ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

اولیویه مسیان، تصویرگر آواز پرندگان

اولیویه مسیان آهنگساز، نوازنده و پرنده‌شناس فرانسوی و یکی از موسیقیدان‌های مطرح قرن بیستم است.

اولیویه مسیان آهنگساز، نوازنده و پرنده‌شناس فرانسوی و یکی از موسیقیدان‌های مطرح قرن بیستم است.

موسیقی مسیان ریتم پیچیده‌ای دارد که از موسیقی یونان و هند باستان الهام گرفته است و بسیاری از آثارش به گفته‌ خودش عرضه‌کننده «نیروی شگفت‌انگیز ایمان» و اعتقادات عمیق کاتولیک است.

او همواره می‌گفت هنگام شنیدن آکورد‌ها، رنگ‌هایی در ذهنش نقش می‌بست. ترکیب این رنگ‌ها در روند آهنگسازی او اهمیت بسیاری داشت.

مسیان در سال ۱۹۰۸ در فرانسه متولد شد. در یازده‌سالگی برای تحصیل به کنسرواتوار پاریس رفت و از سال ۱۹۳۱ به عنوان ارگ‌نواز در کلیسایی در پاریس مشغول به کار شد و تا پایان عمرش به این‌کار ادامه داد. با اشغال فرانسه در سال ۱۹۴۰ اسیر جنگی آلمان شد و در دوران اسارتش اثری به نام «کوارتت پایان زمان» را برای سازهایی که نوازنده‌اش در زندان وجود داشت، نوشت و آن را برای گروه زندانیان و زندانبانان اجرا کردند.

یک سال بعد آزاد و در کنسرواتوار پاریس معلم شد. مسیان شاگردان برجسته‌ای داشت که «پیر بولز» یکی از آن‌هاست. از خصوصیات کارهای مسیان استفاده‌ خلاقانه‌ از رنگ، درک او از رابطه‌ زمان و موسیقی، استفاده از آواز پرندگان و بیان عقاید مذهبی است که موسیقی او را نسبت به اکثر هم‌عصرانش برجسته می‌کند. مسیان در سال ۱۹۹۲ در فرانسه از دنیا رفت.
ویدئو: Messiaen - Oiseaux Exotiques - Aimard, Boulez

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.