ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشکده علوم پزشکی ابتلای ۳۷ دانش‌آموز در سیرجان به کرونا را تکذیب کرد

ظاهراً ۱۸ نفر در بیمارستان‌های سیرجان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ تحت درمان قرار دارند و در بین آن‌ها کودک و نوجوان نیست. فقط موارد حاد ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند.

در شبکه‌های اجتماعی خبر ابتلای ۳۷ دانش‌آموز در سیرجان دست به دست می‌شود. رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان اما این خبر را تکذیب کرد.

دانشکده علوم پزشکی ابتلای ۳۷ دانش‌آموز در سیرجان به کرونا را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان صبح چهارشنبه ۱۹ شهریور اعلام کرد خبر ابتلای ۳۷ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در شهر سیرجان صحت ندارد. بر این اساس ظاهراً ۱۸ نفر در بیمارستان‌های سیرجان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ تحت درمان قرار دارند و در بین آن‌ها کودک و نوجوان نیست.

فقط موارد حاد ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند. الزاماً ابتلای کودکان و نوجوانان به کووید-۱۹ با علایم حاد تنفسی توأم نیست.

روز گذشته (سه‌شنبه) پیام طبرسی، رییس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به بازگشایی مدارس و حضور برخی دانش‌آموزان در سر کلاس گفت:

«همیشه شروع اپیدمی بیماری‌های ویروسی مثل آنفولانزا از مدارس آغاز می‌شود و در مورد کرونا و سایر بیماری‌های ویروسی دیگر هم غیر از این نیست.»

او از دانش‌آموزان خواست که از رفتن به سر کلاس‌های درس خودداری کنند.

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش همزمان با این تحولات اعلام کرد دانش‌آموزان می‌توانند بین حضور فیزیکی در مدارس یا آموزش مجازی را انتخاب کنند. دوشنبه هفته گذشته وزیر آموزش و پرورش اما با صراحت گفته بود که حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس الزامی است، اما بعد از آنکه استیضاح او در مجلس شورای اسلامی کلید خورد، از این نظر برگشت.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی چهارشنبه ۱۹ شهریور در جلسه هیأت دولت در کنار موضوعات دیگر به حضور فیزیکی یا مجازی دانش‌آموزان در مدارس هم اشاره کرد. روحانی گفت:

«اجبار در هیچ زمینه‌ای برای دانش‌آموز و خانواده برای آموزش حضوری نیست، آنچه مهم برای دولت است این است که در مدرسه و دانشگاه برای دانش‌آموزان و دانشجویان باز باشد.»

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پروش هم روز گذشته گفته بود مدارس دایرند و می‌بایست به عنوان کانال اصلی ارتباط بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه ‌کنند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت مجموع بیماران کووید-۱۹ در ایران به ۳۹۱ هزار و ۱۱۲ نفر رسیده است. با توجه به برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و برگزاری کنکور سراسری و مسافرت‌های متعدد به استان‌های شمالی ایران در ایام تعطیلات و فرارسیدن فصل شیوع آنفولانزا انتظار می‌رود در ایران موج سوم همه‌گیری ویروس کرونا در پاییز فرابرسد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.