ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازنشستگان در چند شهر تجمع کردند

قدرت خرید بازنشستگان ۶۷,۴ درصد افت کرده. دولت تنها ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق به سازمان تامین اجتماعی داده است؛ رقمی معادل یک پنجم اعتبار مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق‌ها.

در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران امروز مصادف است با «روز خانواده و تکریم بازنشستگان» و مقام‌های دولتی به همین بهانه از ضرورت «تکریم بازنشستگان» و بهبود وضعیت معیشت آنها سخن گفتند. همزمان با این مناسبت بازنشستگان  اما در اعتراض به وعده‌های عمل نشده و تضیع حقوقشان در چند شهر تجمع کردند.

بازنشستگان در تهران و چند شهر دیگر تجمع کردند. ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

شنبه ۲۵ مرداد بازنشستگان در تهران، اصفهان، اهواز، ساری، مشهد و چند شهر دیگر مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

خواسته بازنشستگان نادیده گرفتن سابقه مشاغل سخت و زیان‌آور در متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شده است.

هیئت وزیران چندی پیش اعلام کرد که بخشی از مطالبات سازمان تامین اجتماعی را به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌کند. این مبلغ اما نه به صورت نقدی که با واگذاری سهام دولت در شرکت‌ها پرداخت می‌شود.

همزمان با تجمع بازنشستگان، خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) به نقل از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گزارش کرد: با تخصیص ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را پیگیری می‌کنیم.

بازنشستگان در ایران در سه سال گذشته بارها در اعتراض حقوق اندک، برخوردار نبودن از خدمات بیمه‌ای مناسب و وضعیت معیشتی مقابل ساختمان نهادهای دولتی تجمع کردند.

دولت سرانجام تیر امسال اعلام کرد که قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از مرداد ماه اجرا می‌کند. با اجرای این قانون حداقل دریافتی حقوق بازنشستگان باید به بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد.

فرامرز میرزاخانی مقدم، رئیس هیأت مدیره بازنشستگان استان تهران در پیوند با این موضوع به روزنامه «ایران» گفته است: قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های اخیر به میزان ۶۷,۴ درصد افت کرده و اختلاف حقوق بازنشستگان و شاغلان به دو تا سه برابر رسیده است.

او اعتبار مورد نیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است؛ رقمی نزدیک به ۵ برابر اعتبار ۶۵۰۰ میلیارد تومانی که دولت به این موضوع تخصیص داده است.

براساس گزارش منابع دولتی حداقل ۷۵ درصد بازنشستگان درآمد کمتر از خط فقر دارند. مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خط فقر را ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرده است اما به گفته رئیس کمیته مزد شورای عالی کار هزینه سبد معیشت بیش از ۶ میلیون تومان در ماه برآورد می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.