ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

کلود دبوسی: امپرسیونیست فرانسوی

کلود دبوسی، آهنگساز فرانسوی از موسیقی‌دانان مطرح سبک امپرسیونیسم به شمار می‌آید؛ البته دبوسی از اینکه نام «امپرسیونیست» بر کار‌هایش گذاشته شود بسیار ناراضی بود.

کلود دبوسی، آهنگساز فرانسوی از موسیقی‌دانان مطرح سبک امپرسیونیسم به شمار می‌آید؛ البته دبوسی از اینکه نام «امپرسیونیست» بر کار‌هایش گذاشته شود بسیار ناراضی بود.

او همچنین یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار و مهم در دوره گذار موسیقی غرب به عصر مدرن بوده است.

مکتب امپرسیونیسم در موسیقی مشابه هنرهای تجسمی به نمایش اتمسفر و فضا می‌پردازد تا روایت داستان. امپرسیونیسم در واکنش به افراط‌گرایی عصر رمانتیک شکل گرفت.

از خصوصیات موسیقی دبوسی حس درونی آن است. کارهای دبوسی بازتاب‌دهنده فعالیت‌ها و فراز و نشیب‌های زندگی اوست. او با مکتب سمبولیسم در ادبیات فرانسه هم‌زمان بود و این مکتب الهام بخش او در موسیقی و در کارهای فرهنگی دیگرش شد.

دبوسی همواره به دنبال بحث با دیگران بود.

او یک هنرمند تجربه‌گرا بود. همیشه شیوه‌های تدریس آکادمیک را به چالش می‌کشید و از نت‌هایی برای آهنگسازی استفاده می‌کرد که آکادمی آن‌ها را نامطبوع می‌دانست.

دستاوردهای دبوسی در سنت‌های موسیقی کلاسیک فاصله انداخت و بسیاری از آهنگسازان راه او را ادامه دادند و این امر باعث شد که مکتب موسیقی مدرن فرانسه به یکی از مهم‌ترین مکاتب موسیقی مدرن در عصر ما تبدیل شود.

دبوسی پس از ۹ سال بیماری و در میان بمباران پاریس در سال ۱۹۱۸ در جریان جنگ جهانی اول از دنیا رفت.

ویدئو: Leonard Bernstein - Prélude à l'après-midi d'un faune // 1989 (COMPLETE)

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.