ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد مساعد به چهار سال زندان و محرومیت از خبرنگاری محکوم شد

محمد مساعد،‌ روزنامه‌نگار که به‌دلیل اطلاع‌رسانی در مورد قطع اینترنت در جریان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بود، به چهار سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از حرفه «خبرنگاری» محکوم شده است.

محمد مساعد،‌ روزنامه‌نگار که به دلیل اطلاع‌رسانی در مورد قطع اینترنت در جریان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ بازداشت شده بود، به چهار سال و ۹ ماه حبس و دو سال محرومیت از حرفه «خبرنگاری» محکوم شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

چهارشنبه ۱۲ شهریور، محمد مساعد، روزنامه‌نگار نام آشنای ایرانی در حساب کاربری توییترش خبر صدور احکام زندان و محرومیت از خبرنگاری توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب را داد. دادگاه بر اساس این حکم فعالیت‌های رسانه‌ای محمد مساعد را «سیاه‌نمایی»، «بحران‌نمایی»، «تحریک مخاطب خالی‌الذهن» و «شالوده‌شکنی» خوانده و او را به چهار سال و ۹ ماه حبس که چهار سال آن قابل اجراست محکوم کرده است. او همچنین به دو سال ممنوعیت از خبرنگاری و پس از اتمام آن، توقیف لوازم ارتباطی محکوم شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

محمد مساعد جمعه اول آذر ۹۸ به‌دلیل توییت‌هایی که او در روزهای قطعی اینترنت در جریان اعتراض‌های سراسری آبان ۹۸ در اکانت توییترش نوشته بود، بازداشت شد و پس از گذشت دو هفته بازداشت ۱۶ آذر ۹۸ با قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) در تاریخ ۲۳ تیر ۱۳۹۹محمد مساعد را به‌عنوان یکی از برندگان امسال جایزه کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران انتخاب کرد. بر اساس گزارش کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) محمد مساعد به عنوان یک روزنامه‌نگار مستقل به‌دلیل اطلاع‌رسانی درباره قطعی اینترنت در جریان اعتراض‌های آبان ۱۳۹۸ بازداشت و یک بار هم در بهمن ماه و در پی انتقاداتش نسبت به عملکرد دولت ایران در مقابله با کرونا به سازمان اطلاعات سپاه ایران بازداشت شده و از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی منع شده است.

مساعد همچنین نقش ویژه‌ای در پوشش اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ داشت. او همچنین به دلیل گزارش‌های تحقیقی درباره پرونده‌های مفاسد اقتصادی در ایران شناخته می‌شود و به‌دلیل انتشار این گزارش‌ها در سال ۱۳۹۷، برنده جایزه امین‌الضرب، معتبرترین جایزه خبرنگاران اقتصادی در ایران شده‌است.

محمد مساعد روزنامه‌نگار حوزه اقتصاد است که سابقه همکاری با روزنامه‌هایی چون همشهری و شرق را در کارنامه خود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.