ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لودریان: اگر لبنان به اصلاحات تن ندهد نابود می‌شود

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که چک سفید امضایی در کار نخواهد بود. فرانسه خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در لبنان و مشارکت در بازسازی بندر بیروت است.

وزیر خارجه فرانسه در آستانه سفر رئیس جمهوری آن کشور به لبنان هشدار داد که چنانچه رهبران سیاسی لبنان از اصلاحات لازم خودداری کنند، این کشور ممکن است نابود شود. فرانسه خواهان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و مشارکت در بازسازی بندر بیروت است. رئیس جمهوری این کشور هفته آینده برای دومین بار به لبنان سفر می‌کند.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه پنجشنبه، ۲۷ اوت / ۶ شهریور در مصاحبه با یک شبکه رادیویی آر تی ال فرانسه گفت:

«جامعه بین‌المللی به کسی چک سفید امضا نمی‌دهد. اگر مقامات لبنانی اصلاحات (سیاسی و اقتصادی) را به سرعت انجام ندهند این خطر وجود دارد که لبنان نابود شود.»

اجلاس پاریس ۴ (سیدر) با حضور نمایندگان ۳۷ کشور و ۱۴ سازمان بین‌المللی در آوریل / فروردین سال جاری برگزار شد. در این اجلاس بانک جهانی و چندین نهاد مالی اعلام کردند اگر اصلاحات سیاسی و اقتصادی در لبنان عملی شود، حدود ۱۰ میلیارد دلار به‌شکل وام و یا اهدای مالی به لبنان کمک خواهند کرد. لبنان بعد از انفجار ۴ اوت / ۱۴ مرداد بندر بیروت بیش از هر زمان دیگری به این مبلغ نیاز دارد. در جریان این انفجار نیمی از بیروت ویران شد، ۱۸۰ نفر کشته و بیش از ۲۵۰ هزار نفر هم بی‌خانمان شدند.

وزیر خارجه فرانسه در ادامه مصاحبه با شبکه رادیویی آر تی ال گفت:

«وقتش رسیده که مقامات لبنانی مسئولیت بپذیرند. آن‌ها تحصیلکرده‌ و کارآمد و لایق‌اند اما در تعامل با یکدیگر به انفعال سیاسی رسیده‌اند. تداوم این وضع دیگر میسر نیست. رئیس جمهوری مکرون ۶ اوت (دو روز بعد از انفجار بندر بیروت) در سفرش به لبنان این نکته را یادآوری کرد و سه‌شنبه هفته آینده هم باز هم این را یادآوری می‌کند.»

قرار است امانوئل مکرون سه‌شنبه هفته آینده مجدداً به لبنان سفر کند.

رویترز به نقل از یک مقام آگاه که نام او پنهان مانده ادعا کرد که دولت فرانسه یک نقشه راه دو صفحه‌ای تدوین کرده و از طریق سفارت آن کشور در بیروت در اختیار مقامات لبنانی قرار داده است: حسابرسی در بانک مرکزی، تشکیل دولت موقت برای انجام اصلاحات فوری، برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در طی یک سال و همینطور بازسازی بندر بیروت به عنوان گلوگاه اقتصادی لبنان با مشارکت شرکت‌های فرانسوی مهم‌ترین رئوس برنامه پیشنهادی دولت فرانسه‌اند.    

کاخ الیزه اما ارسال این سند را تأیید نکرد. وزیر خارجه فرانسه هم درباره این سند سکوت کرده است.

 پول ملی لبنان بیش از ۸۵ درصد از ارزش خود را از دست داده. ۴۵ درصد از شهروندان لبنانی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. نرخ بیکاری در این کشور بیش از ۳۵ درصد است. با توجه به آنکه سیلوهای غلات در جریان انفجار بندر بیروت از بین رفته‌اند لبنان در ماه‌های پیش روی قطعا به کمک‌های انسانی نیاز خواهد داشت. لبنان برای غلبه بر این مشکلات به ۲۰ میلیارد دلار کمک‌های جهانی احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی...

  • Faryad

    قضاییه آخوندها به انتقام محکومیت جهانی اعدام مصطفی صالحی و تظاهرات هموطنان در کشورهای مختلف، همسر مصطفی را به پرداخت ۴۲۵میلیون تومان ”دیه“ محکوم کرد. در صورت نپرداختن این مبلغ خانه و دار و ندار همسر داغدیده و ۲کودک یتیمش مصادره خواهد شد!. مصطفی صالحی، ۳۳ساله، کارگر ساختمان بود که برای اداره زندگی خود و خانواده‌اش مسافرکشی می‌کرد. فرزندان مصطفی صالحی، نازنین ۴ساله و امیرحسین ۶ساله هستند. ۸ماه در سلول انفرادی اطلاعات دولت‌آباد و ۵ماه در سلول انفرادی زندان دستگرد اصفهان، با دست‌بند و پابند و بدون زیرانداز و پتو به‌سر برد. وی ۱۴ماه ممنوع‌الملاقات بود و غذایش در انفرادی به اندازه یک کف دست نان خشک بود. شکنجه‌گران و بازجویان، دست و پا و دندانهای مصطفی را زیر شکنجه شکستند و آسیب‌های جدی به گردن و ستون فقرات وی وارد آوردند تا او را وادار به همکاری با وزارت اطلاعات و اعترافات تلویزیونی دروغ کنند، اما او تسلیم این فشارها نشد. سرانجام در ۱۵مرداد ۹۹ مصطفی را پس از ۲سال و نیم مقاومت قهرمانانه به دستور خامنه‌ای و جلادش ابراهیم رئیسی به‌دار آویختند.