ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خطر اعدام جان زانيار و لقمان مرادی را تهديد می‌کند

<p>پدر زانيار مرادی، زندانی ۲۱ ساله&zwnj;ای که به اتهام محارب به اعدام محکوم شده گفته است احتمال اجرای حکم اعدام زانيار و دوستش لقمان مرادی در روزهای آينده &quot;بسيار زياد&quot; است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران امروز، پنج&zwnj;شنبه ۲۱ دی&zwnj;ماه به&zwnj;نقل از اقبال مرادی، پدر زانيار مرادی نوشته است بنا به&zwnj;گفته دوستان زانيار در زندان رجايی&zwnj;شهر کرج، صبح روز يکشنبه گذشته نماينده دادستان وی و لقمان مرادی را فراخوانده و دو ساعت با آن&zwnj;ها گفت&zwnj;وگو کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;گفته اقبال مرادی، نماينده دادستان با بيان اين&zwnj;که معلوم نيست چرا آن&zwnj;ها تاکنون اعدام نشده&zwnj;اند آن دو را به بندشان بازمی&zwnj;گرداند و از آن روز به بعد خبری از اين دو زندانی در دست نيست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>زانيار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ايران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشيدی توسط نيروهای اداره اطلاعات شهر مريوان بازداشت شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها در روز چهارشنبه يکم دی&zwnj;ماه همان سال، به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کردی &ldquo;کومله&rdquo; و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مريوان در شامگاه ۱۴ تير ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند. اين حکم در دادگاه تجديدنظر و ديوان عالی کشور تأييد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>بیش از ۷۵۰ فعال سیاسی و مدنی و گروهی از خانواده&zwnj;های زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی کردستان با انتشار نامه سرگشاده&zwnj;ای خواهان توقف اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی و ديگر زندانيان سياسی کرد شدند</p> </blockquote> <p>اين دو زندانی که از زمان بازداشت ممنوع&zwnj;الملاقات هستند، بارها با انتشار نامه اعلام کردند زير شکنجه و تهديد به تجاوز جنسی مجبور به پذيرفتن قتل پسر امام جمعه مريوان شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پدر زانيار مرادی همچنين گفته است مصطفی شيرزادی، امام جمعه مريوان و شاکی پرونده فرزندش نيز چند روز پيش به تهران فراخوانده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اقبال مرادی اين را نيز نشانه ديگری از احتمال قوی اجرای حکم اعدام زانيار و دوستش لقمان مرادی می&zwnj;داند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اقبال مرادی در گفت&zwnj;وگو با کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشردر ايران بار ديگر بر بی&zwnj;گناهی فرزندش و لقمان مرادی تأکيد کرده و گفته است: &quot;اين پرونده يک پرونده سياسی است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی پيش از اين نيز گفته بود فرزندش هيچ فعاليت سياسی در هيچ گروهی نداشته و درس می&zwnj;خوانده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی خطاب به مسئولان قضائی جمهوری اسلامی ايران گفته است: &quot;من از مسئولان قضايی ايران می&zwnj;خواهم که به پسرم و دوستش لقمان فرصت يک محاکمه عادلانه بدهند. اجازه بدهند آن&zwnj;ها وکيل داشته باشند. اين بچه&zwnj;ها هيچ وکيلی برای پرونده&zwnj;شان نداشته&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>زانيار و لقمان مرادی در سومين سالروز زندانی شدن خود در نامه&zwnj;ای از سه سال شکنجه&zwnj;ای که بر آن&zwnj;ها رفته سخن گفته بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سوی ديگر بیش از ۷۵۰ فعال سیاسی و مدنی و گروهی از خانواده&zwnj;های زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی کردستان با انتشار نامه سرگشاده&zwnj;ای خواهان توقف اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی و ديگر زندانيان سياسی کرد شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

پدر زانيار مرادی، زندانی ۲۱ ساله‌ای که به اتهام محارب به اعدام محکوم شده گفته است احتمال اجرای حکم اعدام زانيار و دوستش لقمان مرادی در روزهای آينده "بسيار زياد" است.

کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران امروز، پنج‌شنبه ۲۱ دی‌ماه به‌نقل از اقبال مرادی، پدر زانيار مرادی نوشته است بنا به‌گفته دوستان زانيار در زندان رجايی‌شهر کرج، صبح روز يکشنبه گذشته نماينده دادستان وی و لقمان مرادی را فراخوانده و دو ساعت با آن‌ها گفت‌وگو کرده است.

به‌گفته اقبال مرادی، نماينده دادستان با بيان اين‌که معلوم نيست چرا آن‌ها تاکنون اعدام نشده‌اند آن دو را به بندشان بازمی‌گرداند و از آن روز به بعد خبری از اين دو زندانی در دست نيست.

زانيار مرادی و لقمان مرادی، اهل کردستان ايران در روز ۱۴ مردادماه سال ۸۸ خورشيدی توسط نيروهای اداره اطلاعات شهر مريوان بازداشت شدند.

آن‌ها در روز چهارشنبه يکم دی‌ماه همان سال، به اتهام محاربه از طريق عضويت در يکی از احزاب کردی “کومله” و دست داشتن در قتل پسر امام جمعه مريوان در شامگاه ۱۴ تير ۱۳۸۸، به اعدام محکوم شدند. اين حکم در دادگاه تجديدنظر و ديوان عالی کشور تأييد شد.

بیش از ۷۵۰ فعال سیاسی و مدنی و گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی کردستان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خواهان توقف اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی و ديگر زندانيان سياسی کرد شدند

اين دو زندانی که از زمان بازداشت ممنوع‌الملاقات هستند، بارها با انتشار نامه اعلام کردند زير شکنجه و تهديد به تجاوز جنسی مجبور به پذيرفتن قتل پسر امام جمعه مريوان شده‌اند.

پدر زانيار مرادی همچنين گفته است مصطفی شيرزادی، امام جمعه مريوان و شاکی پرونده فرزندش نيز چند روز پيش به تهران فراخوانده شده است.

اقبال مرادی اين را نيز نشانه ديگری از احتمال قوی اجرای حکم اعدام زانيار و دوستش لقمان مرادی می‌داند.

اقبال مرادی در گفت‌وگو با کمپين بين‌المللی حقوق بشردر ايران بار ديگر بر بی‌گناهی فرزندش و لقمان مرادی تأکيد کرده و گفته است: "اين پرونده يک پرونده سياسی است."

وی پيش از اين نيز گفته بود فرزندش هيچ فعاليت سياسی در هيچ گروهی نداشته و درس می‌خوانده است.

وی خطاب به مسئولان قضائی جمهوری اسلامی ايران گفته است: "من از مسئولان قضايی ايران می‌خواهم که به پسرم و دوستش لقمان فرصت يک محاکمه عادلانه بدهند. اجازه بدهند آن‌ها وکيل داشته باشند. اين بچه‌ها هيچ وکيلی برای پرونده‌شان نداشته‌اند."

زانيار و لقمان مرادی در سومين سالروز زندانی شدن خود در نامه‌ای از سه سال شکنجه‌ای که بر آن‌ها رفته سخن گفته بودند.

از سوی ديگر بیش از ۷۵۰ فعال سیاسی و مدنی و گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و نهادهای مدنی کردستان با انتشار نامه سرگشاده‌ای خواهان توقف اجرای حکم اعدام زانيار و لقمان مرادی و ديگر زندانيان سياسی کرد شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    کجاي دنيا فردي را بر اساس اعتراف تحت شکنجه و تهديد به تجاوز محکوم ميکنند؟ شرم کنيد . اين عدالت اسلامی است ؟

  • کاربر مهمان

    خدا ایشالا بهشون کمک می کنه. همیشه حق به حقدار میرسه. لعنت خدا بر کسی باد که عدالت رو زیر پا بگذارد.

  • کاربر مهمان

    قتل یک فعال دانشجویی زیر شکنجه های وحشیانه سایت اتحادیە دانشجویان دمکرات کردستان ایران بنا به گزارش رسیده به وب سایت خویندکار(دانشجو)، کرامت الله زارعیان فرزند فرج الله، متولد 1364 بعد از بازداشت توسط ماموران امنیتی کشته می شود. کرامت الله زارعیان، دانشجوی سال آخر رشته کارگردانی دانشگاه تهران، اهل جهرم استان فارس یکی از فعالان جنبش سبز بود که بعد از تظاهرات علیه تقلب در انتخابات سال 1388، سه بار توسط اداره اطلاعات شهر جهرم بازداشت می شود. آخرین بار حدود دو ماه پیش توسط نیروهای اداره اطلاعات در تهران بازداشت می شود. بعد از یک ماه بازداشت و طبق گواهی پزشکی قانونی نامبرده زیر شکنجه شدید، قطع نخاع شده و بر اثر شدت شکنجه جان می سپارد. بنا به گزارش رسیده به وب سایت خویندکار، بعد از کشته شدن، جنازه کرامت الله به منزل اجاره ایش در خیابان نظام آباد تهران برده می شود و جنازه نامبرده را در وان حمام انداخته و آب جوش را بر رویش باز می گذارند. بعد از 4 روز از چکه کردن آب و بوی تعفن، همسایگان به آتش نشانی و پلیس اطلاع می دهند . گزارش رسیده به وب سایت خویندکار می افزاید؛ ماموران بعد از باز کردن در حمام با جنازه روبرو می شوند ولی جنازه قابل شناسایی و حتی قابل حمل نبود و تکه تکه و از هم جدا شده بود. پلیس اجازه پیگیری نمی دهد. بعد از شکایت خانواده نامبرده، اداره اطلاعات به آنها پیشنهاد دریافت 200 میلیون پول می کنند که از شکایت صرفنظر کنند و در گزارش می نویسند که علت مرگ خودکشی بوده است. خانواده نامبرده هم اکنون تحت نظر می باشند و به آنها اعلام می کنند که چون این دانشجو به رهبر توهین کرده است ما می خواستیم او را تنبیه فیزیکی کنیم و تنها به خاطر اینکه خانواده شهید هستید به ناچار جنازه را تحویل می دهیم ولی شما حق هیچ گونه اظهار نظر و یا تماس با رسانه های خارج از کشور را ندارید. خانواده کرامت الله زارعیان از خانواده های جان باختگان جنگ ایران و عراق است و دو برادر وی در سنین 16 و 14 ساله جان خود را در جنگ از دست داده اند.!!

  • کاربر مهمان

    اعدام جوانان ايران را به اتهام ساختگي متوقف کنيد....