ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر آموزش و پرورش: حتی در شرایط قرمز، اصل بر حضور دانش‌آموزان در مدارس است

محسن حاجی میرزایی گفت هیچ مدرسه‌ای حتی در شرایط قرمز نمی‌تواند بسته باشد مگر اینکه ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی اعلام کند

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح سه‌شنبه ۱۱ شهریور در همایشی که با حضور گروهی از رؤسای آموزش و پرورش و مدیران مدارس برگزار شد گفت در سال تحصیلی جدید اصل بر حضور دانش‌آموزان است.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا در ایران و احتمال پیدایش موج سوم بیماری، آموزش و پرورش تهران روز گذشته اعلام کرد: بازگشایی مدارس پایتخت از پانزدهم شهریور به علت وضعیت قرمز تهران به دلیل همه‌گیری کرونا، کاملا غیرحضوری خواهد بود. بچه‌های کلاس اول و دومی با هماهنگی مدرسه در دو هفته اول، چند ساعتی را در مدرسه حضور پیدا می‌کنند.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش صبح سه‌شنبه ۱۱ شهریور در افتتاحیه سی و چهارمین اجلاس سالانه روسا و مدیران وزارت آموزش و پرورش کشور گفت:

«در سال تحصیلی جدید اصل بر حضور دانش‌آموزان است چون با سال قبل متفاوت است و دانش‌آموزان هنوز معلم را نمی‌شناسند به ویژه در انتقال به مقاطع تحصیلی بعدی همه چیز برای دانش‌آموز جدید است و اگر حضور نباشد نمی‌توانیم کار را به خوبی مدیریت کنیم و هیچ روشی جایگزین حضور نیست.»

حاجی میرزایی در ادامه سخنانش درباره ضرورت حضور دانش‌آموزان در مدارس گفت:

«مدرسه باید در تمام روزهای تحصیل باز و فعال باشد هیچ مدرسه‌ای حتی در شرایط قرمز نمی‌تواند بسته باشد مگر اینکه ستاد ملی کرونا تعطیلی عمومی اعلام کند.»

بر اساس گزارش‌های وزارت بهداشت، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز و استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند. حاجی میرزایی گفت:

«کلاس‌های درس را دایر می‌کنیم، اگر تعداد دانش‌آموزان اندک است و می‌توان پروتکل‌ها را رعایت کرد روال عادی است اما اگر تعداد دانش‌آموزان زیاد است باید آنها را گروه‌بندی و ورود و خروج آنها را کنترل کنیم.»

وزیر آموزش و پرورش خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس کشور شد.

برگزاری کنکور و مراسم عزاداری در ماه محرم و همچنین مسافرت‌ها در ایام تعطیلات چرخش ویروس کرونا در کشور را تسریع کرده. مسئولان بهداشتی هشدار داده‌اند که ممکن است همزمان با شیوع آنفولانزا پیک سوم کرونا هم از راه برسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.