ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین روز کنکور سراسری؛ یکی از داوطلبان ۱۷ نفر از اعضای خانواده‌اش را به کرونا مبتلا کرد

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌های ایران در چهار روز در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، در شرایطی که ۲۶ استان ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز یا هشدار قرار دارند.

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر داوطلب ورود به دانشگاه‌های ایران چهار روز در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، آن هم در شرایطی که ۲۶ استان ایران از نظر همه‌گیری ویروس کرونا در شرایط قرمز یا هشدار قرار دارند. یک عفونت‌شناس در برنامه صدا و سیما اعلام کرد یکی از داوطلبان ۱۷ نفر از اعضای خانواده‌اش را به کووید-۱۹ مبتلا کرد.

برگزاری کنکور به قیمت سلامت خانواده‌ها. طرح دوفوریتی مجلس برای لغو کنکور هم تنها فایده‌ای که داشت این بود که پای سپاه را به آزمون سراسری باز کرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) رقابت بیش از ۵۱۰ هزار داوطلب آزمون سراسری سال ۹۹ برای کسب صندلی رشته‌های علوم انسانی و فنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه در ۷۷۷ حوزه امتحانی آغاز شد.

 سازمان سنجش آموزش کشور ۴۸ سالن ورزشی و ۱۰ مصلی در مناطق مختلف کشور را به فضای برگزاری آزمون اضافه کرده است با این هدف که با فاصله‌گذاری بیشتر بین داوطلبان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع ویروس کرونا در بین جوانان داوطلب شود. با این‌حال آزمون کنکور در فضای بسته انجام می‌شود و بیش از چهار ساعت هم به درازا می‌کشد.    

دکتر حمید سوری، عفونت‌شناس و عضو ستاد ملی مدیریت کرونا صبح پنجشنبه در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت یکی از داوطلبان بعد از برگزاری کنکور ارشد ۱۷ نفر از اعضای خانواده‌اش را به کووید-۱۹ مبتلا کرده است. به گفته سوری این داوطلب ناقل ویروس کرونا بوده، بدون آنکه آلودگی به کرونا سبب تظاهرات بالینی شده باشد.

سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که ویروس کرونا در حوزه اقیانوس آرام دچار جهش شده و ماهیت آن تغییر کرده است. گروه‌های سنی ۲۰ تا ۴۰ اکنون در معرض ابتلا قرار گرفته‌اند.

در برگزاری آزمون کنکور سراسری به دلیل شیوع کرونا، نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و برخی نهادهای دیگر بر نحوه برگزاری آزمون نظارت دارند. سپاه پاسداران هم برای نخستین بار با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی داوطلبان کنکور در روزهای برگزاری آزمون همکاری می‌کند.   

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرده بود ۸۵ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ «به طور قطعی» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

روز گذشته وزارت بهداشت اعلام کرد تعداد جانباختگان کرونا در ایران از ۲۰ هزار نفر عبور کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.