ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهاسازی زباله در سدهای اطراف تهران

اطراف سه سد بزرگ تهران مملو از زباله‌هایی است که توسط مسافران در طبیعت و رودخانه‌های مجاور سدها رها شده است.

رهاسازی پسماند در طبیعت یکی از معضلات جدی در ایران به شمار می‌آید. در تعطیلات و فصل تابستان دفع غیربهداشتی پلاستیک، شیشه و قوطی کنسرو شدت بیشتری می‌گیرد. اطراف سه سد بزرگ تهران مملو از زباله‌هایی است که توسط مسافران در طبیعت و رودخانه‌های مجاور سدها رها شده است.

بحران محیط زیست در ایران به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده. بی‌توجهی به بحران پسماند، آلودگی اکوسیستم و آب شرب را به همراه دارد. با این که در سال‌های گذشته فعالان و دوستداران محیط زیست تلاش کرده‌اند در این زمینه فرهنگ سازی کنند، ولی همچنان  پاک نگاه داشتن محیط زیست از سوی بسیاری از شهروندان رعایت نمی شود. 

[sliderpro id="1070"]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    برای حیوانات بعد ازچریدن درعلف زارها که درحقیقت طبیعت به آنها لطفی کرده ودراختیارشان گذاشته است درهمان محل چریدنشان فضولات شان را خالی می کنند وحق هم دارند که چنین کنند زیراکه ازحیواناتی هم زاده شده اند که انها هم نسل ها چنین کرده اند ونه توالت ومستراحی را برای خالی کردن فضولاتشان می شناخته اند ...بله مسافران محترم بعد ازلذت بردن اززیبائی طبیعت وخوشگذارنی کردن ودرحقیقت چریدن درزیبائی طبیعت باید فضولاتشان را درزمره تمدن وفرهنگ شان است را به هرشکل وفرمی درهمان مکان خالی کنند ...یادم نمی رود یکی ازرفقای دوستان قدیمی بنده وایشان را به خانه اش که مشرف برساحل دریای مازنداران بود دعوت کرد وچندی نگذشته بود که چندین اتومبیل با جمعی سرنشینان زن ومرد و گودکان وخردسالان درکنار ساحل اطراق کردند وبساطی برپا کردند که کباب کردن جزئی آزآن بود وبچه هایشان به پائین کشیدن شاخه های درخت ها و شکستن آنها مشغول بودند وبزرگترها به برپا کردن غذا و بعد ازخاتمه گردشگریشان کیسه های مملو ازذباله وقوطی های کنسرو و شیشه های نوشابه رها شده درکنار ساحل را برجا گذاشتند و راهی دیارشان شدند ...صاحب خانه می گفت بدفعات با چننین خانوارهائی درگیرشده است ونتیجه مضروب شدنش و زخمی شدنش بوده است ...مگرساحل دریا مال تو است ؟ بتو چه مربوط دخالت می کنی ؟ ما ازراه دور اینجا امده ایم که تفریح کنیم ونه ذباله با خودمان بیریم !!!