ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرملین: به دلیل مخالفت آمریکا، برگزاری نشست ۵+۱ درباره برجام در شورای امنیت مقدور نیست

علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هدف ایران این است که برجام را تا زمان انتخابات آمریکا زنده نگه دارد. کرملین اعلام کرد که پیشنهاد پوتین به سبب مخالفت آمریکا عملی نیست.

کرملین اعلام کرد با امتناع ایالات متحده آمریکا از شرکت در یک نشست مجازی با حضور طرفین برجام در شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تعهدات ایران در توافق هسته‌ای، عملاً برگزاری چنین نشستی را غیرممکن است. رویترز به نقل از دیپلمات‌های ایرانی می‌نویسد علی‌رغم تحریم‌های آمریکا، هدف ایران این است که برجام را تا زمان انتخابات آمریکا زنده نگه دارد.

دیمیتری پسکوف، سحنگوی کرملین

بعد از رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پیشنهاد داده بود که پنج عضو دائم شورای امنیت، نمایندگان آلمان و ایران در یک نشست مجازی در شورای امنیت تعهدات ایران در توافق هسته‌ای را به بحث بگذارند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اما از این پیشنهاد استقبال نکرد. ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید درباره احتمال حضور آمریکا در نشست پیشنهادی کرملین گفته بود:

«احتمالا نه. به نظرم تا بعد از انتخابات صبر می‌کنیم.»

به گزارش خبرگزاری تاس، چهارشنبه ۱۹ اوت/۲۹ مرداد دیمیتری پسکوف، سحنگوی کرملین در جمع خبرنگاران گفت:

«در واقع رد کردن این پیشنهاد از طرف آمریکا مانع از آن می‌شود که آنطور که از ابتدا پیشنهاد شد، [در شورای امنیت] جمع شویم.»

پسکوف اما تأکید کرد که گفت‌وگوها بین طرفین توافق هسته‌ای برای حل اختلافات ادامه می‌یابد.

وزیر خارجه آمریکا قصد دارد پنجشنبه ۲۰ اوت/۳۰ مرداد از واشنگتن به نیویورک سفر کند با این هدف که با تسلیم شکایت‌نامه‌ای به رئیس‌ شورای امنیت، جمهوری اسلامی ایران را به نقض توافق هسته‌ای متهم کند. دیدار و گفت‌وگو با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچنین با برخی دیگر از دیپلمات‌های بلندپایه در دستور کار مایک پمپئو قرار دارد. دولت آمریکا قصد دارد با طرح شکایت از ایران، مکانیسم ماشه را بر اساس بند ۳۷ توافق هسته‌ای فعال کند.

بر  اساس بند ۳۷ توافق هسته‌ای به عنوان ضمیمه قطعنامه ۲۲۳۱ چنانچه اختلافات بین طرفین توافق در شورای حکام برطرف نشود، شورای امنیت به مدت ۳۰ روز وقت دارد درباره گسترش تحریم‌ها علیه ایران به تصمیم برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیپلمات‌های بلندپایه ایرانی که نام آن‌ها اعلام نشده گفته‌اند که جمهوری اسلامی ایران قصد دارد تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به برجام پایبند بماند.

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی به برجام بازمی‌گردد. یک دیپلمات ایرانی به رویترز گفته است:

«ما از نظر فنی و سیاسی آماده ترک توافق هستیم. اما باید هوشمندانه عمل کنیم و به دامی بیفتیم که آمریکا سر راه ما گذاشته است.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.