ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها فعال صنفی و مدنی: جان جعفر عظیم‌زاده در خطر است

این فعال کارگری زندانی از ۲۶ مرداد در اعتراض به انتقال غیرقانونی‌اش به زندان رجایی‌شهر کرج به جای بیمارستانی، بی‌خبرگذاشتن خانواده و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

۵۰۰ فعال مدنی، اجتماعی و صنفی و اعضای خانواده‌های زندانیان و جان‌باختگان ایرانی در بیانیه‌ای مشترک نسبت به خطر جانی برای جعفر عظیم‌زاده، فعال کارگری زندانی هشدار دادند و خواهان انتقال هرچه سریع‌تر دبیر زندانی هیأت‌مدیره اتحادیه آزاد کارگران به بیمارستان برای درمان و آزادی او شدند.

جعفر عظیم‌زاده از ۲۶ مرداد در اعتصاب غذا به سر می‌برد ــ عکس: آرشیو

جعفر عظیم‌زاده از یک‌شنبه ۲۶ مرداد در اعتراض به انتقال مخفیانه و غیرقانونی‌اش به زندان رجایی‌شهر کرج، بی‌خبرگذاشتن خانواده از وضعیت‌ او و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان برای مقابله با کرونا در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

این فعال کارگری که در زندان اوین به کووید‌۱۹ مبتلا شد، قرار بود با تشخیص پزشک زندان اوین برای رسیدگی به وضعیت قلب و ریه به بیمارستان طالقانی منتقل شود، اما مأموران امنیتی به بهانه انتقال عظیم‌زاده به بیمارستان، او را به سلولی انفرادی در زندان رجایی‌شهر کرج منتقل کردند.

در بیانیه فعالان در حمایت از جعفر عظیم‌زاده که پنج‌شنبه ۱۳ شهریور منتشر شد، آمده است:

«سال‌هاست کارگران و معلمان، بازنشستگان، پرستاران و اقشار دیگر جامعه را به جرم خواست پرداخت حداقل دستمزد و حقوق پایه‌ای‌شان دستگیر می‌کنند، شلاق می‌زنند و به زندان می‌اندازند.»

آنها با اشاره به وضعیت عظیم‌زاده نوشته‌اند:

«او قبلاً نیز در سال ۹۵ سلامت جسم و جانش را گذاشت و علیه امنیتی کردن فعالیت‌های فعالان صنفی و اجتماعی ۶۳ روز دست به اعتصاب غذا زد. امروز جعفر عظیم‌زاده مجدداً در زندان است. با وجود اخطارهای وی در بدو شیوع کرونا و خواست آزادی تمام زندانیان، نه تنها به هشدارها و خواست وی توجه نشد بلکه با مرخصی او مخالفت شد و برای وی پرونده و حکم جدید تشکیل و صادر کردند.»

عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران از هماهنگ‌کنندگان طومار ۴۰ هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل دستمزد است که در فروردین سال ۱۳۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در تهران به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال زندان و دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محکوم شد.

این زندانی سیاسی از روز ۹ بهمن ۱۳۹۷ برای اجرای حکم شش سال حبس خود بازداشت و روانه زندان اوین شده است.

در هفته‌های گذشته منابع حقوق بشری از ضرب و شتم سازمان یافته این فعال کارگری در زندان اوین توسط زندانیان با جرایم عادی خبر داده بودند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.