ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر علوم: شروع ترم جدید از شهریور ۹۹ قطعی است؛ نودانشجویان تحصیل خود را از اول آبان آغاز می‌کنند

محمود غلامی گفت: دعا می‌کنیم که شرایط شیوع کرونا و روند کنترل آن بهبود پیدا کند و با این‌حال آغاز ترم جدید در شهریور قطعی است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا در ایران برگزاری سال تحصیلی از ۱۵ شهریور قطعی است و دانشجویان تازه‌وارد نیز از اوایل آبان می‌توانند در دانشگاه محل پذیرش خود ثبت نام کنند.

منصور غلامی، وزیر علوم (عکس: آرشیو)

سومین روز کنکور سراسری گروه علوم تجربی صبح جمعه ۳۱ مرداد آغاز شد. به گفته فاطمه زرین‌آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش از ۵۹۴ هزار داوطلب ثبت نام کننده، ۵۱۵ هزار داوطلب معادل ۸۷ درصد داوطلبان کارت ورود به جلسه را دریافت کردند و این آزمون دست‌کم ۷۹ هزار غایب دارد. آزمون کنکور به مدت دست‌کم چهار ساعت در فضاهای بسته برگزار می‌شود و به این ترتیب داوطلبان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند. منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری سومین جلسه کنکور سراسری در جمع خبرنگاران گفت:

«تلاش ما این است که داوطلبان جدید‌الورود هر چه زودتر یعنی از اوایل آبان سال جاری کلاس‌های آموزشی خود را شروع کنند. دعا می‌کنیم که شرایط شیوع کرونا و روند کنترل آن بهبود پیدا کند و بتوانیم همه دانشجویان را در محیط دانشگاه مجدداً ببینیم اما شروع ترم دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور قطعی است.»

در برگزاری آزمون کنکور سراسری به دلیل شیوع کرونا، نهادهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام و برخی نهادهای دیگر بر نحوه برگزاری آزمون نظارت دارند. سپاه پاسداران هم برای نخستین بار با سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی داوطلبان کنکور در روزهای برگزاری آزمون همکاری می‌کند.  

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش اعلام کرده بود ۸۵ نفر از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ «به طور قطعی» به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.