ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورش در زندان غزنی يک کشته و چندين زخمی بر جای گذاشت

<p>در پی شورش زندانيان در شهر غزنی در جنوب افغانستان، يک تن از آنان کشته و دست&zwnj;کم ۱۱ تن زخمی شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی گفت اين رويداد حوالی ظهر دوشنبه ۲۵ دی&zwnj;ماه رخ داد و تا ساعت چهار بعد از ظهر اين روز ادامه پيدا کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت نگهبانان زندان برای کنترل اوضاع مجبور به تيراندازی شدند که طی آن ۱۲ تن زخمی شدند اما سپس يک تن به دليل شدت جراحات در بيمارستان جان باخت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>زندان ولايت غزنی در ۱۱ کيلومتری جنوب شهر غزنی، مرکز اين ولايت قرار دارد و به منطقه اندر که طالبان در اين منطقه نفوذ دارند، نزديک است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معاون والی غزنی گفت اين شورش از سوی زندانيان طالبان راه&zwnj;اندازی شده بود و آنان ضمن پرتاب اشيای مختلف به سوی نگهبانان زندان، قصد برهم زدن امنيت زندان و فرار از آن را داشتند که موفق نشدند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>تاکنون و در چندين مورد در ولايت&zwnj;های مختلف اين کشور زندانيان طالبان با انجام برخی اقدامات از درون زندان و يا با حمله&zwnj;های همکاران خود موفق به فرار شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به&zwnj;گفته وی، شورش به پايان رسيده است و نيروهای امنيتی اوضاع را در کنترل خود دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضر صدها عضو طالبان در زندان&zwnj;های تحت کنترل دولت افغانستان و همچنين زندان بگرام در شمال کابل که از سوی نظاميان آمريکايی اداره می&zwnj;شود، زندانی هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تاکنون و در چندين مورد در ولايت&zwnj;های مختلف اين کشور زندانيان طالبان با انجام برخی اقدامات از درون زندان و يا با حمله&zwnj;های همکاران خود موفق به فرار شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شش ماه پيش شبه&zwnj;نظاميان طالبان به زندان مرکزی ولايت سرپل در شمال افغانستان حمله کردند که طی آن دست&zwnj;کم پنج تن کشته و چندين زندانی نيز موفق به فرار شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ارديبهشت&zwnj;ماه سال گذشته حدود ۵۰۰ زندانی از زندان مرکزی قندهار با استفاده از يک تونل که از داخل زندان تا بيرون از محوطه آن حفر شده بود، موفق به فرار شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پيش از آن، طی دو رويداد جداگانه ۳۲ زندانی از زندان ولايت فراه در مرز مشترک با ايران،&zwnj; فرار کردند که سپس شمار زيادی از آنان از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در پی شورش زندانيان در شهر غزنی در جنوب افغانستان، يک تن از آنان کشته و دست‌کم ۱۱ تن زخمی شدند.

محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی گفت اين رويداد حوالی ظهر دوشنبه ۲۵ دی‌ماه رخ داد و تا ساعت چهار بعد از ظهر اين روز ادامه پيدا کرد.

وی گفت نگهبانان زندان برای کنترل اوضاع مجبور به تيراندازی شدند که طی آن ۱۲ تن زخمی شدند اما سپس يک تن به دليل شدت جراحات در بيمارستان جان باخت.

زندان ولايت غزنی در ۱۱ کيلومتری جنوب شهر غزنی، مرکز اين ولايت قرار دارد و به منطقه اندر که طالبان در اين منطقه نفوذ دارند، نزديک است.

معاون والی غزنی گفت اين شورش از سوی زندانيان طالبان راه‌اندازی شده بود و آنان ضمن پرتاب اشيای مختلف به سوی نگهبانان زندان، قصد برهم زدن امنيت زندان و فرار از آن را داشتند که موفق نشدند.

تاکنون و در چندين مورد در ولايت‌های مختلف اين کشور زندانيان طالبان با انجام برخی اقدامات از درون زندان و يا با حمله‌های همکاران خود موفق به فرار شده‌اند

به‌گفته وی، شورش به پايان رسيده است و نيروهای امنيتی اوضاع را در کنترل خود دارند.

در حال حاضر صدها عضو طالبان در زندان‌های تحت کنترل دولت افغانستان و همچنين زندان بگرام در شمال کابل که از سوی نظاميان آمريکايی اداره می‌شود، زندانی هستند.

تاکنون و در چندين مورد در ولايت‌های مختلف اين کشور زندانيان طالبان با انجام برخی اقدامات از درون زندان و يا با حمله‌های همکاران خود موفق به فرار شده‌اند.

شش ماه پيش شبه‌نظاميان طالبان به زندان مرکزی ولايت سرپل در شمال افغانستان حمله کردند که طی آن دست‌کم پنج تن کشته و چندين زندانی نيز موفق به فرار شدند.

در ارديبهشت‌ماه سال گذشته حدود ۵۰۰ زندانی از زندان مرکزی قندهار با استفاده از يک تونل که از داخل زندان تا بيرون از محوطه آن حفر شده بود، موفق به فرار شدند.

پيش از آن، طی دو رويداد جداگانه ۳۲ زندانی از زندان ولايت فراه در مرز مشترک با ايران،‌ فرار کردند که سپس شمار زيادی از آنان از سوی نيروهای امنيتی بازداشت شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.