ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کنگره سراسری اصلاح‌طلبان به تعويق افتاد

<p>کنگره احزاب اصلاح&zwnj;طلب در ايران که قرار بود دی&zwnj;ماه جای برگزار شود، به تعويق افتاد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش بهارنيوز، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بيانيه&zwnj;ای اعلام کرد: &quot;کنگره سراسری که قرار بود از طرف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی&zwnj;ماه جاری برگزارشود، به دليل بروز پاره&zwnj;ای موانع و مشکلات به تعويق افتاده است که متعاقبا زمان برگزاری آن به اطلاع عموم خواهد رسيد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورای هماهنگی متشکل از ۱۷ حزب و گروه سياسی اصلاح&zwnj;طلب است که پس از انتخابات رياست&zwnj;جمهوری خرداد سال ۱۳۷۶ شکل گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين شورا در بيانیه خود به &quot;موانع و مشکلاتی&quot; که باعث شده کنگره سراسری اصلاح&zwnj;طلبان به تعويق بيفتد، اشاره&zwnj;ای نکرده است اما دو روز پیش رسول منتجب&zwnj;نيا، عضو حزب اعتماد ملی از احزاب اصلاح&zwnj;طلب ايران گفته بود اين کنگره به دليل &quot;شروطی&quot; که برخی مقامات مسئول مطرح کرده&zwnj;اند، لغو شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته منتجب&zwnj;نيا &quot;اعلام برائت کليه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، پذيرفتن رسمی کليه قوانين جاری در روند انتخابات و روش اجرايی و نظارتی آن و عدم شرکت اجزاب مانند جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در اين کنگره&quot; از جمله پيش&zwnj;شرط&zwnj;های بوده که مسئولان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواسته&zwnj;اند، آن&zwnj;ها را اجرا کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: وزرات کشور و ديگر مبادی قانونی و ذيربط، زمينه&zwnj;های برگزاری آزاد و توام با امنيت کنگره بزرگ اصلاح&zwnj;طلبان را فراهم آورند</p> </blockquote> <p>با اين حال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بيانيه&zwnj; خود اعلام کرده &quot;همچنان به تلاش&zwnj;های قانونی خود برای گردهمايی ادامه خواهد داد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين شورا ابراز اميدواری کرده است که &quot;وزرات کشور و ديگر مبادی قانونی و ذيربط، زمينه&zwnj;های برگزاری آزاد و توام با امنيت کنگره بزرگ اصلاح&zwnj;طلبان را فراهم آورند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند هفته پيش نيز محمد خاتمی، رئيس&zwnj;جمهور پيشين ايران ابراز اميدواری کرده بود حکومت ايران با برگزاری کنگره اصلاح&zwnj;طلبان موافقت کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته خاتمی، &quot;برگزاری اين کنگره می&zwnj;تواند خود علامت و نشانه&zwnj;ای ولو کوچک از سوی حاکميت برای حضور همه سلايق در انتخابات باشد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اشاره خاتمی به انتخابات رياست&zwnj;جمهوری سال آينده ايران است که روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

کنگره احزاب اصلاح‌طلب در ايران که قرار بود دی‌ماه جای برگزار شود، به تعويق افتاد.

به گزارش بهارنيوز، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بيانيه‌ای اعلام کرد: "کنگره سراسری که قرار بود از طرف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در روزهای ۲۷ و ۲۸ دی‌ماه جاری برگزارشود، به دليل بروز پاره‌ای موانع و مشکلات به تعويق افتاده است که متعاقبا زمان برگزاری آن به اطلاع عموم خواهد رسيد."

شورای هماهنگی متشکل از ۱۷ حزب و گروه سياسی اصلاح‌طلب است که پس از انتخابات رياست‌جمهوری خرداد سال ۱۳۷۶ شکل گرفته است.

اين شورا در بيانیه خود به "موانع و مشکلاتی" که باعث شده کنگره سراسری اصلاح‌طلبان به تعويق بيفتد، اشاره‌ای نکرده است اما دو روز پیش رسول منتجب‌نيا، عضو حزب اعتماد ملی از احزاب اصلاح‌طلب ايران گفته بود اين کنگره به دليل "شروطی" که برخی مقامات مسئول مطرح کرده‌اند، لغو شده است.

به گفته منتجب‌نيا "اعلام برائت کليه اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، پذيرفتن رسمی کليه قوانين جاری در روند انتخابات و روش اجرايی و نظارتی آن و عدم شرکت اجزاب مانند جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی در اين کنگره" از جمله پيش‌شرط‌های بوده که مسئولان از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواسته‌اند، آن‌ها را اجرا کنند.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات: وزرات کشور و ديگر مبادی قانونی و ذيربط، زمينه‌های برگزاری آزاد و توام با امنيت کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان را فراهم آورند

با اين حال شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بيانيه‌ خود اعلام کرده "همچنان به تلاش‌های قانونی خود برای گردهمايی ادامه خواهد داد."

اين شورا ابراز اميدواری کرده است که "وزرات کشور و ديگر مبادی قانونی و ذيربط، زمينه‌های برگزاری آزاد و توام با امنيت کنگره بزرگ اصلاح‌طلبان را فراهم آورند."

چند هفته پيش نيز محمد خاتمی، رئيس‌جمهور پيشين ايران ابراز اميدواری کرده بود حکومت ايران با برگزاری کنگره اصلاح‌طلبان موافقت کند.

به گفته خاتمی، "برگزاری اين کنگره می‌تواند خود علامت و نشانه‌ای ولو کوچک از سوی حاکميت برای حضور همه سلايق در انتخابات باشد."

اشاره خاتمی به انتخابات رياست‌جمهوری سال آينده ايران است که روز جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.