ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بانک ملی کارگران آب معدنی داماش را بیکار می‌کند

بانک ملی مالک کارخانه است و قصد دارد آن را بفروشد اما مشتری نیست. بانک هم حاضر نشده برای ادامه حیات دو هزار میلیارد تومان وام به کارخانه بپردازد.

کارگران کارخانه آب معدنی داماش در منطقه رودبار استان گیلان  از آغاز سال دستمزد نگرفته‌اند و حالا با کارشکنی بانک ملی ممکن است شغل خود را هم از دست بدهند.

عکس از آرشیو- تجمع کارگران داماش در اعتراض به تعویق مزد و عدم امنیت شغلی

کارخانه آب معدنی داماش یکی از شرکت‌های گروه امیر منصور آریا و مه‌آفرید خسروی بود که پس از محاکمه و اعدامش به جرم اختلاس به بانک ملی واگذار شد. از چهار سال قبل که بانک ملی مالک این کارخانه شده، شمار کارگران از ۱۸۰ نفر به ۸۰ نفر کاهش یافته و خط تولید در بازه‌های زمانی مختلف متوقف شده است.

۸۰ کارگر این کارخانه که از آغاز سال جاری چند مرتبه در اعتراض به تاخیر در پرداخت نشدن دستمزدهایشان تجمع کردند، حالا نگرانند که کارخانه تعطیل شود و بیکار شوند.

خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا)، ۲۵ مرداد به نقل از کارگران که تیر امسال چند روز پیاپی تجمع کردند، گزارش کرد: شرکت برای تداوم حیات خود درخواست دو میلیارد تومان تسهیلات از بانک ملی برای تامین سرمایه در گردش داشته که البته تاکنون هیچ جوابی به این درخواست داده نشده است.

بانک ملی تا به حال چند مرتبه فروش شرکت آب معدنی داماش گیلان را آگهی کرده اما به گفته رییس اداره کل سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌های بانک ملی ایران، این شرکت «توجیه اقتصادی ندارد».

علیرضا شریفی گفته بود که بانک ملی پیشنهادهایی برای «فروش ماشین‌آلات مازاد در شرکت و خرید ماشین آلات تولید» دریافت کرده اما کاهش دبی آب و مستهلک بودن ماشین‌های تولید «مانع تولید عمده و بالا است».

دولت بانک‌ها را به خروج از بنگاهداری موظف کرده است و همین موضوع که در قانون موسوم به رفع موانع تولید آمده، بهانه بانک ملی برای عدم تزریق نقدینگی و پرداخت وام به شرکت تحت کنترل خودش شده است.

براساس اعلام مقام‌های دولتی بیش از ۲۴۰۰ واحد تولیدی در تملک بانک‌ها قرار دارند. میثم زالی، «دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید» تیر امسال گفته بود که یک بانک به تنهایی ۴۸۶ واحد تولیدی را تملک کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.