ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توافق مشروط لویه جرگه با آزادی ۴۰۰ زندانی «خطرناک» طالبان

برخی شروط که برای موافقت با آزادی زندانیان مطرح شده عبارتند از تضمین زندانیان به عدم بازگشت به میدان‌های جنگ و آغاز فوری مذاکرات صلح.

عبدالله عبدالله، رئیس مجلس مشورتی لویه جرگه افغانستان خبر داد که لویه جرگه با آزادی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان به صورت مشروط موافقت کرده است. برخی شروط که برای این موافقت مطرح شده است عبارتند از تضمین زندانیان در خصوص عدم بازگشت به میدان‌های جنگ و آغاز فوری مذاکرات صلح. قطعنامه رسمی لویه جرگه فردا صادر خواهد شد.

لویه جرگه صلح افغانستان از جمعه ۱۷ اسد آغاز به کار کرد/عکس از آرشیو

با پایان نشست امروز لویه جرگه صلح افغانستان، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه و مجلس مشورتی لویه جرگه در نشستی خبری در کابل گفت ۵۰ کمیته کاری گزارش‌هایشان را ارائه و با آزادی ۴۰۰ زندانی موافقت کرده‌اند.

به گفته عبدالله، نتیجه نهایی لویه جرگه به صورت رسمی فردا اعلام می‌شود. او افزود که در صورت تایید تصمیم کمیته‌ها از سوی لویه جرگه، این تصمیم در زودترین فرصت عملی می‌شود.

رئیس مجلس مشورتی لویه جرگه همچنین گفت که بعد از اعلام تصمیم نهایی سه روز فرصت هست که مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

عبدالله تصریح کرد که جز مسئله آزادی زندانیان موضوع دیگری سد راه انجام مذاکرات نبوده است. او گفت: «اگر گروه تروریستی  طالبان پس از رهایی زندانیان شروط دیگر بگذارند، جای تأسف خواهد بود. اطمینانی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم داده شده است، انتظار ایجاد موانع تازه از سوی طالبان را نداریم.»

عبدالله گفت که نظرات مختلفی پیش از تصمیم لویه جرگه برای آزادی زندانیان مطرح شده است: «برخی از اعضای لوی‌جرگه می‌گفتند که پیش شرط وجود داشته باشد، بعضی‌ها خواستار ضمانت و کاهش خشونت بودند و برخی حتی خواهان ضمانت‌های بین‌المللی شدند.»

بر این اساس برخی شرکت‌کنندگان لویه جرگه خواستار علنی شدن فهرست زندانیان شده‌اند تا مردم آنها را بشناسند.

رئیس لویه جرگه صلح افزود: «امروز جمع بندی نهایی دراین زمینه انجام می شود و قطعنامه آن فردا و در پایان نشست لویه جرگه منتشر خواهد شد.»

قطعنامه لویه جرگه صلح افغانستان فرردا صادر خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهربان

    بنظر میرسد دولت و ملت افغانستان چاره ئی جزء کنار آمدن با تروریست های طالبان ندارند. و البته این هم چیزی نیست جز باج دادن به طالبان. آنهم در همسایگی دیوار بدیوار حکومت اسلامی در ایران. سازمان های تروریستی بطور تاریخی نشان داده اند که فقط زبان زور را میفهمند. باین ترتیب بنظر میرسد با کمال تاسف، مردم و بویژه زنان افغانستان از وضعیت بد اکنون رهسپار شرایط بدتر (بنوعی گذشته) میشوند آنهم بدون هیچ گونه ضمانت، حمایت، یا پشتوانه محلی و بین المللی. امیدوارم، این چنین مباد.

  • حقیقتگو

    اگر طالیبان وداعش والقاعده خلع صلاح نشوند وراه ورود اسلحه وجنگ افزارومهمات ومنابع مالی برای آنها ازکشورهائی همچنین کشورهائی همچون ایران و پاکستان وامارات وعربستان وروسیه بسته نشود صلحی درکارنخواهد بود ...ترامپ بافشارحداکثری برحکومت افغانستان که با تهدید قطع حمایت مالی توام است که حکومت افغانستان واداربه آزادکردن جنایتگران طالیبانی کند وبدرستی هم واقف است که طالیبان همان قشون جنایتگران هستند ونه صلحی را می شناسند ونه مذاکره ای ودرحقیقت محض به فروپاشی حکومت افغانستان وبرپائی حکومت طالیبان خواهد شد ونه زنده بودن مردم افغانستان برایش اهمیت دارد ونه انچه باپریائی حکومت طالیبان بعدها برمردم افغانستان روا خواهد شد وترامپ فقط با این توافق خائنانه وجنایتگرانه یک هدف دارد که آن را بعنوان قاقالی انتخاباتی اش استفاده کند!!!بسیاری ازمردم ایران تخیل وارترامپ قبله ازادی شان ازشرحکومت آخوندی می دانستند باید ازاقدامات ترامپ درافغانستان درسی گرفته باشند که ترامپ با حکومت طالیبان هم مشکلی ندارد چه برسد به حکومت آخوندی درایران !!!