ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ایران: مصرف برق ۵,۵ میلیون مشترک کم‌مصرف رایگان می‌شود

روحانی محل تأمین برق این طرح را سدهای برق‌آبی اعلام کرد و گفت: «اینکه ما قادر هستیم در هر ۵۰ روز یک سد مخزنی را افتتاح کنیم باعث آبروی کشور است». افتتاح سدها با انتقاد فعالان محیط زیست روبرو بوده.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اعلام کرد مصرف برق ۳۰ میلیون ایرانی از دو ماه آینده رایگان خواهد بود. این مصوبه به خانوارهایی تعلق می‌گیرد که کمترین مصرف برق را دارند. مجانی بودن برق ماهانه برای این خانوارها تا زمانی ادامه خواهد داشت که کم‌مصرف بمانند.

حسن روحانی، ۱۳ شهریور در مراسم افتتاح «طرح‌های ملی»‌ وزارت نیرو برای سه استان ایران درباره طرح برق رایگان برای خانوارهای کم‌مصرف گفت:

«این جزو آرزوی های ما بود که بتوانیم به اقشار کم در آمد که کم‌مصرف هم هستند هدیه ای بدهیم و این طرح هم بیشتر شامل حال روستاییان عزیز ما خواهد شد. »

روحانی محل تأمین برق این طرح را سدهای برق‌آبی اعلام کرد، از افتتاح ۴۴ سد در دولت‌اش خبر داد و گفت: «اینکه ما قادر هستیم در هر ۵۰ روز یک سد مخزنی را افتتاح کنیم باعث آبروی کشور است».

سخنان رئیس جمهوری اسلامی در حالی مطرح می‌شود که تأسیس سدها به ویژه سدهایی همچون لاسک در شمال ایران با انتقادهای گسترده فعالان محیط زیست روبرو شده است.

طرح پیشنهادی وزارت نیرو « طرح برق امید» نام دارد. مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی توانیر و سخنگوی صنعت برق، درباره این طرح به خبرگزاری برنا گفته بود:

«۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که حدود ۳۰ درصد از آنها براساس اطلاعات ثبت شده در سال های ۹۷ و ۹۸، مشمول این طرح خواهند شد (۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک) و ضمن آنکه سایر مشترکان نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود، مشمول تخفیف‌های صددرصدی بهای برق شوند.»

به گفته رجبی مشهدی، حد مصرف برای مناطق عادی در ماه‌های گرم ۱۰۰ کیلووات و برای ماه های غیر گرم ۸۰ کیلووات ساعت و نیز حد مصرف برای مناطق گرم ۴۰۰ کیلووات ساعت خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق هدف این طرح را آموزش و آگاه‌سازی و اصلاح رفتار مصرفی مشترکان نامید. برای نمونه این طرح قصد دارد دقت مشترکان را در نحوه استفاده و خرید وسایل برقی افزایش دهد.

رجبی مشهدی درباره هدف دیگر رایگان شدن برق خانوارهای کم‌‌مصرف گفت:

«اگر بتوانیم مصرف برق بخش خانگی را بهینه کنیم و آن را در حد استانداردها کاهش دهیم، می‌توان برق کاهش یافته در این بخش را به بخش‌های مولد تزریق و باعث رونق بیشتر اقتصادی و ایجاد اشتغال شد.»

به گفته این مقام مسئول، برای همه مشترکان و به ویژه مشترکان پرمصرف امکان خرید و نصب پنل‌های خورشیدی کوچک با تسهیلات مناسب فراهم می‌شود که پنل خرید و هزینه آن را به صورت، اقساط بپردازند.

به گفته رجبی مشهدی این پنل‌ها که حتی بر روی کولرهای آبی قابل نصب هستند ظرفیت تولید ۴۰۰ تا ۵۰۰ وات برق را خواهند داشت.

او درباره هزینه پنل‌های خورشیدی گفت: «هزینه خرید پنل‌ها در حدود ۵ میلیون تومان است که به زودی در خصوص نحوه بهره‌گیری از این امکان، اطلاع رسانی خواهد شد».

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله جناب آخوند روحانی بدرستی واقف است که اگرحمایت اکثریت روستائیان نبود نه حکومت آخوندی بود ونه ایشان رئیس جمهوربودند ودرحقیقت گدای عبابردوشی بودند که درکوچه ها وخیابان ها با قاب عکس حضرت محمد و گلاب پاشی ازمردم گدائی میکردن!! ...گرانی های هولناک و بیکاری های آنچنانی ونبود رفاه وامنیت و ضمیمه آن ویروس کرونا وتلف شده گان آنچنانی هم روستائیان را برآن داشته برعلیه حکومت آخوندی چشم وگوشان بازشود...حالا برای سرپوش گذاشتن وگول زدن و حمایت خریدن روستائیان اخوندروحانی را برآن داشته که برق مجانی برآنها روا کند ...ولی گوشت وحبوبات وبرنج ودیگرکالاهای اساسی هم برای روستائیان مجانی خواهد شد ویا باید معده های خالی شان را به پریز برق مجانی آخوند وصل کنند؟!!