ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داوران جشنواره فیلم برلین

<p>&nbsp;پنجشنبه، هفتم فوریه (۱۹ بهمن) شصت و سومین جشنواره فیلم برلین گشایش پیدا می&zwnj;کند. در این جشنواره که به &laquo;برلیناله&raquo; شهرت دارد و در کنار جشنواره&zwnj;های کن و ونیز از جشنواره&zwnj;های رده نخست در جهان به&zwnj;شمار می&zwnj;آید، شیرین نشاط، هنرمند سرشناس ایرانی یکی از اعضای هیأت داوران است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ریاست هیئت داوران دوره شصت و سوم جشنواره برلین را وونگ کاروای، سینماگر چینی به عهده دارد. او با فیلم سینمایی &laquo;شادی در کنار هم&raquo; در سال ۱۹۹۷ جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره سینمایی کن دریافت کرد. &laquo;در حال و هوای عشق&raquo; اثر دیگری از این کارگردان بزرگ با اقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وونگ کاروای بیشتر به موضوعات رمانتیک گرایش دارد. او به فیلمنامه توجه زیادی ندارد و دست بازیگرانش را کاملاً بازمی&zwnj;گذارد و به این ترتیب فیلم&zwnj;های او به واقعیت بسیار نزدیک&zwnj;اند و به ظاهر از یک سویه مستند برخوردارند. این ویژگی همراه با تصویرهای خیال&zwnj;انگیز و زیبا آثار او را فراموش&zwnj;نشدنی و شاعرانه جلوه می&zwnj;دهد.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شصت و سومین جشنواره فیلم برلین با فیلم &laquo;استاد بزرگ&raquo; ساخته وونگ کاروای که در بخش خارج از مسابقه این جشنواره سینمایی به نمایش درمی&zwnj;آید، گشایش پیدا می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شش عضو هیئت داوران عبارتند از: سوزان بیر، آندرآس درزن، الن کوراس، شیرین نشاط، تیم رابینز و آتینا تسانگاری.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از ایران، جعفر پناهی با فیلم &laquo;پرده&raquo; که بدون مجوز ساخته شده، در بخش اصلی جشنواره فیلم برلین شرکت می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در تصاویر امروز با تنی چند از داوران جشنواره فیلم برلین آشنا می&zwnj;شویم.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خبرهای جشنواره فیلم برلین را می&zwnj;توانید از طریق بخش خبر و بخش فرهنگ زمانه پیگیری کنید.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منبع تصاویر: سایت برلیناله</p>

 پنجشنبه، هفتم فوریه (۱۹ بهمن) شصت و سومین جشنواره فیلم برلین گشایش پیدا می‌کند. در این جشنواره که به «برلیناله» شهرت دارد و در کنار جشنواره‌های کن و ونیز از جشنواره‌های رده نخست در جهان به‌شمار می‌آید، شیرین نشاط، هنرمند سرشناس ایرانی یکی از اعضای هیأت داوران است.

ریاست هیئت داوران دوره شصت و سوم جشنواره برلین را وونگ کاروای، سینماگر چینی به عهده دارد. او با فیلم سینمایی «شادی در کنار هم» در سال ۱۹۹۷ جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره سینمایی کن دریافت کرد. «در حال و هوای عشق» اثر دیگری از این کارگردان بزرگ با اقبال تماشاگران و منتقدان مواجه شد.

وونگ کاروای بیشتر به موضوعات رمانتیک گرایش دارد. او به فیلمنامه توجه زیادی ندارد و دست بازیگرانش را کاملاً بازمی‌گذارد و به این ترتیب فیلم‌های او به واقعیت بسیار نزدیک‌اند و به ظاهر از یک سویه مستند برخوردارند. این ویژگی همراه با تصویرهای خیال‌انگیز و زیبا آثار او را فراموش‌نشدنی و شاعرانه جلوه می‌دهد. 

شصت و سومین جشنواره فیلم برلین با فیلم «استاد بزرگ» ساخته وونگ کاروای که در بخش خارج از مسابقه این جشنواره سینمایی به نمایش درمی‌آید، گشایش پیدا می‌کند.

شش عضو هیئت داوران عبارتند از: سوزان بیر، آندرآس درزن، الن کوراس، شیرین نشاط، تیم رابینز و آتینا تسانگاری.

از ایران، جعفر پناهی با فیلم «پرده» که بدون مجوز ساخته شده، در بخش اصلی جشنواره فیلم برلین شرکت می‌کند.

در تصاویر امروز با تنی چند از داوران جشنواره فیلم برلین آشنا می‌شویم.

خبرهای جشنواره فیلم برلین را می‌توانید از طریق بخش خبر و بخش فرهنگ زمانه پیگیری کنید.

منبع تصاویر: سایت برلیناله

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.