ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز گردهمایی ملی حزب دموکرات برای اعلام نامزدی جو بایدن

میشل اوباما و برنی سندرز از سخنرانان اصلی شب نخست گردهمایی ملی دموکرات‌ها بودند

دو سخنران اصلی کنوانسیون دمکرات‌ها میشل اوباما و برنی سندرز بودند. آن‌ها تصویری از هرج و مرج در دوران ریاست جمهوری ترامپ به دست دادند.

 دموکرات‌های سراسر آمریکا این هفته به طور مجازی گرد هم می‌آیند تا جو بایدن را به طور رسمی برای رقابت با ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ به عنوان نامزد حزب اعلام کنند.

گردهمایی ملی حزب دموکرات (کنوانسیون دمکرات‌ها) که شامگاه دوشنبه ۱۷ اوت/ ۲۷ مرداد آغاز شد برای نخستین بار در تاریخ آمریکا به طور عمده به صورت مجازی برگزار می‌شود. این گردهمایی پنج‌شنبه ۲۰ اوت/۳۰ مرداد پایان می‌یابد.

میشل اوباما
۲۰۲۰ میشل اوباما، سخنران شب نخست گردهمایی ملی حزب دموکرات

دو سخنران مهم شب گذشته میشل اوباما (بانوی نخست سابق آمریکا و همسر باراک اوباما) و برنی سندرز سناتور ایالت ورمانت بودند. این دو سیاستمدار دیدگاه‌‌های چپ و سوسیالیستی دارند. ‌

میشل اوباما، نخستین سخنران شب گذشته بود. اوباما در سخنان خود نوک پیکان انتقاداتش را به سمت پرزیدنت ترامپ نشانه گرفت و از نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا گرفته تا «نداشتن حس ‌همدلی محض» ترامپ در دوران خدمتش در کاخ سفید انتقاد کرد.

میشل اوباما گفت ترامپ توانایی رهبری کشور در مواقع بحران را ندارد و به تعبیر او تنها راه پایان دادن به «هرج و مرج» رای دادن به بایدن است. بانوی نخست سابق آمریکا گفت:

«اگر فکر می‌کنید که اوضاع نمی‌تواند از این بدتر شود، به من اعتماد کنید، آنها می‌توانند، و اگر ما در این انتخابات تغییری را ایجاد نکنیم، (ازاین بدتر) را هم خواهند کرد.»

دیگر سخنران سرشناس شب گذشته که به ویژه در میان جوانان طرفداران زیادی دارد، برنی سندرز سیاستمدار چپگرای سوسیال دموکرات ومنتقد سرسخت نابرابری‌های اقتصادی و سناتور ایالت ورمانت بود.

سندرز نیز از طرفدارانش خواست به بایدن رای دهند. او به این مساله که سیاست‌های متفاوتی با جو بایدن دارد اذعان کرد اما در عین حال گفت:

برنی سندرز
۲۰۲۰ برنی سندرز سخنران شب نخست گردهمایی ملی حزب دموکرات

«اگر  ترامپ مجددا انتخاب شود، همه پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم  به خطر خواهد افتاد. اصلی ترین مساله این است که این انتخابات برای حراست از دموکراسی ما است. طی این دوره ریاست جمهوری، هر چه غیرقابل تصور بود، عادی شد.»

سندرز گفت این رییس جمهوری نه تنها تهدیدی است برای دموکراسی ما، بلکه با رد کردن علم، جان و سلامت ما را هم به خطر انداخته است.

برنی سندرز با انتقاد از نحوه مدیریت ترامپ در جریان مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا گفت:

« نرون وقتی که روم در آتش می‌سوخت ساز می‌زد، ترامپ گلف بازی‌ می‌کند. اقدامات او به شیوع بیماری دامن زده و نتیجه آن مرگ بیش از ۱۷۰ هزار نفر بوده و کشور هنوز هم برای حفاظت از شهروندانش آماده نیست.»

سندرز خطاب به هر کس که تا پیش از این حامی نامزد دیگری بوده و آنها که در انتخابات دور پیش به دونالد ترامپ رای داده بودند گفت:

« آینده دموکراسی ما در معرض خطر است. آینده اقتصاد ما در معرض خطر است.آینده سیاره ما در معرض خطر است.»

او در پایان گفت:« بهای شکست بسیار بیش از آن است که تصور کنید.»

گردهمایی ملی حزب دموکرات
میلواکی- ایالت ویسکانسین، اوت ۲۰۲۰- اتاق کنترل پخش گردهمایی مجازی دموکرات‌ها

گردهمایی ملی حزب دموکرات ابتدا قرار بود با حضورنماینده‌ها (دلگیت‌ها) در شهر میلواکی برگزار شود، اما با شیوع ویروس کرونا و ادامه آن این گردهمایی تقریبا به صورت کاملا مجازی برگزار می شود و نماینده‌ها (دلگیت‌ها) از خانه و به طور مجازی در گردهمایی شرکت می‌کنند.

در این گردهمایی جو بایدن (نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰)، سناتورکملا هریس ( یارانتخاباتی بایدن) از ولمینگتون ( در ایالت دلاور) حدود ۷۰۰ مایل دورتر از میلواکی سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی‌ها و گردهمایی  از شبکه‌های تلویزیونی عمده آمریکا و در اغلب رسانه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش می‌شود.

سخنرانان دوشنبه شب از روی عمد از افرادی با عقاید کاملا متفاوت انتخاب شده بودند. از برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت که در اسپکتروم سیاسی آمریکا بشدت چپ به حساب می آید گرفته تا داگ جونز سناتور ایالت آلاباما که از نظر سیاسی در میانه است  و جان کسیک فرماندار سابق اوهایو که جمهوری‌خواهی است متعلق به راست میانه.

این ترکیب از سخنرانان در حقیقت نمادی است از طرفداران بایدن، مردی که توانسته برخی از مخالفان جمهوری‌خواه رییس جمهور وقت را نیز در صف حامیان خود بیاورد.  بایدن می‌خواهد که به عنوان نامزد وحدت ملی برای کسب مقام ریاست جمهوری تلاش کند، و شب نخست گردهمایی (مجازی) دموکرات‌ها نیز انعکاس این خواست بود.

نقطه اوج این گردهمایی روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود، وقتی که ابتدا خانم هریس و سپس جو بایدن سخنرانی پذیرش نامزدی حزب دموکرات را قرائت می‌کنند.

چهار سال پیش، در گردهمایی دموکرات‌ها ، هیلاری کلینتون سعی کرد تا به نوعی تقریبا مشابه جبهه متحدی علیه ترامپ تشکیل دهد، هرچند که  موفقیتش بسیار محدود بود. اما بایدن به نظر می‌رسد که شانس بهتری برای متحد کردن مخالفان ترامپ و آوردنشان به زیر پرچم خود داشته باشد، و البته از نظر نباید دور داشت که شرایط امروز یا چهار سال پیش بسیار فرق کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا روز سه‌شنبه سوم نوامبر برگزار می‌شود. شهروندان آمریکا که ۱۸ سال تمام داشته باشند واجد شرایط رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

سال ۲۰۱۶ از حدود ۲۵۰ میلیون شهروند آمریکایی واجد شرایط  نزدیک به ۱۳۹ میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.