ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: آینده میلیون‌ها کودک پناهجو در خطر است

به‌گفته سازمان ملل همه‌گیری کرونا پیامدهای جدی برای پناهجویان خردسال دارد. آن‌ها برای کمک به خانواده‌های خود به جای مدرسه به سر کار می‌روند و این بخت آن‌ها را برای رهایی از فقر کاهش می‌دهد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در گزارش تازه‌ای گفته است که همه‌گیری ویروس جدید کرونا آینده میلیون‌ها پناهجوی خردسال را تهدید می‌کند. این نهاد هشدار داده که بسته شدن مدارس و مشکلات خانواده این کودکان می‌تواند برای همیشه امید رهایی آن‌ها از فقر با ادامه آموزش را از بین ببرد.

یک خانواده سوری پناهنده در غازی عینتاب ترکیه ـ عکس از Shutterstuck

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، فیلیپو گراندی، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل درباره وضعیت کودکان در دوران کرونا هشدار داد و گفت:

«پس از همه آن‌چه که این کودکان متحمل شده‌اند، اکنون با بسته شدن مدارس ما نمی‌توانیم آینده آن‌ها را نیز از این کودکان بگیریم.»

گراندی از دولت‌ها خواست تا از پناهجویان و کشورهای میزبانِ آن‌ها بیشتر حمایت کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل داده‌های ۱۲ کشور از جمله اردن، پاکستان، ترکیه و اوگاندا در سال ۲۰۱۹ را ارزیابی کرده است که شمار زیادی از خردسالان و خانواده‌های آن‌ها را پذیرفته‌اند. بر این اساس، ۷۷ درصد از کودکان پناهنده در این کشورها به مدرسه ابتدایی رفته‌اند و ۳۱ درصد از آن‌ها در مدارس متوسطه تحصیل کرده‌اند. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌گوید این یک پیشرفت جزئی است. از آن‌جا که روش‌های بررسی تغییر کرده است، مقایسه مستقیم با سال‌های گذشته امکان‌پذیر نیست.

به گفته این سازمان اکنون با خطر نابودی چنین پیشرفت‌هایی روبه‌رو هستیم. بسیاری از خانواده‌ها به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری ویروس کوویدـ۱۹ و رکود اقتصادی نمی‌توانند امرار معاش کنند. آن‌ها دیگر توانایی تهیه وسایل و پوشاک مدرسه را ندارند. در نتیجه مجبور می‌شوند فرزندان خود را به جای مدرسه به سر کار بفرستند.

گزارش می‌افزاید، چنین وضعیتی به‌ویژه برای دختران پناهنده دشوار است. از جمله برآورد می‌شود که نیمی از دخترانی که پیش از بحران کرونا در یک مدرسه متوسطه در یکی از کشورهای مورد بررسی تحصیل می‌کردند، اکنون ترک تحصیل کنند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با کمک دولت‌ها و سازمان‌های همکار برنامه‌های آموزشی تلویزیونی، رادیویی یا آنلاین در دسترس کودکان قرار می‌دهد و از آموزگاران پشتیبانی می‌کند.

تعطیلی موقت مدارس بر زندگی بیش از ۹۰ درصد کل کودکان دانش‌آموز جهان که رقمی معادل ۱,۶ میلیارد نفر است، تأثیر گذاشته است. مدارس کودکان را از استثمار محافظت می‌کردند، این حفاظ اکنون حذف شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.