ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی سلیمی با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد

جلال سلیمی، برادر مهدی سلیمی، نویسنده و مترجم، روز دوشنبه ۲۷ مرداد با انتشار عکسی از او در برابر زندان اوین، خبر از آزادی او داد.

مهدی سلیمی، ‌نویسنده و مترجم با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

جلال سلیمی، برادر مهدی سلیمی روز دوشنبه ۲۷ مرداد با انتشار عکس از برادرش در صفحه اینستاگرامش، خبر از آزادی او داد. مهدی سلیمی با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی به صورت موقت آزاد است.

دادگاه برای مهدی سلیمی قرار وثیقه یک میلیارد و دویست میلیون تومانی وضع کرده‌ بود. او پیش‌تر گفته بود خودش نمی‌تواند آن را پرداخت کند، نتیجتا در زندان باقی خواهد ماند. در نهایت مبلغ وثیقه به  ۵۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

مهدی سلیمی سه‌شنبه ۱۷ تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی و به نیابت از شعبه ۳۳ دادسرای اوین، در منزل مادرش واقع در شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی بازداشت شد. ماموران امنیتی ابتدا او را با خودروی به وزارت اطلاعات شهر تبریز منتقل کردند، سپس از آنجا با هواپیما به تهران برده شد.

مهدی سلیمی پس ۱۵ روز نگهداری در سلول انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، سه‌شنبه ۳۱ تیرماه در تماسی با خانواده‌اش از انتقال خود به سلول چند نفره خبر داده بود.

اتهام‌های وارد آمده به این نویسنده و مترجم شامل «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، «توهین به مقدسات اسلام»، «تشویق مردم به فساد و فحشا» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» است. او همچنین در پرونده دیگری همراه با اکبر جباری به عنوان متهم ردیف اول قلمداد شده است.

مهدی سلیمی متولد ۱۳۶۳ در تبریز و دارای مدرک کارشناسی صنایع دستی از دانشگاه یزد است. از او تا کنون چندین ترجمه و شمار زیادی مقاله در حیطه اندیشه سیاسی و نظریه هنر منتشر شده است؛ از جمله کتاب «امر واقع لاکانی»، اثر اسلاوی ژیژک و نیز «سیاست تفکر»، اثر کلود لفور. او همچنین مدتی به عنوان سردبیر نشریه اینترنتی زغال و پیش از آن نیز به عنوان سردبیر سایت مایندموتور مشغول به فعالیت بود.

کتاب «خشونت نظری» که حاوی مجموعه مقالاتی درباره هنر و زیبایی شناسی انتقادی است، نخستین‌بار در سال ۱۳۹۵ توسط نشر آزاد ایران در سوئد منتشر شد و سپس نسخه‌ی دیجیتالی آن با همکاری سایت «مایندموتور» به صورت آنلاین عرضه شد. داستان بلند «سوگ سیاوشان» کتاب دیگر مهدی سلیمی است که سال ۹۸ منتشر شده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.