ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کیوان صمیمی برای اجرای حکم سه سال حبس احضار شد

کیوان صمیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-‌مذهبی ایران جهت اجرای حکم سه سال حبس به زندان احضار شد.

کیوان صمیمی، نویسنده، روزنامه‌نگار و عضو شورای فعالان ملی-‌مذهبی ایران در کانال تلگرامش از اجرای حکم سه سال حبس و احضار به زندان خبر داد.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

کیوان صمیمی جمعه ۳۱ مرداد از سوی شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسراری عمومی و انقلاب شهید مقدس تهران، برای تحمل سه سال حبس به زندان احضار شد. کیوان صمیمی با انتشار تصویر احضاریه اجرای احکام در کانال تلگرامش نوشت:

«نیروهای امنیتی که می‌خواهند سکان پرونده‌ی قضایی‌ام کماکان در دست آن‌ها باشد، گمان می‌کنند با زندانی‌کردن یک ملی‌مذهبی قدیمی که به‌طور علنی از جنبش اجتماعی مطالبه‌محور دفاع می‌کند می‌توانند با ایجاد مثلاً رعب، ضربه‌ای به اعتراضات مسالمت‌آمیز تهی‌دستان وارد کنند.»

او در ادامه نوشته است:

«تشکل‌های پیشتاز کارگری راه درست خود را پیدا کرده‌اند و به‌رغم پرداخت هزینه، جنبش خشونت‌پرهیز که تنها راه استیفای حقوق صنفی و اجتماعی‌ست را تقویت خواهند کرد. اینجانب نیز به‌عنوان یکی از پیروان جنبش اجتماعی، از درون حبس چه‌بسا بیش از اکنون خواهم‌توانست در تقویت حق‌طلبی‌ کارگران و عدالت‌خواهی موثر باشم.»

پایین و بالا بگیرید و بکشید

کیوان صمیمی روزنامه‌نگار باسابقه که اکنون ۷۲ سال دارد، روز ۱۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۸ و هم‌زمان با روز جهانی کارگر، به‌ دلیل شرکت در تجمعی که به همین مناسبت در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و حدود یک‌ ماه بعد در تاریخ ۲۷ خرداد همان سال با سپردن وثیقه به طور موقت آزاد شد.

دادگاه انقلاب تهران بدون حضور کیوان صمیمی و وکیل مدافع، او را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به پنج سال حبس و بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» به یک سال حبس محکوم کرد. این حکم نهایتت توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، به سه سال حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

 ۲۲ اردیبهشت سال جاری نیروهای امنیتی به همراه کیوان صمیمی به محل نشریه ایران فردا رفته و ضمن تفتیش محل بسیاری از اسناد و مدارک موجود از جمله هاردهای کامپیوتر را با خود برده بودند. او ۲۷ خرداد با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شده بود.

کیوان صمیمی هم در دوران حکومت پهلوی و هم جمهوری اسلامی زندانی سیاسی بوده است. یکی از برادران او در دوره پهلوی و دیگری در دهه ۱۳۶۰ در جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

کیوان صمیمی سردبیری ماهنامه «ایران فردا» و مدیر مسئولی نشریه توقیف شده «نامه» را در کارنامه خود دارد.

  • در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.