ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا در حال دگرگونی است

کرونا نه تنها در بین جوان‌ها شیوع بیشتری پیدا کرده بلکه در حوزه اقیانوس آرام دچار جهش شده است. واکسن روسی مجوز سازمان جهانی بهداشت را دریافت کرد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد ابتلا به ویروس کرونا در همه گروه‌های سنی ۲۰، ۳۰ و ۴۰ سال به بالا شیوع بیشتری پیدا کرده است. در اغلب موارد این بیماری در جوان‌ترها بدون علایم بالینی است و این موضوع سبب شده که سلامت گروه‌های سنی بالاتر از ۴۰ به خطر بیفتد. در همان حال ویروس کرونا در حوزه اقیانوس آرام دچار جهش شده است.

سازمان جهانی بهداشت ( عکس: shutterstock)

به گزارش خبرگزاری رویترز بر اساس گزارش مقامات سازمان جهانی بهداشت میزان ابتلا به کووید -۱۹ در بین جوان‌ها افزایش یافته است، به ویژه در مناطق پرتراکم جهان و در کشورهایی که فاقد نظام درمانی کارآمدند. تاکشی کسایی، یک مقام وزارت بهداشت در غرب اقیانوس آرام در یک گردهمایی مجازی که صبح سه‌شنبه ۱۸ اوت/ ۲۸ مرداد برگزار شد گفت:

«ماهیت همه‌گیری کرونا در حال دگرگونی است. انتقال ویروس کرونا در حال حاضر بیشتر از طریق گروه‌های سنی جوان‌تر، بیست‌ساله‌ها تا چهل‌ساله‌ها اتفاق می‌افتد. بسیاری از کسانی که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند از ابتلای خود بی‌خبرند.»

این مقام وزارت بهداشت در ادامه سخنان خود یادآوری کرد که این موضوع سبب بالا گرفتن همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ در بین اشخاصی شده است که به دلیل کهولت سن یا ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای آسیب‌پذیرند.

افزایش مبتلایان به کووید-۱۹ سبب بازگشت برخی کشورها به محدودیت‌های اجتماعی شده است. تاکنون در سراسر جهان بیش از ۲۲ میلیون مورد ابتلای قطعی به کووید-۱۹ شناسایی شده و دست‌کم ۷۷۰ هزار نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در بسیاری از کشورها از جمله در ایران، هند و برزیل به دلیل کمبود کیت‌های تشخیص، ضعف نظام درمان یا پنهانکاری‌های سیاسی از روی ملاحظات اقتصادی تعداد جانباختگان بسیار بیشتر از آمار رسمی است. ایالات متحده آمریکا با بیش از پنج میلیون و برزیل با بیش از سه میلیون مبتلا در جایگاه اول کانون‌های همه‌گیری کرونا در جهان قرار دارند. در آمریکا تاکنون بیش از ۱۷۳ هزار نفر و در برزیل بیش از ۱۰۷ هزار نفر در اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. در هند تعداد مبتلایان از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفت و شمار جانباختگان کرونا در این کشور به ۵۰ هزار و ۹۲۱ نفر رسید.

جهش ویروس کرونا در حوزه اقیانوس آرام

در این میان به گفته مقامات سازمان جهانی بهداشت در کشورهای حوزه اقیانوس آرام همه‌گیری کرونا وارد مرحله تازه‌ای شده است. مواردی از جهش ویروس کرونا در این مناطق با افزایش میزان شیوع مشاهده شده است و با این حال، بنا بر اعلام سازمان جهانی بهداشت کشورها از آمادگی بیشتری برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا، تشخیص موارد ابتلا و درمان مبتلایان به موارد حاد کووید-۱۹ برخوردارند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت در نشست محازی صبح سه‌شنبه خود از شرکت‌های دارویی خواستند که در تولید واکسن ضد کرونا همه مراحل ضروری در تحقیق و آزمایش واکسن را طی کنند.

سوکور اسکالانته، یک مقام وزارت بهداشت که بر تولید واکسن ضد کرونا نظارت دارد اعلام کرد که سازمان جهانی بهداشت با روسیه درباره واکسن ضد کرونا در گفت‌وگوست.

روسیه در اوت ۲۰۲۰ اعلام کرد که به عنوان نخستین کشور به واکسن ضد کرونا دست پیدا کرده است. به گفته اسکالانته سازمان جهانی بهداشت مجوزهای لازم برای استفاده از واکسن ضد کرونای روسی را صادر کرده است:

«ما امیدواریم پاسخ‌های مناسبی از کارآمدی واکسن ضد کرونا در روسیه دریافت کنیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.