ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وارادات کالاهای دارای نشان والنتاین به ایران ممنوع شد

<p dir="RTL">گمرک ایران با صدور بخشنامه&zwnj;ای ورود کالاهای دارای نشان و مرتبط به فرهنگ والنتاین را ممنوع اعلام کرد.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز، شنبه هفتم بهمن ماه، مدیریت مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران در تازه&zwnj;ترین بخشنامه خود خطاب به گمرک&zwnj;های این کشور اعلام کرد که از ورود و ترخیص کالاهایی که به نوعی دارای نماد یا در ارتباط با اشاعه &quot;فرهنگ والنتاین&quot; هستند جلوگیری شود.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">در این بخشنامه آمده است: <span dir="LTR">&quot;</span>با توجه به نامه ۱۹ دی ماه سال جاری شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توجه لازم در جلوگیری از ورود و ترخیص کالاهایی که به نوعی دارای نماد و یا در ارتباط با اشاعه فرهنگ ولنتاین مصادف با ۱۴ فوریه (۲۶بهمن ماه) است، گمرک&zwnj;های کشور تلاش لازم را برای جلوگیری از ورود این کالاها داشته باشند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <blockquote> <p dir="RTL">مدیریت مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران در تازه&zwnj;ترین بخشنامه خود خطاب به گمرک&zwnj;های این کشور اعلام کرد که از ورود و ترخیص کالاهایی که به نوعی دارای نماد یا در ارتباط با اشاعه &quot;فرهنگ والنتاین&quot; هستند جلوگیری شود.</p> </blockquote> <p dir="RTL">۱۹ دی ماه سال جاری منصور واعظی، دبیرشورای فرهنگ عمومی با صدور نامه&zwnj;ای خطاب به عباس معمارنژاد، رئیس کل گمرک ایران روز والنتاین را &quot;نماد روشن تهاجم فرهنگی ضد دینی&quot; عنوان کرده و افزوده بود: &quot;این روز با اهداف تضعیف ارزش&zwnj;های بنیادین خانواده در جامعه اسلامی ایران از سوی نظام سلطه&zwnj;جویانه سرمایه&zwnj;داری در حال ترویج است.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">واعظی روز والنتاین را یکی از &quot;آداب و رسوم منحط غربی&quot; توصیف و تاکید کرده بود: به استناد مصوبه جلسه ۵۳۹ شورای فرهنگ عمومی تدابیر لازم برای جلوگیری از واردات، ترخیص و فروش نماد&zwnj;ها و کالا&zwnj;ها و محصولات مرتبط با این روز (والنتاین) اتخاذ شود.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">روز والنتاین، (روز عشاق و یا روز عشق&zwnj;ورزی) در فرهنگ مسیحی سده&zwnj;های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن&zwnj;ماه و بعضی سال&zwnj;ها ۲۶ بهمن&zwnj;ماه) برگزار می&zwnj;شود.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">سابقه تاریخی روز والنتاین &nbsp;که برگرفته از سنت های روم باستان و مسیحیت است، به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می&zwnj;شد، باز می&zwnj;گردد. &nbsp;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">از چند سال پیش مسئولان جمهوری اسلامی این روز را به عنوان یکی از نمادهای مبتذل غربی دانسته&zwnj;اند و از تهیه و توزیع کالاهای مرتبط با این روز جلوگیری کرده&zwnj;اند. با این وجود برگزاری روز والنتاين (روز عشاق) همچنان در ميان جوانان اقشار متوسط و مرفه شهرهای بزرگ ايران رایج است.</p>

گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای ورود کالاهای دارای نشان و مرتبط به فرهنگ والنتاین را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز، شنبه هفتم بهمن ماه، مدیریت مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه گمرک ایران در تازه‌ترین بخشنامه خود خطاب به گمرک‌های این کشور اعلام کرد که از ورود و ترخیص کالاهایی که به نوعی دارای نماد یا در ارتباط با اشاعه "فرهنگ والنتاین" هستند جلوگیری شود.

در این بخشنامه آمده است: "با توجه به نامه ۱۹ دی ماه سال جاری شورای فرهنگ عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص توجه لازم در جلوگیری از ورود و ترخیص کالاهایی که به نوعی دارای نماد و یا در ارتباط با اشاعه فرهنگ ولنتاین مصادف با ۱۴ فوریه (۲۶بهمن ماه) است، گمرک‌های کشور تلاش لازم را برای جلوگیری از ورود این کالاها داشته باشند."

۱۹ دی ماه سال جاری منصور واعظی، دبیرشورای فرهنگ عمومی با صدور نامه‌ای خطاب به عباس معمارنژاد، رئیس کل گمرک ایران روز والنتاین را "نماد روشن تهاجم فرهنگی ضد دینی" عنوان کرده و افزوده بود: "این روز با اهداف تضعیف ارزش‌های بنیادین خانواده در جامعه اسلامی ایران از سوی نظام سلطه‌جویانه سرمایه‌داری در حال ترویج است."

واعظی روز والنتاین را یکی از "آداب و رسوم منحط غربی" توصیف و تاکید کرده بود: به استناد مصوبه جلسه ۵۳۹ شورای فرهنگ عمومی تدابیر لازم برای جلوگیری از واردات، ترخیص و فروش نماد‌ها و کالا‌ها و محصولات مرتبط با این روز (والنتاین) اتخاذ شود.

روز والنتاین، (روز عشاق و یا روز عشق‌ورزی) در فرهنگ مسیحی سده‌های میانه و سپس فرهنگ مدرن غربی روز ابراز عشق است. این مناسبت هر سال در روز ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن‌ماه و بعضی سال‌ها ۲۶ بهمن‌ماه) برگزار می‌شود.

سابقه تاریخی روز والنتاین  که برگرفته از سنت های روم باستان و مسیحیت است، به جشنی که به افتخار قدیس والنتین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌شد، باز می‌گردد.  

از چند سال پیش مسئولان جمهوری اسلامی این روز را به عنوان یکی از نمادهای مبتذل غربی دانسته‌اند و از تهیه و توزیع کالاهای مرتبط با این روز جلوگیری کرده‌اند. با این وجود برگزاری روز والنتاين (روز عشاق) همچنان در ميان جوانان اقشار متوسط و مرفه شهرهای بزرگ ايران رایج است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    ولي محدوديت در ها لوين و اسکلت و مرگ نيست !