ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"ايران در معرض گسترش سرطان قرار دارد"

<p>علی&zwnj;رضا فروتن، دبير همايش سرطان می&zwnj;گويد به دليل &quot;افزايش آلودگی&zwnj;های زيست&zwnj;محيطی، شيوع اضافه وزن، کم&zwnj;تحرکی و دور شدن از زندگی سالم&quot;، ایران در معرض گسترش سرطان قرار گرفته است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فروتن در اين همايش که در ایران برگزار شده است، گفت سالانه بيش از ۷۰ هزار نفر در این کشور به بيماری سرطان دچار می&zwnj;شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی اين آمار تا ۲۰ سال آينده تا ۹۰ درصد افزايش خواهد يافت. افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی&zwnj;هايی درباره وقوع پديده&zwnj;ای شده که از آن با نام &quot;سونامی سرطان&quot; ياد می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سرطان پس از بيماری&zwnj;های قلبی و تصادفات، سومين علت مرگ در ايران است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دبير همايش سرطان می&zwnj;گويد: &quot;بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذيه صحيح، فعاليت بدنی مناسب و همراه با پيشگيری از ساير بيماری&zwnj;های غير واگير مانند ديابت و بيماری&zwnj;های قلبی عروقی می&zwnj;توان از ۴۰ درصد موارد ابتلا به سرطان جلوگيری کرد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>در هفته&zwnj;های اخير تحليلگران و نمايندگان مجلس ايران درباره افزايش سرطان در اين کشور به دليل آلودگی هوا و مصرف &quot;بنزين غير استاندارد&quot; نيز هشدار داده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به گفته فروتن &quot;بيش از ۷۰ درصد تمام مرگ&zwnj;ومير ناشی از سرطان در کشورهايی با درآمد کم و متوسط رخ می&zwnj;دهد که در اين کشورها، منابع در دسترس برای پيشگيری، تشخيص و درمان سرطان بسيار محدود است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ایران به دلیل تحریم&zwnj;های بین&zwnj;المللی به سادگی نمی&zwnj;تواند تجهیزات مورد نیاز برای درمان سرطان را خریداری و وارد کند. این تحریم&zwnj;ها با هدف وادار کردن ایران برای توقف برنامه هسته&zwnj;ای برقرار شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گمان غرب برنامه هسته ای ایران ممکن است اهداف نظامی داشته باشد اما تهران این اتهام را رد می&zwnj;کند و می&zwnj;گوید در برنامه هسته&zwnj;ای صرفا اهداف صلح&zwnj;آمیز را دنبال می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در هفته&zwnj;های اخير تحليلگران و نمايندگان مجلس ايران درباره افزايش سرطان در اين کشور به دليل آلودگی هوا و مصرف &quot;بنزين غير استاندارد&quot; نيز هشدار داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدرضا تابش، يکی از نمايندگان مجلس ايران چند هفته پيش هشدار داد بنزينی که در اين کشور توليد می&zwnj;شود نسل کودکان ايرانی را &quot;تباه می&zwnj;کند&quot; و آن&zwnj;ها را تا ۱۰ سال آينده به &quot;بيماری&zwnj;های صعب&zwnj;العلاج مانند سرطان&quot; دچار می&zwnj;سازد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران به دنبال اعمال تحريم&zwnj;ها و ناتوانی از واردات بنزين، چند سال پيش شماری از مجتمع&zwnj;های پتروشيمی را موظف کرد که بنزين توليد کنند. پيش از اين در ايران فقط پالايشگاه&zwnj;ها، بنزين توليد می&zwnj;کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>کارشناسان می&zwnj;گويند بنزين توليدشده در مجتمع&zwnj;های پتروشيمی ايران از استاندارد لازم برخوردار نيست اما شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده&zwnj;های نفتی ايران می&zwnj;گويد: &quot;کيفيت بنزين توليد پتروشيمی&zwnj;ها مطابق استانداردهای پالايشگاهی است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌رضا فروتن، دبير همايش سرطان می‌گويد به دليل "افزايش آلودگی‌های زيست‌محيطی، شيوع اضافه وزن، کم‌تحرکی و دور شدن از زندگی سالم"، ایران در معرض گسترش سرطان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فروتن در اين همايش که در ایران برگزار شده است، گفت سالانه بيش از ۷۰ هزار نفر در این کشور به بيماری سرطان دچار می‌شوند.

به گفته وی اين آمار تا ۲۰ سال آينده تا ۹۰ درصد افزايش خواهد يافت. افزايش شمار بيماران مبتلا به سرطان در ايران باعث بروز نگرانی‌هايی درباره وقوع پديده‌ای شده که از آن با نام "سونامی سرطان" ياد می‌شود.

سرطان پس از بيماری‌های قلبی و تصادفات، سومين علت مرگ در ايران است.

دبير همايش سرطان می‌گويد: "بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی با زندگی سالم، تغذيه صحيح، فعاليت بدنی مناسب و همراه با پيشگيری از ساير بيماری‌های غير واگير مانند ديابت و بيماری‌های قلبی عروقی می‌توان از ۴۰ درصد موارد ابتلا به سرطان جلوگيری کرد."

در هفته‌های اخير تحليلگران و نمايندگان مجلس ايران درباره افزايش سرطان در اين کشور به دليل آلودگی هوا و مصرف "بنزين غير استاندارد" نيز هشدار داده‌اند

به گفته فروتن "بيش از ۷۰ درصد تمام مرگ‌ومير ناشی از سرطان در کشورهايی با درآمد کم و متوسط رخ می‌دهد که در اين کشورها، منابع در دسترس برای پيشگيری، تشخيص و درمان سرطان بسيار محدود است."

ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی به سادگی نمی‌تواند تجهیزات مورد نیاز برای درمان سرطان را خریداری و وارد کند. این تحریم‌ها با هدف وادار کردن ایران برای توقف برنامه هسته‌ای برقرار شده است.

به گمان غرب برنامه هسته ای ایران ممکن است اهداف نظامی داشته باشد اما تهران این اتهام را رد می‌کند و می‌گوید در برنامه هسته‌ای صرفا اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.

در هفته‌های اخير تحليلگران و نمايندگان مجلس ايران درباره افزايش سرطان در اين کشور به دليل آلودگی هوا و مصرف "بنزين غير استاندارد" نيز هشدار داده‌اند.

محمدرضا تابش، يکی از نمايندگان مجلس ايران چند هفته پيش هشدار داد بنزينی که در اين کشور توليد می‌شود نسل کودکان ايرانی را "تباه می‌کند" و آن‌ها را تا ۱۰ سال آينده به "بيماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان" دچار می‌سازد.

ايران به دنبال اعمال تحريم‌ها و ناتوانی از واردات بنزين، چند سال پيش شماری از مجتمع‌های پتروشيمی را موظف کرد که بنزين توليد کنند. پيش از اين در ايران فقط پالايشگاه‌ها، بنزين توليد می‌کردند.

کارشناسان می‌گويند بنزين توليدشده در مجتمع‌های پتروشيمی ايران از استاندارد لازم برخوردار نيست اما شرکت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی ايران می‌گويد: "کيفيت بنزين توليد پتروشيمی‌ها مطابق استانداردهای پالايشگاهی است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    همه ی ما اگر بمیریم حقمان است. این مرگ را بهتر از بیرون آمدن از خانه و انقلابی میدانیم که این حکومت اسلام ناب آمخوار را سرنگون نیم.