ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرح اتهام جدید علیه پریسا رفیعی: بازگو کردن رفتار بازجویان با زندانیان

پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشجویی محبوس در زندان اوین چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹ پس از انتقال به دادسرای این زندان از گشوده شدن پرونده جدیدی علیه خود مطلع شده است.

پریسا رفیعی، فعال صنفی دانشجویی محبوس در زندان اوین چهارشنبه ۲۹ مرداد ۹۹ پس از انتقال به دادسرای این زندان از گشوده شدن پرونده جدیدی علیه خود مطلع شده است.

پریسا رفیعی در کنار پدر

سلطانعلی رفیعی، پدر پریسا رفیعی در صفحه شخصی خود در توییتر با اعلام این خبر نوشته است:

«امروز باز هم دخترم پریسا رفیعی را از زندان اوین به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین برده‌اند، بدون ابلاغیه قبلی که مشخص شده این اعزام برای تفهیم اتهام تبلیغ علیه نظام بوده، به‌خاطر نامه سرگشاده‌ای که پریسا در ۹۸/۲/۱۹ پیرامون شرایط دوران بازداشت نوشته است.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بنا بر اطلاعات رسیده به زمانه، قاضی حاجی مرادی رئیس شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین به علت انتشار نامه‌ای در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۹۸ توسط پریسا رفیعی و توضیح شرایط بازداشتگاه و فشارهای موجود علیه زندانیان از جمله مسأله "تست بکارت"، این فعال صنفی دانشجویی را به «تبلیغ علیه نظام» متهم و این اتهام را به او تفهیم کرده است.

پریسا رفیعی در جلسه دادگاه خواسته است که وکیلش، مصطفی نیلی هم در دادگاه حضور داشته باشد که قاضی در پاسخ گفته است او تنها می‌تواند از میان وکلای مورد تأیید قوه قضاییه وکیل انتخاب کند.

این فعال دانشجویی تُرک (آذربایجانی) در تاریخ ششم اسفند ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از گذشت ۲۳ روز با قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. 

رفیعی مدتی بعد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه بابت اتهام‌های اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی مجموعاً به هفت سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و دو سال ممنوع‌الخروجی و محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم شد.

حکم بدوی صادر شده در آبان ۹۸ عیناً به تأیید رسید اما آذر ماه همان سال در پی عفو موردی، به یک سال حبس تعزیری تقلیل یافت.

پریسا رفیعی نهایتاً در تاریخ ۱۷ تیر ۹۹ در پی احضار به واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت خود به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.