگذاشته اند. حتی نگذاشته اند جسم بیمارانمان را شفا دهیم. محبوسمان کرده اند تا بی شرافت شویم. ننگشان باد. اما بقراط جان نگران نباش احمد شاملو راهکارش را به ما داده که شرمسار نباشیم. من درد مشترکم مرا فریاد کن. ما شرمسار نخواهیم شد. درد بیمارانمان را از محبس فریاذ کرده ایم. شاید مکانیسم دفاعی ذهنمان باشد که نقش لیلی می کشم/خاطر خود تسلی می دهم ▪️ولی هرچه هست من و تو از شرمساری گریخته ایم. شاید جز اسمی هم از من و بیمارانم باقی نماند ولی وقیحانی که به کمک فقیهان، کارگران را به این حال و روز افکنده اند نام ننگشان تا ابد در تاریخ خواهد بود. آیندگان ممکن است حتی نامی هم از من نشوند ولی روسیاهی این شب زدگان کوردل که با میگساری ابایی از شرمساری ندارند جاودانه می ماند. بقراط به بیمارانم بگو ناراحت و نا امید نباشند زیرا به نقل از هوشنگ گلشیری خداوند، خداوند قلم، انتقام ما و ایشان را از شب زدگان خواهد گرفت. به ایشان بگو که آینده گان می دانند ما در جای درست تاریخ ایستاده ایم. ممکن است به جبر جفرافیا اینجا باشیم ولی قدرت تاریخ بر قضای جغرافیا خواهد چربید. ▪️منبع :اینستاگراک دکتر یاسر رحمانی پزشک هفت تپه

  • پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

    پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه، امروزصبح با حضور تعدادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد. کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات خود به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • خلاصه ای از جلسه فعالین مستقل کارگری هفت تپه با دولتی ها و مجلسی ها در #تهران

    بسیار مهم! خلاصه ای از #جلسه فعالین مستقل کارگری هفت تپه با دولتی ها و مجلسی ها در #تهران نکات مهم: 1-نمایندگان ما مانند شیر غریده اند و بی محابا از حقوق تمام کارگران دفاع کرده اند. یک تیم کامل هوشمند و دلیر! خسته نباشند. درود بر شما عزیزان 2-مجلس-دولت درباره حقوق و بیمه باز هم وعده به زمان های نامشخص داده اند! 3-مهم ترین مساله یعنی لغو خصوصی سازی را به رئیس دزدها یعنی جهانگیری واگذار کرده اند! این از نظر ما قابل قبول نیست. برای اعمال فشار به دولت بی لیاقت و دزد و همدست اسدبیگی-رستمی، باید روزهای آینده تجمعات شکوهمند داشته باشیم تا حساب کار دستشان بیاید. مبارزه تا لغو خصوصی سازی پیام همکاران- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • در مورد بازگشت به کار همکاران فصلی و غیرنیشکری و نیبر ها

    در مورد بازگشت به کار همکاران فصلی و غیرنیشکری و نیبر ها. یادمون باشه قرار نیست کارگر نی بر تا آخرش نی بر و موقتی بمونه. همه همکارا باید قراردادی بشن. بعد در مورد نوع کار باید تصمیم جمعی بگیریم. قرار نیست نیبر همیشه در بدترین شریط کار کنه. همکاری و دلسوزی همکاران برای هم بزرگترین سرمایه ماست. باید به فکر هم باشیم. نباید بخشی از همکاران همیشه در بدترین شرایط کاری باشن. حتی اگر چه میدونیم کار نیبر مشمول کارهای سخت و زیان اوره و زمان کارشون بیشتر حساب میشه و زودتر بازنشسته میشن. اما این رو نباید بشون تحمیل کرد. باید حق انتخاب داشته باشن. در فردای بیرون کردن بخش خصوصی تمام همکاران باید قرارداد کامل داشته باشن و هیچ کس نباید موقت و فصلی باشه. شرکت ما ظرفیت برای حداقل هشت تا ده هزار کارگر داره. پیام همکار

  • سلام علیکم

    سلام علیکم ما جمعی از کارگران نی بری هستیم سالها تو شرکت هفتپه کار میکنیم و همه میدانن کار نی بری خیلی سخت است و بدون هیچ مزایایی کار میکنیم و هر سال کار ما کمتر میشود مسال بهره برداری امسال که اگر همه کارمان جمع کنید به ۲ ماه شاید برسد یعنی در هرماه ۱۰ روز کار نمیکنم و ما هم زن و بچه داریم اگر در هر سال ۲ ماه کار کنیم چگونه واقعن میتوانیم زندگی کنیم بیشتر ما هم کارگرای قدیمی این شرکت هستیم ولی متسفانه بخاطر پارت بازی و بی عدالتی در این شرکت ما استخدام نشودیم و شماره پرسنلی ما ۹۵ هستیم و وقتی به شرکت رجوع میکنیم میگن ما نیاز به نیرو نداریم ولی بعد چند روز نیرو جزب میکنن و حق ما همیشه ذایع شده . از تمام کارگران و براددان قرادادی و رسمی پشت ما را خالی نکنید ما جز خدا و شما کسی را نداریم پس خواهشن ما را یاری کنید تا استخدام شرکت بشم ما دیگه از بی عدالتی خسته شدیم حتی خجالت میکشیم بگیم پرسنلی ۹۵ هستیم ولی تو نی بری هستیم چون ما را ملامت و مسخره میکنند . حتی پرسنل ۹۶ هم قرادادی شد و ما هنوز تو نی بری هستیم خواهشن صدای ما بشنوید و انشالله که میشنوید و اولویت شما شماره پرسنلی ۹۵ باشد. انشالله شرکت بشه دولتی پیام همکار

  • پیام یک دانشجو از تهران به کارگران هفت تپه!

    پیام یک دانشجو از تهران به کارگران هفت تپه! سلام بر کارگران هفت‌تپه من دانشجوی تهران هستم، یکی از کسانی که فرزند شماست و کنارتان می‌ماند، یکی از کسانی که از نظرش زمین و تریبون دانشگاه جز برای بلند کردن صدای ستمکشان و کارگران، هیچ ارزشی ندارد. یکی از هزاران و میلیون‌ها نفری که سرنوشتش به سرنوشت کلی کارگران در ایران و به‌ویژه به پیشگامی کارگران هفت‌تپه برای رهایی از استثمار و ظلم گره خورده است. پدران و برادرانم! ما فقط به جرم اینکه در تهران کنار هفت‌تپه ایستادیم، تهدید و بازداشت شدیم و زیر ضرب امنیتی رفتیم که به جان و دل پذیراییم چرا که فرزند کارگرانیم، رهایی‌شان رهایی ماست و به‌همین دلیل تا آخر کنارشان می‌مانیم. اما غرض از این پیام نقدی همدلانه ازجانب یکی از فرزندان کوچکتان است که چشم امیدشان به شماست و هر چه ازشان برآید برای همراهی و کنار شما ایستادن می‌کنند. از شما می پرسم، چگونه است که اگر زمانی پای ما به هفت‌تپه برسد، اگر فقط یکی از شما را ببینیم و به او دستمریزاد بگوییم هزار و یک بازداشت و ارعاب و سرکوب و چارت‌کشی از آن در می‌آید، اما جنبش عدالتخواه دانشجویی به راحتی در آنجا جولان می‌دهد بدون کوچکترین دردسری؟ تازه مقامات حکومتی پس از بازداشت‌ها و سرکوب هفت‌تپه، در سال ٩٨ صراحتا از این باصطلاح عدالتخواهان دانشجویی تشکر هم می‌کنند. برادرانم! مدتهاست اخبار ناگواری به گوشمان می‌رسد، از تلاش حکومت برای تشکیل شورای اسلامی کار که در نهایت شکست خورد، تا تلاش همه‌جانبه جنبش عدالتخواه دانشجویی برای اخته کردن اعتراضات شما و حل کردنش درون نظمی که زندگی شما و ما را نابود کرده است. جنبش عدالتخواه دانشجویی حکومت‌ساخته است، به امر رهبری شکل گرفته، سرش به سپاه وصل است... فقط یک بار نتایج حضور پررنگشان در ده‌ونک را ببینید که چگونه تفرقه انداختند و بدون حل مساله حق سرپناه ساکنین ده‌ونک، اعتراضات شان را به بزرگداشت 22 بهمن و 9 دی کشاندند. ببینید آیا مساله ده‌ونک هنوز که هنوز است حل شده؟ برای هفت‌تپه که مساله بسیار ریشه‌ای تر است و اگر بنا بود با وعده وعید و حقوق معوقه مساله حل شود شما مجبور نبودید روزها بدون نان در خیابان‌های با گرمای 50 درجه راه بروید و فریاد بزنید. جنبش عدالتخواه دانشجویی به سپاه وصل است و نتیجه‌ حضورش جز نفوذ و قدرت گرفتن سپاه در هفت‌تپه نخواهد بود. ببینید فعالیت اقتصادی سپاه چقدر محیط زیست نابود کرده، چقدر انحصار و استثمار و استبداد ایجاد کرده، چقدر به اقتصاد کل این مملکت ضربه زده که حالا بخواهد نفوذش در هفت‌تپه حداقل عایدی به‌حال شما کارگران داشته باشد. کارگران هفت‌تپه! شما صدای رسای طبقه‌ی مایید، شما گام‌های پیشروی طبقه‌ی مایید، چشم امید کارگران گرسنه و تحت استثمار به شماست. ما تاسف می‌خوریم از دیدن این‌که برخی عزیزا کارگر در هفت تپه با این جریان عدالتخواه دانشجویی مرز بندی محکمی ندارند. عزیزان! همه ما چشم امیدمان به شماست. به نان و کار و آزادی سوگند، که تنها کسانی که با شما در رنج‌ها و دردها، در مبارزه و مقاومت، در بازداشت و سرکوب و شکنجه و در رهایی هم‌سرنوشت و هم‌پیوندند و کنارتان می‌ایستند هم‌طبقه‌ای‌های شما هستند نه هیچ نیروی حکومتی. تا کنون جز اتکا به خودتان راهی نداشته‌اید و بدانید هر راهی جز این نیز جز فریب و سراب و قهقرا نیست. زنده باد اتحاد طبقاتی زنده باد کارگران پیشروی هفت‌تپه و فولاد و هپکو زنده باد اعتصاب پیام دریافتی- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • پنجاه و چهارمین روز اعتصاب، امروز جمعه- ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

    پنجاه و چهارمین روز اعتصاب، امروز جمعه- ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه صبح امروز با حضور تعدادی از کارگران شرکت در درب فرمانداری برگزار شد. در این تجمع کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape ⬆️ برگزاری اعتصاب کارگران هفت تپه- پنجاه و چهارمین روز اعتصاب

  • خطر کمونیسم در هفت تپه یا عشق به خصوصی سازی؟

    خطر #کمونیسم در هفت تپه یا عشق به خصوصی سازی؟ آقای نادری نماینده مجلس و عضو کمیسیون اصل نود مجلس در نشست تاریخی چهارشنبه با حضور نمایندگان مستقل کارگری که عزیزان ما هستند به چند نکته اشاره میکنه ( فیلمش در اینجا (***) هست) که بسیار مهمه و لازمه اهداف ایشون رو از این گفته ها روشن کنیم: اول ایشون تلویحا اعتراف میکنه که اگر تجمعات کارگران هفت تپه نبود هیچ مسئولی به این قضیه ورود نمیکرد! یعنی مادامی که تجمع نباشه اینها نخواهند ترسید و وارد قضیه نمیشن که بخوان تلاش کنن مشکلی حل بشه. اگر تلاش میکنن که مشکلی حل بشه نه برای رضایت کارگران بلکه از ترس امنیتی تر شدن ماجرا و به هم ریختن اضاع سیاسی خودشونه. یعنی تجمعات بهترین ابزار برای لغو خصوصی سازی است. نکته دومی که نادری نماینده مجلس میگه اینه که تمام مسئولین رو خطاب قرار میده و میگه بجنبید تا کمونیست ها روی هفت تپه سوار نشدن. معنی این حرفش چیه؟ در واقع میخواد از خصوصی سازی نوع دیگر دفاع کنه. ایشون یک بار میگه که مخالف نولیبرالیسم است- یعنی سیاستی که خصوصی سازی هم بخشی از آن است- و این سیاست دولت روحانی است. یک بار هم میگه خوب این خصوصی سازی رو برداریم یکی دیگه جاش بیاریم! یعنی میخواد دوستان خودش رو به جای اسدبیگی بیاره. اول ادعا میکنه ضد خصوصی سازی و نولیبرالیسمه ولی بلافاصله میگه خصوصی سازی دیگری انجام بدیم! ایشون برای اینکه بتونه پنهان کنه که خودش هم عاشق نولیبرالیسم و خصوصی سازیه میاد یک کلک قدیمی امنیتی میزنه. میگه اگه بخواید قبول نکنید دوستان و باند و جناح ما به جای اسدبیگی بیان پس ما هم به شما میگیم کمونیست تا راه رو باز کنیم دستگاه امنیتی شما رو سرکوب کنه! یعنی با گفتن اینکه مراقب باشید کمونیست ها روی قضیه هفت تپه سوار نشن منظورش اینه که بجنید هفت تپه رو خودمون فتح کنیم! آقای نادری با هشدار دادن درباره حضور یا اثرگذاری کمونیست ها در واقع میخواد تناقض حرف خودش رو پنهان کنه و اول تظاهر کنه که مخالف خصوصی سازیه ولی بعد بلافاصله بگه این خصوصی سازی بده ولی رفقای ما خصوصی سازی خوبی هستن! آقای نادری! ما با هر نوع خصوصی سازی مخالفیم. با هزار تا روش امنیتی هم نمیتونید ما رو از خواسته مون باز بدارید! به همه ما هم بگید #کمونیست، #سوسیالیست، #سیاسی، #رادیکال، غیر متعارف، ضد نظام یا هر چی دوست دارید بگید. ما کارگران هفت تپه مخالف هرگونه خصوصی سازی هستیم. انگ و تهدید و ارعاب هم اثر نداره. پیام همکاران انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • حمایت اتحادیه ساختمان، جنگلداری، معادن و انرژی استرالیا C.F.M.E.U - در سیدنی از کارگران کارحانه نیشکر هفت تپه و محکوم کردن رژیم ایران!

    حمایت اتحادیه ساختمان، جنگلداری، معادن و انرژی استرالیا C.F.M.E.U - در سیدنی از کارگران کارحانه نیشکر هفت تپه و محکوم کردن رژیم ایران! به دنبال فراخوان انجمن دفاع از کارگران ایران – آ. دی. آی. دبلیو برای حمایت از کارگران اعتصابی در ایران؛ حمایت خود را با ارسال کلیپ و پیامی تصویری از اعتصاب کارگران کارحانه نیشکر هفت تپه اعلام کرد.-۱۶مرداد ۹۹

  • اولین نشریه صوتی دانشگاه شیراز منتشر شد.

    اولین نشریه صوتی دانشگاه شیراز منتشر شد. (از فراسوی هفت تپه ها ) انعکاس| سال ششم _ شماره هفتم _ تابستان ۱۳۹۹ صاحب امتیاز: انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز. مدیرمسئول: فاطمه عفیفی سردبیر: زهرا باشی @farhangosiasat

  • محاصره ی چند ساعته ی پزشک مجموعه کشت و صنعت نیشکر

    دریافتی محاصره ی چند ساعته ی پزشک مجموعه کشت و صنعت نیشکر به دنبال پست اینستاگرامی صبح امروز دکتر یاسر رحمانی راد پزشک قراردادی مجموعه کشت و صنعت نیشکر خوزستان مبنی بر ای اینکه پس از پایان تایم اداری درمانگاه آن شرکت به جمع متحصنین و کارگران اعتصابی خواهد پیوست و صدایشان خواهد شد و به مداوای گرمازدگان خواهد پرداخت، از صبح امروز تماس های تهدید آمیز از طرف نهادهای امنیتی با وی شروع شد که حق خروج از مجموعه ی درمانگاهی و مداوای کارگران اعتصابی را نداشته و در صورت خروج از درمانگاه به شدیدترین شکل مورد ضرب و شتم و بازداشت قرار خواهد گرفت. پس از آن که دکتر رحمانی با یادآوری سوگند پزشکی خویش قصد خروج از درمانگاه را داشت به مدت چندین ساعت به محاصره ی نیروهای امنیتی و گشت حراست مجموعه کشت و صنعت نیشکر درآمد و حتی حق خروج از اتاق خود را نداشت.و تنها پس از اتمام اعتصاب کارگران و تحت الحفظ به ایشان اجازه خروج از درمانگاه و رفتن به منزل داده شد. در زیر پست اینستاگرامی دکتر رحمانی آورده می شود: به شرکت نیشکر هفت تپه آمده امده ام. زیر باد کولر گازی لم داده ام و کمر خم شده ی این سنگ های تیپاه خورده ی رنجور رو معاینه می کنم. کارگران هفت تپه پنجاه روز است در اعتصابند. از زمانی که که خود را شناختم اینان در اعتصاب بودند. اعتصاب برای یک سال، چند ماه و... اعتصاب تنها برای نان. پدرانی که غم نان کمرشان را دولا کرده است. غم نان به زندانشان افکنده است. وادار به اعترافات اجباری شان کرده است. به سرویس های امنیتی بیگانه متصل شان کرده است!!! شلاقشان زده است و من هیچ دوست ندارم تصویری از کمر خم شده ی پدر ایرانی را بازتاب دهم. خودم شرمم می شود. ولی کمرهاشان را می بینم اشک از چشمانم و هق هق از دهانم جاری می شود. چه حکایت تلخی است داستان ناتمام پرابهام هفت تپه. بعد از تایم کلینیک به جمع شان خواهم رفت. صدایشان خواهم شد. مدیران این شرکت فقط زیر باد کولر گازی لم داده اند و مشغول رشوه دهی به مقامات قضایی. ولی من امروز به جمعشان خواهم رفت. صدای بیصدایان خواهم شد. ارسالی به کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ***

  • از کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم!

    از کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم! کارگران هفت تپه پنجاه و سه روز است که در گرمای شدید هوا، در اوج کشتار کرونا و با وجود چهار ماه دستمزد معوقه و فشار فقر و گرسنگی بر خانواده‌ها دست به اعتراض می‌زنند. این کارگران سنت درخشانی را در جنبش مزد، حقوق و مستمری بگیران کشور پایه‌گذاری کرده‌اند که بی‌نهایت مهم و الهام بخش است و آن پیگیری و استمرار مطالبه‌گری است. نه احضار و تهدید و زندان و بگیر و ببند، نه برقراری رژیم گرسنگی برای از پا انداختن کارگران از طریق بی‌توجهی به مطالبات‌شان، نه دشواری‌های شکل گیری اجتماعات اعتراضی حمایتی در شرایط کرونایی، هیچ یک خللی در اراده‌ی استوار کارگران هفت‌تپه در پیگیری حق خواهی‌شان پدید نیآورد و در شرایطی سخت و دشوار چنان استوار ماندند که اکنون در همه جا اعتراضات کارگری سر برآورده است. کارگران هپکو و کارگران بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی در چهار استان کشور به اعتراض برخاسته‌اند. صدای حمایت از کارگران هفت‌تپه از میان کسبه‌ی شوش فراتر رفته است، و در شهرهای مختلف، کسبه با این کارگران اعلام حمایت و همبستگی می‌کنند، حامیان جنبش کارگری برای جلب حمایت و همبستگی گسترده‌تر با کارگران هفت‌تپه آستین‌ها را بالا زده‌اند، سیاست سکوت و بی‌اعتنایی درآمیخته با تهدید و ارعاب دولت و قوه‌ی قضایی علیه کارگران عملا شکست خورده و مجلس ناچار شده است با نمایندگان این کارگران دیدار کند و وعده‌هایی برای پرداخت معوقات مزدی و تمدید حق بیمه و سایر مطالبات‌شان بدهد. در کشوری که بیش از دو دهه اسیر بازی های جناح‌های قدرت بوده و مطالبه‌گری را استغاثه از آستان قدرت تفسیر می‌کرده‌اند، هفت‌تپه نمایش قدرت اراده‌ی متحد کارگری و پیگیری مستقل مطالباتی است؛ قدرتی که اتحاد گسترده‌تر کنشگرانش، برآمد آن در صحنه‌ی مبارزات طبقاتی، پیوند عمیق و استوارش با همه‌ی ستمدیدگان همه‌ی عرصه‌های مبارزه علیه همه‌ی اشکال ستمگری، خاصه علیه اعدام و سایر شکل‌های قتل عام سازمان یافته‌ی حاکمیتی، به معنای گشودن یگانه چشم‌انداز واقعی برای پایان رنج‌ها و مصیبت‌های چهار دهه‌ی اخیر است. امید واقعی از درون رنج و شکنج زحمتکشان هفت‌تپه، از فریاد شدن صدای محرومیت کارگران نفت، گاز و پتروشیمی، و عروج مطالبه‌گرانه‌ی بازنشسته، معلم و پرستاری جوانه می‌زند که از حق حیات محرومان با مایه گذاشتن از جان در برابر ویروس مرگبار کرونا حمایت می‌کند. ما همه با هم هستیم و با هم می‌توانیم سرنوشت خود را روشن و پرامید کنیم. ما بازنشستگان که همچون کارگران، معلمان، پرستاران و همه‌ی زحمتکشان دیگر به تهیدستی محکوم شده‌ایم و از مستمری ناچیز، بیمه‌ی ناکارا، انبوه تبعیض‌ها و نیرنگ‌ها و توطئه‌های اصحاب قدرت نسبت به مطالبات خود رنج برده‌ایم، با همه‌ی توان از مبارزات کارگران هفت‌تپه حمایت می‌کنیم. آینده‌ی روشن فرزندان ما به پیروزی کارگران و اتحاد زحمتکشان، در جدال سختی گره خورده است که در برابر همه‌ی ما در حال گسترش است. ۹۹/۵/۱۶ اتحاد بازنشستگان

  • "از نظر ما همه متهم هستن!"

    به معلم عزیزی که امروز در تجمع فرمانداری صحبت کرد با تشکر از معلم هفت تپه که اومد در جمع ما صحبت کرد. ایشون به درستی شخص حسن روحانی رو مخاطب قرار داد اما ما میخوایم اضافه کنیم چرا فقط روحانی؟ رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و رهبری، سازمان خصوصی سازی و ... همه در مورد ماجرای هفت تپه باید مخاطب قرار بگیرن. درسته که روحانی مکار و جهانگیری مفت خور پشت قضیه خصوصی سازی هفت تپه هستن و از طریق برادر جهانگیری سهامدار و شریک اسدبیگی هستن اما چرا کسی به حسینی پویا دادستان خوزستان و منتظری دادستان کل کشور چیزی نمیگه؟ چرا به رئیس دادگستری شوش یعنی جعفری چگنی و رشوه هایی که اینها گرفتن اشاره نمیکنید؟ اینها مگه تو قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران نیستن؟ یا نکنه اینها قضات فوه قضائیه جمهوری اسلامی پاکستان هستن!؟ مثلا راضی نوری نماینده مجلس و تعدادی دیگه جانور مفت خور و رشوه خوار شبیه ایشون! اینها مگه در مجلس نبودن؟ پس چرا مجلسی ها رو مخاطب قرار نمیدید؟ مگه اصل 44 برای خصوصی سازی توسط رهبری ابلاغ نشده؟ الان که باعث این همه مصیبت شده چرا جمع نمیشه این اصل خانمان برانداز؟ خوب برای همینه که میگیم رهبری و مجلس و قوه قضائیه رو هم باید مخاطب قرار داد. آقای معلم گرامی! از نظر ما همه متهم هستن! خصوصی سازی باید جمع بشه. ولی به تو دوست گرامی میگیم دقت ن ه اونها که میگن اسدبیگی بره همون هایی که رفاق هم جناحی تو هستن اونها هم کیسه دوختن برای هفت تپه و دارن سعی میکنن بعد از اسدبیگی شرکت رو بالا بکشن! پس آقای معلم گرامی! ما حواسمان هست. تمام نظام باید در مورد مساله هفت تپه پاسخ گو باشه. پیام همکار

  • وعده و وعید تکراری

    گزارشی دیگر از جلسه دیروز در تهران- مقداری وعده و وعید تکراری ابن گزارش رو ببینید. هیچ چیز دقیق و زمان و روش مشخص برای حل مشکل توش وجود نداره. مثل همیشه سر کار گذاشتن. فقط میخوان اعتصاب بشکنه. اعتصاب و تجمع رو ادامه میدیم. " به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه برخی از نمایندگان مجلس با کارگران هفت تپه به ریاست علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد. در این جلسه، سیدنظام الدین موسوی، علی خضریان، مجتبی رضاخواه، سیدعلی موسوی، احمد نادری و الهام آزاد نماینده سازمان تامین اجتماعی، نماینده دیوان محاسبات کشور، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور و نماینده سازمان بازرسی کشور حضور داشتند. علی بابایی (نماینده مردم ساری در مجلس) در ارتباط با این نشست گفته است: در این جلسه درخواست نمایندگان کارگران هفت تپه بر این بود که اولاً حقوق معوق‌شان پرداخت شود و ثانیاً از مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده سلب مالکیت شود. رئیس فراکسیون کارگری مجلس اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر این نکته تأکید داشتند که «اسدبیگی» مالک شرکت هفت تپه که این شرکت از سوی دولت به وی واگذار شده فاقد اهلیت برای این کار است. در جلسه امروز سازمان تأمین اجتماعی پذیرفت که بیمه کارگران هفت تپه را تا پایان مردادماه رد کند و پیشنهاد شد تا وزارت کار و رفاه اجتماعی از محل اعتبار تخصیص یافته برای پرداخت حقوق کارگران بیکار شده بر اثر بیماری کرونا ۱۵۰ میلیارد تومان را برای پرداخت حقوق کارگران هفت تپه تا زمان معلوم شدن وضعیت مالکیت این شرکت تخصیص دهد. به نظر می رسد که مساله سلب مالکیت از مالک فعلی هفت تپه با جدیت در حال پیگیری است؛ در نشست روز گذشته مقرر شد دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای به منظور بررسی موضوع سلب مالکیت از مالک شرکت هفت تپه در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار و درباره این موضوع تصمیم‌گیری شود." منبع : ایلنا بازنشر : کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • گرگهای طماع بورس برای بلعیدن فولاد و هفت تپه زوزه می کشند

    بسیار مهم! همکاران و نمایندگان ما هشیار باشند گرگهای طماع بورس برای بلعیدن فولاد و هفت تپه زوزه میکشند. "سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور، ضمن اشاره به سهامداران خاص و رانت در صنعت فولاد گفت حدود 5000 فرد معروف و سرشناس در بورس مشتری این حوزه اند" یعنی این بورس هم به طور عمده دست خود این لاشخورها و مفت خورهاست. افرادی مثل اسدبیگی. مطمئن باشیم که این گرگهای باران دیده بورس برای هفت تپه هم زوزه میکشند. حواسمان باشد. این سالها گرگهای بورس در کمین بلعیدن شرکتها دست و پای یکدیگر را لگد میکنند. حواسمان باشد بلایی را که سر هپکو و بسیاری دیگر از شرکتها آوردند سر شرکت هفت تپه نیاورند. کارگران هپکو میگویند:« یک روز اعلام می‌کنند که سهام شرکت را به ایمیدرو واگذار می‌کنند و روزی دیگر می‌گویند ۵۵ درصد از سهام آن را به سازمان تامین اجتماعی واگذار می‌کنیم؛ البته به شرط فروش سهام تا انتهای سال ۹۹ و رساندن میزان آن به ۱۷ درصد. اگر بنابر فروش شرکت است، چرا آن را واگذار می‌کنید؟.» خلاصه امروز در ایلنا خبرش آمده که میخواهند شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار کنند. فروش شرکت هپکو به این شکل در بازار بورس، یعنی به خاک سیاه نشاندن شرکت و کارگران آن. چون خود تامین اجتماعی هم ورشکسته و نابوده میدنش بورس یه مشت پول با فروشش به دست بیارن بزنن خرج بودجه کنن. یعنی تامین اجتماعی عملا می افته دست همان گرگ هایی بزرگتر از اسدبیگی! یعنی ما به هیچ وجه قبول نمیکنیم که بعد از گم و گور شدن اسدبیگی ها شرکت رو بدن به نیمه دولتی و نیمه خصوصی و این کلاه برداری ها. نمیذاریم بدن به تامین اجتماعی و بورس و سپاه و اینا ما کارگران هفت تپه خواهان دولتی شدن کامل شرکت با نظارت کارگران هستیم. دست بورس بازان، سرمایه های خصوصی و نیمه خصوصی و ارگان‌های نظامی و امنیتی از هفت تپه کوتاه. همگی دسته جمعی برید گم شید! ما کوتاه بیا نیستیم! هفت تپه رو پس میگیریم. پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • پنجاه و سومین روز اعتصاب هفت تپه امروز پنج شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

    پنجاه و سومین روز اعتصاب هفت تپه امروز پنج شنبه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ پنجاه و سومین روز اعتصاب کارگران هفت تپه صبح امروز با حضور تعدادی از کارگران شرکت در درب فرمانداری برگزار شد. در این تجمع کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape

  • پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه

    پنجاه و چهارمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه امروز پنج شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ #اتحاد_اعتصاب #نان_کار_آزادی_ #شادی_رفاه_آبادی #نابود_باد_استثمار_و_کار_مزدی پنجاه و جهارمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه، امروزصبح با حضور تعدادی از کارگران در درب فرمانداری برگزار شد. کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات خود به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ زنده باد اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران بر علیه ستم و استثمار آدرس ایمیل سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه *** صفحه #تلگرام #سندیکای کارگران.نیشکر هفت تپه ⬇️ @syndica_7tape با کلیک روی آدرس زیر @Sandika7tapeh اخبار، نظرات و گزارشات خود را برای ما ارسال کنید . اعتراض، اعتصاب، تجمع، تشکل ، داشتن نان و آزادی و زندگی شایسته حق مسلم ماست. آدرس صفحه اینستاگرام سندیکای کارگران هفت تپه ***

  • وعدهای شیرین

    رئیس سازمان خصوصی‌سازی: *دولت درباره مجتمع هفت تپه تصمیم گیری می کند* دولت دوشنبه آینده درباره مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه تصمیم گیری خواهد کرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلسه بررسی مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه بعد از ظهر امروز در نشستی به ریاست آقای علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس و با حضور ۱۰ تن از نمایندگان کارگران مجتمع هفت تپه و همچنین رئیس سازمان خصوصی سازی، تعدادی از نمایندگان و مسئولین دستگاههای ذیربط برگزار شد. در این جلسه نمایندگان کارگران هفت تپه؛ لغو خصوصی سازی این مجتمع و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده، لزوم نظارت دقیق دستگاه های متولی بر روند خصوصی سازی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت حقوق معوقه و همچنین تمدید بیمه تامین اجتماعی کارگران این مجتمع را از جمله خواسته های اصلی کارگران معترض عنوان کردند. علیرضا صالحی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در این نشست گفت: دوشنبه هفته آینده در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع مجتمع هفت تپه با قید فوریت بررسی و قطعا دوشنبه آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد. *نایب رئیس مجلس نیز در پایان این جلسه ۳ ساعته، تصریح کرد: علاوه بر پیگیری این موضوع در سطح معاون اول رئیس جمهور در هفته آتی مقرر شد که بیمه تامین اجتماعی تمامی کارگران تا پایان سال تمدید شود.* وی با اشاره به زمان کشت یک ماهه نیشکر در اواخر مرداد ماه، افزود: استاندار خوزستان وظیفه دارد مدیریت زمان کشت را بر عهده گیرد و آقای کتب عمیر ( نماینده مردم شوش ) نیز موظف است تا هفته آتی با تهیه لیست کارگران، دفترچه تامین اجتماعی آنها را تا پایان سال تمدید کند. نایب رئیس دوم مجلس گفت: چهارشنبه هفته آتی جلسه دومین جلسه پیگیری حقوق کارگران هفت تپه را برگزار می کنیم، رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید تا آن زمان موضوع اهلیت یا عدم اهلیت در واگذاری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را به مجلس اعلام کند. نیکزاد افزود: آقای بابایی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز پیگیری های لازم در تامین و اختصاص منابع، برای پرداخت علی الحساب حقوق معوقه کارگران این مجتمع از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بر عهده دارد. هفته گذشته و به دنبال طرح شکایت کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه در کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس، ۳ تن از نمایندگان تهران عضو این کمیسیون در سفری به شوش مطالبات کارگران را پیگیری کردند که در نهایت منجر به برگزاری نشست امروز شد. درنشست دیروز کارگران نیشکر هفت تپه با مجاسیان وعدهای شیرین امید است محقق بشود ارسالی به کانال تلگرامی سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۶/مرداد/۱۳۹۹ پنجشنبه

  • وعده تمدید یک هفته ای بیمه کارگران هفت تپه

    وعده تمدید یک هفته ای بیمه کارگران هفت تپه تا پایان سال و پرداخت علل الحساب معوقه مزدی از سوی وزرات کار ▪️اردوی کار: علی نیکزاد نائب رئیس مجلس ظهر امروز پنجشنبه 16 مرداد در خصوص توافقات روز گذشته نمایندگان کارگران معترض نیشکر هفت تپه با گروهی از اعضای مجلس گفته: ▪️علاوه بر پیگیری این موضوع در سطح معاون اول رئیس جمهور در هفته آتی مقرر شد که بیمه تامین اجتماعی تمامی کارگران تا پایان سال تمدید شود. ▪️استاندار خوزستان وظیفه دارد مدیریت زمان کشت را بر عهده گیرد و آقای کتب عمیر ( نماینده مجلس از شوش ) نیز موظف است تا هفته آتی با تهیه لیست کارگران، دفترچه تامین اجتماعی آنها را تا پایان سال تمدید کند ▪️بابایی رئیس فراکسیون کارگری مجلس نیز پیگیری های لازم در تامین و اختصاص منابع، برای پرداخت علی الحساب حقوق معوقه کارگران این مجتمع از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی را بر عهده دارد. ▪️علیرضا صالحی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی در نشست با کارگران گفته: دوشنبه هفته آینده در جلسه ای با حضور معاون اول رئیس جمهور موضوع مجتمع هفت تپه با قید فوریت بررسی و قطعا دوشنبه آتی در این باره تصمیم گیری خواهد شد. ▪️به گفته علی نیکزاد رئیس سازمان خصوصی‌سازی باید تا روز چهارشنبه هفته آینده که دومین جلسه پیگیری حقوق کارگران هفت تپه برگزار می شود، موضوع اهلیت یا عدم اهلیت در واگذاری مجتمع کشت و صنعت هفت تپه را به مجلس اعلام کند. ▪️به گزارش خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس «نمایندگان کارگران هفت تپه؛ لغو خصوصی سازی این مجتمع و جلوگیری از اقدامات مشابه در آینده، لزوم نظارت دقیق دستگاه های متولی بر روند خصوصی سازی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پرداخت حقوق معوقه و همچنین تمدید بیمه تامین اجتماعی کارگران این مجتمع را از جمله خواسته های اصلی کارگران معترض عنوان کردند.» ▪️گفتنی است در گزارشی که عصر دیروز از سوی سید نظام الدین موسوی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از جلسه مشترک با نمایندگان کارگران معترض هفت تپه منتشر شده بود هیچ یک از وعده های داده شده به کارگران واجد زمان روشنی برای اجرا شدن نبودند. ▪️کارگران هفت تپه با توجه به سوابق و سرنوشت وعده های گذشته به حرف های مقامات و مسئولان باور ندارند و همچنان خواهان پرداخت کامل حقوق های معوقه و اجرای سایر مطالبات شان هستند

  • شرکت به وزارت کشاورزی باید داده بشه

    فوری ❗️ آبیارها امروز برای جان دادن به اعتصاب به تجمع می آیند! همکاران آبیار که شرکت را و کشت را زنده نگه داشته اند و جان داده اند امروز برای جان دادن به تجمع و اعتصاب به مقابل فرمانداری میان. این عزیزان امروز در اعتراض به گفته های نمایندگان مجلس درباره هفت تپه بعد از جلسه در تهران، به تجمع میان. واقعا درود بر شرف و غیرت کارگران آبیار. در این اعتصاب این عزیزان شاهکار کردند. فردا تجمع جلوی فرمانداری با راهپیمایی به سمت میدان هفت تیر خواهد بود. با صدای بلند اعتراض میکنیم به نتیجه جلسه در تهران. ما خصوصی سازی دیگری را قبول نخواهیم کرد. شرکت به وزارت کشاورزی باید داده بشه. همین. همکاران با غیرت- اتحاد اتحاد پیام همکار

  • " تو هم عاشق نولیبرالیسم و خصوصی سازی هستی"

    جناب آقای سید نظام موسوی نماینده سپاهی در مجلس شورای اسلامی! بعد از آن همه مظلوم نمایی و اشک ریختن ها دم فرمانداری الان حرف عوض کردی؟ نشنیدی کارگران هفت تپه خواهان لغو فوری خصوصی هستند در ضمن خواهان واگذاری شرکت به دولت هستند. دیدی تو هم عاشق نولیبرالیسم و خصوصی سازی هستی؟ دیدی تو هم همدست مفت خوران بخش خصوصی هستی؟ اگر بلد نیستید بدانید هفت تپه یک شرکت و عمومی است و اصلا واگذاری آن به بخش خصوصی طبق قانون خودتان هم اشتباه است. قانون دوست نداری؟ فقط زور بلدید؟ قانون خودتان را هم دور میزنید؟ میخوای شرکت رو بدی برو بچه های خودتون؟ آقای نظام موسوی! ای سپاهی در کت و شلوار! ای زمینه ساز برای ورود سپاه! فکر کردی اگر دم فرمانداری بگی من به جای شما کارگران عزیز شلاق میخورم یعنی ما خر میشیم؟ نه حاجی! هفت تپه جای این خیمه شب بازی ها نیست. اومدی یه چهار تا اشک ریختی و کمتر از سه روز حرفت عوض شد و حالا میگی خصوصی سازی میره اما یه خصوصی سازی دیگه جاش میاد؟ نه ! صدای فریاد ما رو شنیدی؟ ده برابر این خواهیم شد. هفت تپه و شوش و خوزستان زیر پای ما خواهد لرزید. تا یادتون باشه به سرتون هم نزنه که بخواید ما رو دور بزنید. فردا در تجمع فرمانداری در این باره به شما پاسخ خواهیم داد.

  • دستمزدها پرداخت نمیشود؟ اعتصاب ادامه دارد! تا لغو خصوصی سازی

    دستمزدها پرداخت نمیشود؟ اعتصاب ادامه دارد! تا لغو خصوصی سازی قوه قضاییه بارها گفته است مانعی برای پرداخت دستمزدهای معوق نیست! پس بفرمایید مانع کجاست که چهار ماهه همین مقدار ناچیز را هم نگرفته ایم. این حقوق ها در برابر هزینه ها و گرانی ها مگر چقدر می ارزد که حتی با پرداختش، از فقر و فلاکت در بیاییم که آن را هم نمیدهید. معاون اجتماعی قوه هم گفته است حتی اظهارات اسدبیگ هم دروغ بوده که گفته به دلیل مسدود شدن حساب ها نتوانسته حقوق بدهد! مگر در دادگاه نگفتید اسدبیگ بازی تان میدهد و به شرط پرداخت حقوق ها آزاد است؟ بسیار خب آقایان! از نظر ما هم مانعی نیست پس فورا دستمزد ما را بدهید و فورا مدیران فاسد را مجازات کنید و فورا بر روی بخش خصوصی یک خط قرمز بکشید. دادگاه و قاضی ، رسیدگی به این مطالبات را به «اراده تیم مدیریت» حواله میدهد. ما هم که از اول گفتیم مدیریت اینها را قبول نداریم و اینها مدیران قاچاق هستند. پس دیگر چرا باید گرسنگی بکشیم و وضعیت پا در هوای شرکت را تماشا کنیم. قاچاقچی و اختلاسگر باید بروند ولی شما اراده آنها را به رخ میکشید؟ انتخاب کفیل قضایی و خلع ید از بخش خصوصی اینقدر سخت است؟ مجازات اسدبیگ و رستمی چرا طول کشیده است. چرا اراده نمیکنید و خودتان دستمزدها را نمیدهید؟ ما هر روز تو این گرما و بیماری برای اعتصاب می آییم و نمایندگان ما با تمام فشار و سختی تهران رفته اند تا پاسخ همین سوالات را بگیریم. اما ملاحظه کنید وضع هفت تپه را به کجا رسانده اند. دیگر بس است اینهمه سرگردانی. خواسته ما از خورشید هم روشن تر است: لغو فوری خصوصی سازی، پرداخت فوری دستمزدها . مطالبات را بدهید ما کوتاه نمی آییم و اعتصاب را تا آخر ادامه خواهیم داد. پیام همکار

  • مرور تاریخ!

    سید نظام موسوی، نماینده مجلس در جمع #کارگران_هفت_تپه می‌گوید: "شلاقی که قراره به تن هرکدام از کارگران هفت‌تپه بخورد اول از همه باید به پشت من سیدنظام موسوی، احمد نادری و علی خضریان بخوره..."‼️ ● ولی ما کارگران هنوز به یاد داریم، آن زمانی که برای #کارگران_آق_دره حکم شلاق صادر شد #سیدنظام_موسوی مسئول اصلی خبرگزاری و سایت و چندین رسانه با میلیاردها تومن بودجه بود ولی سکوت کرده بود‼️ ● #احمد_نادری (برنده شبه‌انتخابات اسفند) ادعا میکند: “من صدای کارگران هفت‌تپه هستم!” با شلاق، زندان، پرونده‌سازی و سرکوب صدای کارگران و فعالان و کارگری را خفه کرده‌اند و اکنون با «صداگذاری» به روی مبارزات و سخنگویان آنان روبه‌رو هستیم که فردی بیشرمانه رو به دوربین و چشمان کارگران زُل می‌زند و بی‌آنکه معلوم باشد کدام کارگر او را صدای خود می‌داند، می‌گوید: "و من صدای کارگران هستم." ●‏«صداگذاری» به همان پستی و دنائت صداخفه‌کردن از طریق سرکوب است که این‌گونه صدای مظلومین را از فیلترهای مطلوب حاکمیت می‌گذراند تا جایی که مطلوب باشد شنیده شود. شما آقایان، صدای خود کارگران و نمایندگان آنان را از هفت‌تپه بشنوید که ۵۲ روز است فریاد برمی‌آورند و کسی از سران و مقامات و مسئولان کار و متولیان قانون گوش شنوایی ندارد، بنا بر این ما باید بلندتر فریاد بزنیم تا جهانیان هم بشنوند؛ ما #کارگران_هفت_تپه پاسخ مطالبات‌مان را می‌خواهیم نه قیم و سخنگو از بیرون ! ● کارگران خواهان: بازگشت به کار همکاران اخراجی، بر چیده‌شدن خصوصی‌سازی و مدیریت شرکت بدست خود کارگران و هم‌چنین پرداخت دستمزدهای عقب‌افتاده سه ماه اردیبهشت، خرداد و تیر ماه هستند. ما کارگران، تصمیم گرفته‌ایم همه چیز را به خاطر بسپاریم، و مدام تاریخ خودمان را برای پیشروی مرور کنیم.

  • پنجاه و دومین روز اعتصاب هفت تپه امروز چهار شنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

    پنجاه و دومین روز اعتصاب هفت تپه امروز چهار شنبه - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ پنجاه و دومین روز اعتصاب کارگران هفت تپه صبح امروز با حضور تعدادی از کارگران شرکت در درب فرمانداری برگزار شد. در این تجمع کارگران اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. مهم ترین مطالبات کارگران در این اعتصاب به قرار زیر است: ✅ پرداخت فوری حقوق های معوقه و تمدید دفترچه بیمه ✅ بازگشت به کار فوری برای همکاران اخراج شده ✅ بازداشت فوری اسد بیگی و مجازات حبس ابد برای اسدبیگی- رستمی ✅ خلع ید فوری کارفرمای اختلاسگر و بخش خصوصی از هفت تپه ✅ بازگرداندن فوری ثروت های اختلاس شده به کارگران ✅ پایان کار مدیران بازنشسته پیام همکار- انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه @kargare7tape لطفا به خصوصی همکاران و گروه های واتزاپی بفرستید. @kargarane7tape

  • خط و نشان ما برای مسئولین

    خط و نشان ما برای مسئولین: خلع ید فوری خصوصی سازی وگرنه باز هم طغیان ما دیگر برای همه مشخص شده است که کارگران کشور و رسانه های دنیا به اعتصاب های هفت تپه دقت میکنند. به اعتصاب کارگرانی که همیشه پرشور بوده ولی از هدف اصلی خود منحرف نشده است. همکاران ! خلع ید بخش خصوصی و پایان دادن به فساد دولتی تنها یک شعار نیست، بلکه نشان دادن عامل اصلی فلاکت است. با وعده ی توسعه آمدند ولی عرضه ندارند حتی دستمزد بدهند. هزاران کارگر هفت تپه و همکاران در اراک و اصفهان و پالایشگاه ها حتی حقوق ندارند تا اختلاسگران و همدستان فاسدتر از خودشان ، میلیاردها دلار به جیب بزنند. مانند اسدبیگی ها و هم قطارانش در همه جای کشور مثل مار بیابان رشد کرده است و منابع و زمین ها و جنگل ها و کوه ها را می بلعند. اکنون که با وجود اعتصاب کارگران و کارمندان صنایع و تولیدات مختلف ثابت شده است که فساد دولت و بخش خصوصی و پیمانکاری موجب بی حقوقی تمام کارگران است، جایگاه اعتصاب ما مشخص میشود. کارگران دیگر نیز نگاهشان به اعتصاب های زنجیره ای و مسیر اعتراضات ما است. امروز که اعتصاب های کارگری یکی پس از دیگری اتفاق می افتد وقت آن است بلند تر از همیشه فریاد بزنیم : خصوصی سازی در هیچ شکلی نمیخواهیم. سرنوشت کارگران در جاهای مختلف به هم گره خورده است و امروز همه بر روی هم تاثیر میگذاریم. باید نشان دهیم چه کسانی و چه سیاست هایی باعث شده امروز اوضاع تولید کشور آشفته شود. با تجمع هماهنگ تر و گسترده تر میتوانیم همه جا را صدای حق خواهی کارگران کنیم. شعارهایمان را دقیق تر سر بدهیم که صدایمان در جنوب و تا تهران هم برود و نمایندگان کارگران را همراهی کند : ثروت های اختلاس شده را بازگردانید. همکاران و دوستان! ما اگر فقط نظاره گر دست و پا زدن های اسدبیگی و دولت باشیم چیزی گیرمان نمی آید. قوه قضاییه هم اگر به فکر ماست یه قدم کوچک بردارد و ثابت کند که قرار است کاری کند و فعلا حقوق ها را تسویه کند و کت و شلوار را از تن قاچاقچیان درآورد. دولت هم با بدهی های مکرر خود به دست درازی مشغول است. اینها فقط میخواهند ما از اعتصاب دست بکشیم و همراه هزاران کارگر از گرسنگی بمیریم! آقایان ندیده اند چگونه نبض کارگران با هم میزند؟ اینهمه فلاکتی که به بار آورده اند را در صدای پای کارگران در کارخانه ها و شهرها و خیابانها نمی شنوند؟ اگر تا کسب مطالبات‌مان کوتاه نیاییم ، هم کارگران دیگر به ما خواهند پیوست و به طور هماهنگ مانع از واگذاری ها و بی حقوقی های تکراری و مشابه میشویم. الان زمان این است که هم قدم باشیم تا این فاسدان بی همه چیزی که قدرت و اعتبارشان را هم مدیون ما هستند را بیرون کنیم. در این مرحله تاکید میکنیم لغو فوری خصوصی سازی! و واگذاری شرکت به دولت با نظارت خودمان! مسئولان رنگارنگ دولتی و قضایی و مجلسی! باور کنید اگر سرسوزنی از این خواسته های ما عملی نشود باز هم ما را خواهید دید در خیابان ها. ماییم کارگران هفت تپه، یعنی پایتخت اعتصاب جهان! پیام همکار- کانال مستقل کارگران هفت تپه

  • همه جا هفت تپه

    همه جا هفت تپه خوزستان، اراک، فارس، اصفهان، بوشهر، کنگان، عسلویه و ... کارگران همه جا خروشیده اند. درود بر توان و آگاهی و قدرت شماو درود بر اراده تان عزیزان، همکاران، هم طبقه ای ها! چقدر زیباست وقتی من و تو، ما می شویم، وقتی اتحاد در خیابان و صحن کارخانه جاری میشود، راه می افتد و سیل میشود و ما با مشت گره کرده فریاد میزنیم: مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر! همه جا علیه خصوصی سازی، علیه شرکت‌های پیمانی، لاشخورها و دلال‌ها، زالوهای واسطه، علیه قراردادهای موقت و سفید، علیه عدم پرداخت حقوق، علیه گرسنگی و فقر! ما چقدر به هم شبیه هستیم، چقدر دردمان از یک جنس است و یکی است و چقدر اتحاد ما مثل نان شب واجب! همکاران عزیز در سراسر کشور! اکنون وقت خروش ماست؛ ما که مانند بردگان، اسیر و مزدبگیر ِ یک مشت مفت خور سرمایه دار شده ایم! باید برخیزیم علیه کسانی که جان و نان ما را گرو گرفته اند. چقدر دلم لک زده برای اینکه دخترک نازنینم، پسر دلبندم، فرزندانمان دلی از عزای نداری دربیاورند، یک دل سیر بخندند و در محبت غرق شوند! لعنت بر شماها که همه چیز را از ما گرفته اید، لعنت، لعنت، لعنت! فردا و فرداها باز به پا خواهیم خاست و خواهیم خروشید! باید بخروشیم، ما تسلیم نمی شویم، ما ناچاریم به جنگیدن و تسلیم نشدن! ما ارتش کار، ما بردگان مزدی و صاحبان واقعی کارخانه ها و کشتزارها و همه ثروت و نعمت، ما کارگران! ما به فرزندانمان، به خودمان، به امروزمان و به آینده بدهکاریم، ما تسلیم نمی شویم، ما می جنگیم! چه خوب است که همه جا هفت تپه است، کران تا کران هفت تپه! پیام همکار

  • وظایف ما و وظایف نمایندگان ما در مذاکرات!

    وظایف ما و وظایف نمایندگان ما در مذاکرات! فردا نمایندگان ما کارگران هفت تپه برای مذاکره با مسئولین به تهران میروند. نمایندگان ما مثل آن چپاولگران و مفتخوران نیستند که اگر عنوان و مسئولیتشان از آنها سلب شد، واقعیت شخصیت آنها یعنی دزد و قاچاقچی و چپاولگر هویدا میشود. نمایندگان ما نمایندگان واقعی نه فقط ۵۰۰۰ بلکه الان دیگر نماینده مردم شوش و کل منطقه هستند. الان چشم همه کارگران نفت و پتروشیمیها و....از ماهشهر تا آبادان و پارس جنوبی و....که در اعتصابند به اعتصاب هفت تپه و مذاکره نمایندگان ما دوخته است. نمایندگان ما بدانند که حمایت کامل ما را دارند. وظیفه سنگینی به دوش آنها افتاده است و انتظارات زیاد است. اما بیش از این، وظایف ما مهم است: ❗️در صورتی که ما از آنها به درستی حمایت کنیم و تجمعات ما پر تعداد باشد آنها توان امتیاز گیری خواهند داشت! در واقع مسئولیت ما سنگین تر است. مسولیت ما گرم نگه داشتن پشت آنهاست و حضور در اعتصاب با تمام توان خواسته های ما روشن است: خلع ید از اسد بیگی و دولتی شدن شرکت. اما فورا باید این دو خواست زیر اجرا شود تاکید بر دو خواست فوری و حداقلی! ١- تا تعیین تکلیف وضعیت هفت تپه، تا خاتمه دادگاه اختلاس گران فاسد، دولت بطور موقت نماینده ای برای اداره هفت تپه با قبول تمام مسئولیت کارفرما تعیین کند. ٢- قوه قضائیه فورا از حساب‌های مسدود کارفرما، حقوقهای معوق را پرداخت کند و با گماردن یک کفیل، پرداخت منظم و سر وقت و یکجا و کامل حقوق ماه‌های بعد را بعهده بگیرد. نتیجه مذاکره باید کتبی و مانند یک قرارداد ثبت شود و مجری و تاریخ و طول مدت اجرای آن نیز ذکر شود. بعد از آن تصمیمات بعدی ما بعد از برگشت نمایندگان و گزارش آنها به کارگران و کارکنان هفت تپه در مقابل فرمانداری گرفته خواهد شد. جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف

  • پنجاه و دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر #هفت_تپه

    پنجاه و دومین روز اعتصاب کارگران نیشکر #هفت_تپه امروز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹ برگزار شد.کارگران مثل روزهای گذشته با تجمع در مقابل فرمانداری شوش اعلام کردند تا رسیدن به مطالبات خود به اعتراض و اعتصاب ادامه خواهند داد. ▪️سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹