ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ریزش شاخص‌ کل بورس تهران ادامه دارد

شاخص کل بورس تهران در همان ۲۰ دقیقه آغاز معاملات صبح دوشنبه ۲۸ هزار واحد ریزش کرد. قرار است شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح را هم وارد بورس کنند.

شاخص کل بورس تهران در همان ۲۰ دقیقه آغاز معاملات صبح دوشنبه ۳ شهریور ۲۸  هزار واحد ریزش کرد. رئیس جمهوری اسلامی در سخنانی ادعا کرد که با ورود شستان (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح) به بورس تا پایان سال جاری تحولی اتفاق می‌‌‌افتد. رئیس سازمان بورس رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران را سبب ریزش مداوم شاخص بورس دانست.

صف فروش سهام بورس در تهران: سهامداران خرد بیش از پیش نگران از دست رفتن اندک اندوخته خود هستند

شاخص بورس تهران که به مرز ۲ میلیون واحد رسیده بود، از هفته گذشته شروع به ریزش کرد و روز گذشته در پایان معاملات، این شاخص عدد یک میلیون و ۶۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. صبح دوشنبه ۳ شهریور شاخص کل بورس تهران در همان ۲۰ دقیقه آغاز معاملات ۲۸ هزار واحد ریزش کرد. این ریزش همچنان ادامه دارد و با وجود آنکه هنوز بازار بسته نشده با افت بیش از ۵۶ هزار واحد در حال حاضر به یک میلیون و ۶۷۱هزار و ۱۵۶ واحد رسیده است.

بدین ترتیب رکورد خروج پول حقیقی از بورس مجدداً شکست. رقم خروج پول حقیقی در روز دوشنبه به ۷۲۰۰ میلیارد تومان رسید. 

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی صبح دوشنبه در حاشیه افتتاح فاز اول پتروشیمی بوشهر ادعا کرد که با عرضه سهام شستان تحولی در بورس اتفاق می‌افتد. روحانی گفت:

«سهام شستان تا پایان سال به تدریج واگذار و در بورس معامله می‌شود. [این] بسیار مهم است. شستان تحول بسیار بزرگی را با ورود خود به بورس ایجاد خواهد کرد.»

فعالان بازار سرمایه می‌گویند تکذیب عرضه سهام چهار پالایشگاه در قالب صندوق دارا دوم، برخی سیگنال‌های منفی در دولت،  عدم هماهنگی بین سازمان‌های دولتی مانند وزارت نفت، اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی در عرضه سهام پالایشگاه‌‌ها و همچنین عملکرد نامناسب در مورد سهام عدالت باعث ریزش شاخص بازار شده است. گروهی دیگر از کارشناسان می‌گویند اقتصاد ایران در حال رکود است و اصولاً رونق بورس از ابتدا کاذب و برای جذب سرمایه‌های مردم بوده است.

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس با انتقاد از رفتارهای هیجانی، ادعا کرد که «متغیرهای بازار» در مقایسه با ماه‌های گذشته تغییر نکرده و از سهامداران خواست صبور باشند.  

سهامداران خرد اما بیش از پیش نگران از دست رفتن اندک اندوخته خود هستند. دولت از این فرصت بهره برده و خرید و فروش سهام عدالت را به نهادهای مالی و بانک‌ها واگذار کرده است.

عرضه سهام عدالت در بورس تهران پس از موافقت علی خامنه‌ای در خرداد سال جاری آغاز شد. ابتدا دولت به دارندگان سهام اجازه داد تنها ۳۰ درصد از سهام خود را به دو شیوه مستقیم یا غیرمستقیم بفروشند. اما به گفته قالیباف‌اصل از این پس تنها خرید و فروش سهام عدالت به صورت بلوکی و از طریق نهادهای مالی امکان‌پذیر خواهد بود.

منع فروش خرد سهام عدالت در بازار سرمایه و صدور مجوز خرید این سهام برای بانک‌ها زمینه کنترل کامل بانک‌ها و نهادهای مالی بر سهام عدالت را فراهم‌تر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    حکومت آخوندی و آنهم برای گول زدن و خرید زمان و منصرف کردن مردم ازتظاهرات واقدامات اساسی بهران زا برای حکومت اخوندی و همزمان به تماشا کردن ساده لوحان و تمسخر کردن مردم با ردیف کردن گاوهای شیرده پرداخته است...که بله مردم کافیست برای گاوهای شیرده حکومتی علوفه "سرمایه گذاری " بیاورند وشیرشان "سودها" ببرید..حالا انکار گاوهای بورسی نر بوده اند که حکومت اخوندی با تجهیز آنها به مخزن های شیر بعنوان گاوهای شیرده به مردم قالب کرده بوده است و مخزن های شیر خالی شده وهویت گاوهای نر ظاهر شده است ...مردم را سرگرم کنید ووعده های انچنانی به آنها بدهید مشتی اسکناس آخوندنشان جلویشان بریزید و حکومت کنید !!!چرا قبل ازبرپائی تظاهرات ازگاوهای شیرده حکومتی برای مردم خبری نبود؟ !!!با بنگاه های سرمایه گذاری هم میلیاردها پول مردم را دزدیند ...ولی بازهم مردم ساده لوح به طمعه مفت ثروتمند شدن به دامشان افتادند ..