ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی علی دهقان، از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده

<p>علی دهقان، دبیر بخش اقتصادی روزنامه بهار، پس از گذشت هشت روز، از زندان آزاد شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>تارنمای بازتاب نوشت، علی دهقان، دبیر بخش اقتصادی روزنامه بهار که روز چهارشنبه ۱۱ بهمن&zwnj;ماه در تهران بازداشت شده بود، روز گذشته ۱۸ بهمن&zwnj;ماه از زندان آزاد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ظاهراً علی دهقان که اندکی پس از عقد خود بازداشت شده بود، در روزهای آینده، برنامه عروسی خود را در پیش خواهد داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از شامگاه شنبه هفتم بهمن تاکنون شماری از روزنامه&zwnj;نگاران در ایران از جمله سلیمان محمدی، میلاد فدایی اصل، جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، پوریا عالمی، پژمان موسوی، امیلی امرایی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپیک، کیوان مهرگان، حسین یاغچی، علی دهقان و ریحانه طباطبایی بازداشت شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین در ادامه بازداشت فعالان مطبوعاتی، فاطمه ساغرچی، مدیر سابق کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک و ویراستار تارنمای جماران هفتم بهمن&zwnj;ماه بازداشت و به زندان منتقل شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>ظاهراً علی دهقان که اندکی پس از عقد خود بازداشت شده بود، در روزهای آینده، برنامه عروسی خود را در پیش خواهد داشت</p> </blockquote> <p>پیش از علی دهقان، مطهره شفیعی، دبیر بخش سیاسی روزنامه آرمان پس از گذشت یک روز آزاد شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت اطلاعات ایران ۱۱ بهمن&zwnj;ماه سال جاری، با انتشار اطلاعیه&zwnj;ای بازداشت اخیر روزنامه&zwnj;نگاران ایرانی را به عنوان &quot;کشف یکی از بزرگ&zwnj;ترین شبکه&zwnj;های رسانه&zwnj;ای متصل به اردوگاه رسانه&zwnj;ای استکبار&quot;&nbsp; قلمداد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شیرین عبادی، حقوقدان و برنده نوبل صلح در همان روز در نامه&zwnj;ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به تشدید سانسور و بازداشت&zwnj;های گسترده روزنامه&zwnj;نگاران اعتراض کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر با انتشار اطلاعیه&zwnj;ای در روز ۱۷ بهمن&zwnj;ماه اعلام کرد که روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت&zwnj;شده با یک &quot;شبکه خارجی&quot; که بیشتر آنان پس از رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شده&zwnj;اند، در ارتباط بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت اطلاعات تأکید کرد که پرونده روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت&zwnj;شده همچنان در دست پیگیری است و به&zwnj;زودی اطلاعات دیگری در این رابطه منتشر خواهد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رسانه&zwnj;های مختلف جهان خبر بازداشت روزنامه&zwnj;نگاران ایرانی را به&zwnj;شکل وسیعی منتشر و نهادهای مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین&zwnj;الملل، گزارشگران بدون مرز و دیده&zwnj;بان حقوق بشر این بازداشت&zwnj;ها را محکوم کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

علی دهقان، دبیر بخش اقتصادی روزنامه بهار، پس از گذشت هشت روز، از زندان آزاد شد.

تارنمای بازتاب نوشت، علی دهقان، دبیر بخش اقتصادی روزنامه بهار که روز چهارشنبه ۱۱ بهمن‌ماه در تهران بازداشت شده بود، روز گذشته ۱۸ بهمن‌ماه از زندان آزاد شد.

ظاهراً علی دهقان که اندکی پس از عقد خود بازداشت شده بود، در روزهای آینده، برنامه عروسی خود را در پیش خواهد داشت.

از شامگاه شنبه هفتم بهمن تاکنون شماری از روزنامه‌نگاران در ایران از جمله سلیمان محمدی، میلاد فدایی اصل، جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، پوریا عالمی، پژمان موسوی، امیلی امرایی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپیک، کیوان مهرگان، حسین یاغچی، علی دهقان و ریحانه طباطبایی بازداشت شده‌اند.

همچنین در ادامه بازداشت فعالان مطبوعاتی، فاطمه ساغرچی، مدیر سابق کتابخانه مرکز تحقیقات استراتژیک و ویراستار تارنمای جماران هفتم بهمن‌ماه بازداشت و به زندان منتقل شده است.

ظاهراً علی دهقان که اندکی پس از عقد خود بازداشت شده بود، در روزهای آینده، برنامه عروسی خود را در پیش خواهد داشت

پیش از علی دهقان، مطهره شفیعی، دبیر بخش سیاسی روزنامه آرمان پس از گذشت یک روز آزاد شده بود.

وزارت اطلاعات ایران ۱۱ بهمن‌ماه سال جاری، با انتشار اطلاعیه‌ای بازداشت اخیر روزنامه‌نگاران ایرانی را به عنوان "کشف یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار"  قلمداد کرد.

شیرین عبادی، حقوقدان و برنده نوبل صلح در همان روز در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران نسبت به تشدید سانسور و بازداشت‌های گسترده روزنامه‌نگاران اعتراض کرد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر با انتشار اطلاعیه‌ای در روز ۱۷ بهمن‌ماه اعلام کرد که روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده با یک "شبکه خارجی" که بیشتر آنان پس از رویدادهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شده‌اند، در ارتباط بوده‌اند.

وزارت اطلاعات تأکید کرد که پرونده روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده همچنان در دست پیگیری است و به‌زودی اطلاعات دیگری در این رابطه منتشر خواهد شد.

رسانه‌های مختلف جهان خبر بازداشت روزنامه‌نگاران ایرانی را به‌شکل وسیعی منتشر و نهادهای مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و دیده‌بان حقوق بشر این بازداشت‌ها را محکوم کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران (ع

    گزارشگران ویژه سازمان ملل: به بازداشت روزنامه نگاران پایان دهید؛ بازداشت شدگان را آزاد کنید http://www.fidh.org/UN-experts-stop-journalist-arrests-12835?var_mode=calcul http://www.facebook.com/lddhi.fidh