ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

الکاظمی: ترامپ گفت تا سه سال دیگر از عراق خارج می‌شویم

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت در واشنگتن انجام شد مهم و موفق خواند.

مصطفی الکاظمی اعلام کرد در دیداری که با دونالد ترامپ داشته او گفته است که نیروهای نظامی آمریکایی تا سه سال دیگر عراق را ترک خواهند کرد. ترامپ در این دیدار همچنین گفته نیروهای نظامی اندکی که در عراق باقی مانده‌اند برای آن است که اگر ایران دست به اقدامی زد به دولت عراق کمک کنند.

مصطفی الکاظمی ـ عکس از حسین زهره‌وند، خبرگزاری تسنیم

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را که شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ مرداد / ۲۰ اوت در واشنگتن انجام شد مهم و موفق خواند.

او که با شبکه العراقیه مصاحبه می‌کرد گفت:

«در این دیدار همکاری‌های اقتصادی و امنیتی و بازنگری در حضور نیروهای آمریکایی در عراق بررسی شد.»

مصطفی الکاظمی و فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق به همراه هیئتی به آمریکا سفر کرده‌اند تا درباره روابط دو کشور و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کنند. سفر الکاظمی به درخواست کنگره آمریکا یک روز تمدید شد.

نخست‌وزیر عراق مواضع آمریکا را «روشن» خواند و افزود ترامپ به او گفته است که «تا سه سال آینده نیروهای آمریکایی از عراق خارج خواهند شد و دولت آمریکا به‌دنبال استقرار نیروهای خود در خارج از عراق است.»

به‌گفته الکاظمی شمار نیروهای آمریکایی در عراق اندک است و عراق به آن‌ها برای آموزش نیروهای خود نیاز دارد.

الکاظمی همچنین اعلام کرد که آنچه در ایران بیان کرد در آمریکا نیز تکرار کرد و آن این است که «عراق در پی روابط با دولت‌ها و رعایت وضعیت خاص عراق براساس منافع این کشور است».

دونالد ترامپ در نشست خبری مشترک با الکاظمی گفت:

«آمریکا شمار اندکی نیرو در عراق دارد و در آن‌جا می‌ماند  تا هر زمان ایران دست به اقدامی زد به عراق کمک کند.»

ترامپ تأکید کرد که آمریکا خواستار خروج نیروهای نظامی خود است. او افزود:

«امیدوارم روزی که عراق را ترک می‌کنیم آن‌ها برای امنیت خود نیازی به ما نداشته باشند.»

رئیس جمهوری آمریکا درباره فعالیت شبه‌نظامیانی که به منافع آمریکا در عراق حمله می‌کنند گفت:

«این موضوعی است که آن‌ها (دولت عراق) خودشان باید حل کنند. درست نیست که مدتی طولانی در عراق بمانیم.»

روز گذشته، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با فواد حسین همتای عراقی خواهان مهار شبه‌نظامیان طرفدار ایران در عراق شد.

پمپئو به‌رغم تمایل ترامپ درباره کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق گفت:

«ایالات متحده متعهد است به عراق کمک کند تا امنیت خود را به‌دست آورد و حفظ کند.»

فواد حسین روز جمعه در پژوهشکده صلح آمریکا تأکید کرد که روابط با آمریکا برای عراق موضوعی راهبردی است و عراق آماده تکرار تجربه گفت‌وگوهای راهبردی با همه همسایگان برای حل اختلافات است. او گفت رابطه با ایران و ترکیه برای عراق به‌ویژه در بخش اقتصادی اهمیت بسیار دارد و عراق در پی رفع موانع تقویت روابط دوجانبه با این دو کشور است.

به‌گفته وزیر خارجه عراق در سفر به آمریکا تفاهم‌نامه‌هایی با مقام‌های آمریکایی درباره مسائل اقتصادی، سرمایه‌گذاری، نفت، انرژی، برق، آموزش، فرهنگ و بهداشت و مبارزه با کرونا امضا شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • طاهر

    جناب نقي: با سلام در ابتدا بايد عرض كنم كه نظر شما در مورد ترامپ درست است ومن هم به همين مطلب اشاره كرده بودم، ترامپ را همانطور كه اكثر دولتمردان بر كنار شده نظر داده اند مايه شرمساري حزب جمهوريخواه دانسته اند ونيازي به معرفي بيشتر ندارد،خودشان بهتر از ما از قضيه با خبرند!!! در مورد زن ستيز بودن پمپئو بنده تا كنون چيزي نديده ام و يا اظهار نظري در حد تصميم گيري يا سياستگذاري از ايشان نشينده ام،شايد هر فردي اعتقاداتي در حد شخصي داشته باشد و از جمله فعاليت ويا مشاغل مناسب زنان رادر حدي محدودتر متصور باشد اما زن ستيزي عنواني است كه نياز به شواهدي مستدل و ستيزي مداوم ، برجسته و سيستماتيك دارد كه از طرف آقاي پمپئو بعنوان يك مقام رسمي وسياستگذار آن را تعقيب و اعمال كرده باشد ،اگر وجود دارد بفرماييد تا همگان روشن شوند. بحث ما در مورد ديدگاه و عملكردهاي گذشته ايشان(پمپئو) در مورد برخورد با سياستهاي ويرانگر ميهني و منطقه اي جمهوري اسلامي و ايستادگي ايشان در برابر آن بود،زن ستيز بودن پمپئو يكمرتبه اين وسط چطور وارد شد؟ايراد ديگري به ايشان وارد نبود؟ ايشان كه بقول شما قرار نيست براي ما تعيين تكليف كند و بطور روشن خودمان بايد مسير را تعيين كنيم از اين همه فعاليت ايشان در امور كلان گذشتيد تا به زن ستيزي او برسيد؟ كه اگر هم باشد ربطي به امور داخلي ما ندارد و مربوط به كشوري است كه اومسئول است و آنقدر سازمانهاي مردم نهاد وآزاد و رسانه دارد كه دفاع كنند و مانع شوند به اميد خدا اگر يك جمهوري حقيقي در ايران برقرار شود حقوق زنان هم براساس ميل وانتخاب خودشان تامين خواهد بود و اينبار خودشان خواهند بود كه براي حدود و مناصب خود بطور آزاد نظر خواهند دادو فعاليت خواهند كرد. بله فعلا فاشيستهاي وطني هستند كه در مقابلشان بايد ايستاد ،در حال حاضر فاشيستهاي وطني هستند كه جلوي اراده وخواست مردم ايستاده اند و بجاي آنها نظر ميدهند تصميم ميگيرند و وميدزدند و به بيگانگان فاشيست ميدهند،هر كس هم مخالفت كند يا به زندان ميافتد يا نزديكانش به لجن كشيده ميشوند ياسربه نيست ميشود در پاسخ به جنابعالي بايد عرض كنم كه اگر فاشيست هاي سفيد آمريكايي(به نظر شما) استبداد وفساد كثيف داخلي را تضعيف كند و به حقيقت درستي اشاره كند كه هم منافع آنهارا تامين كند و هم منافع ملت بخت برگشته و درمانده ما را در برگيرد من ايرادي نميبينم . در آينده اي نزديك اين ايرانيان هستند كه در مشاركت با دولتي منتخب از خودشان در مورد روابط با خارجيها تصميم خواهند گرفت ، لطفا براي مردم نسخه نپيچيد. پذيرفتن حرف حقيقت از طرف هر شخص كه بيان شود به معناي سرسپردگي در كليه امور به آن نخواهد بود،ما خود اختيار داريم تا در فردا چه كنيم.

  • نقی

    جناب طاهر واقعا باعث تعجب و ناامیدی است که یک ایرانی که خودش را مخالف نظام مذهبی حاکم بر ایران می داند هنوز در مورد افرادی نظیر ترامپ و پومپئو چنین توهم داشته باشد. مواضع پومپئو در مورد آزادی های زنان اساسا هیچ فرقی با حزب الله ندارد و شکل غربی و "متمدن" سیاست های به غایت ارتجاعی ضد زن می باشد. کیش شخصیت ترامپ عملا حزب جمهوریخواه آمریکا را منهدم کرده و امروزه می بینیم که چگونه بخش بزرگی از رهبران, فعالین و پایه های سابق حزب جمهوریخواه دوش به دوش دموکراتها علیه ترامپ صف کشیده اند. در مورد کثافت کاری های ترامپ فقط توجه شما را جلب میکنم به جریان فاشیستی QAnon در آمریکا, که حتی پلیس فدرال آمریکا, اف.بی.آی., نیز از آنان به عنوان تروریستهای داخلی در آمریکا یاد میکند, اما ترامپ آنها را "میهن پرست" می داند!!! آیا فقط فاشیستهای مذهبی وطنی بد هستند و باید علیه آنان ایستاد, اما فاشیستهای سفید آمریکایی اشکالی ندارند؟! و از همه اینها مهمتر بدبخت, بیچاره و بی سرنوشت مردمی که حفظ امنیت آنان بستگی دارد به اشغال نظامی کشورشان به دست نیروهای خارجی. جنبش های مردمی در عراق اکنون به درستی خواهان بیرون راندن جمهوری اسلامی, آمریکا و قطع نفوذ عربستان سعودی و هر نیروی خارجی دیگر در عراق هستند. از جنبش های مردمی در عراق یاد بگیریم.

  • طاهر

    پمپئو به‌رغم تمایل ترامپ درباره کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق گفت: «ایالات متحده متعهد است به عراق کمک کند تا امنیت خود را به‌دست آورد و حفظ کند.» lمن فكر ميكنم كه جمهوريخواهان اگر به فكر مقبوليت و اعتبار بلند مدت خود نزد شهروندان آمريكا ميبودند چندي پيش بايد ترامپ را كنار ميگذاشتند وپمپءو را براي دور آينده كانديد ميكردند . اما متاسفانه سياستمداران وقتي به قدرت دست ميبابند به فساد و حفظ يكطرفه منافع خود آلوده ميشوند وحاضر به كنار گذاشتن آن نيستند ،آن هم سياستمداران همسو با يك دلال سودجو كه از سياست واعتبار جهاني آمريكا چيزي باقي نگذاشته است.اين براي جمهوريخواهان يك فاجعه خواهد بود كه بايدن برنده شود ،مثل يك بازي حذفي در مقابل ضعيفترين تركيب تيم حريف است.