ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل پایگاه‌های حماس در غزه را هدف قرار داد

تانک‌های اسرائیلی پایگاه‌های نظامی حماس در غزه را هدف قرار دادند. این حملات ساعاتی پس از آن انجام شد که ارتش اسرائیل از پرتاب یک راکت در جنوب کشور خبر داده بود.

تانک‌های اسرائیلی اوایل صبح روز شنبه اول شهریور/ ۲۲ اوت پایگاه‌های حماس را هدف شلیک خمپاره قرار دادند.  ساعاتی قبل از آن ارتش اسرائیل گفته بود که راکتی به جنوب کشور پرتاب شده.

تصویر از آرشیو/ یکی از حملات گذشته اسرائیل به غزه

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که تانک‌هایش پایگاه‌های نظامی حماس در جنوب نوار غزه را در پاسخ به پرتاب یک موشک هدف قرار داده‌اند.

بنا به اعلام ارتش اسرائیل، موشک پرتاب شده آژیرهای خطر در جنوب اسرائیل را به صدا در آورد، اما از سوی پدافند هوایی اسرائیل رهگیری شد و هیچ تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

منابع امنیتی غزه به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که تانک اسرائیلی به دیده‌بانی‌های حماس در شرق رفح و شرق خان یونس شلیک کردند و این حمله نیز هیچ تلفاتی در پی نداشته است.

اسرائیل از ششم اوت تقریباْ به طور روزانه غزه را بمباران کرده است. ارتش اسرائیل می‌گوید که این بمباران در پاسخ به ارسال بالن‌های آتش‌زا و یا شلیک راکت انجام شده است.

اسرائیل همچنین هفته پیش در پاسخ به این حملات مانع انتقال سوخت به نوار غزه شد و گذرگاه آن را مسدود کرد. این اقدام به خاموش شدن تنها نیروگاه برق غزه منجر شد.

از جمله اقدامات دیگر اسرائیل محدود کردن فضای ماهیگیری در ساحل غزه بوده است.

نوار غزه دو میلیون جمعیت دارد که بنا بر اعلام بانک جهانی بیش از نیمی از آنها در فقر زندگی می‌کنند.

قلمرو فلسطین از سال ۲۰۰۷ تحت محاصره شدید اسرائیل بوده که به قحطی و تخریب گسترده امکانات زندگی در این منطقه منجر شده است.

یک هیات نمایندگی مصر تلاش کرده بود که آتش‌بسی غیررسمی را میان دو طرف به اجرا درآورد.

مصر در سال‌های اخیر تلاش کرده است که برای کاهش درگیری‌ها میان اسرائیل و حماس وساطت کند. دو طرف از ۲۰۰۸ سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند.

اسرائیل در جنگ شش روزه ۱۹۶۷ غزه را از مصر جدا کرد، اما ارتش به صورت یک طرف از این منطقه بیرون رفت و شهرک‌های غیرقانونی در سال ۲۰۰۵ تخلیه شد.

با این حال اسرائیل همچنان بخش اعظم مرزهای غزه را تحت کنترل دارد. بقیه مرز از سوی مصر کنترل می‌شود.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.