ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طرفداران مرسی عليه خشونت تظاهرات کردند

<p>پس از چندين هفته درگيری&zwnj;های خشونت&zwnj;بار ميان پليس و مخالفان محمد مرسی، رئيس&zwnj;جمهور اسلامگرای مصر، امروز هزاران نفر از طرفداران مرسی در قاهره برای محکوم کردن خشونت&zwnj;ها دست به تظاهرات زدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب توسعه و سازندگی مصر بازوی سياسی گروه راديکال جماعت اسلامی با انتشار فراخوانی با عنوان &quot;همه با هم عليه خشونت&quot; و با مسئول دانستن مخالفان در خشونت&zwnj;های اخير از مردم دعوت کرده بود که در تظاهرات امروز شرکت کنند.&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حمدی رمضان ۴۵ ساله در اين تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت جبهه نجات ملی که نيروی اصلی مخالفان به&zwnj;شمار می&zwnj;رود &quot;مسئول خشونت&zwnj;ها هستند. آن&zwnj;ها مردم را عليه اسلامگرايان تحريک می&zwnj;کنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد عبدل دايم، ۳۹ ساله نيز گفت: &quot;فراخوان آن&zwnj;ها برای رفتن مرسی کشور را نابود می&zwnj;کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>گروه از تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم&zwnj;های مصر و با در دست داشتن شعار &quot;نه به خشونت، آری به شريعت&quot; فرياد می&zwnj;زدند &quot;مرسی، مرسی&quot;</p> </blockquote> <p>تظاهرکنندگان همچنين خواهان آزادی شيخ نابينا، عمر عبدلرحمان شدند که در رابطه با حمله به مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳ در آمريکا دستگير شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شرکت&zwnj;کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهايی چون &quot;اسلام می&zwnj;رسد&quot; و &quot;قرآن قانون اساسی ماست&quot; در نزديکی دانشگاه قاهره تجمع کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گروه ديگری از تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم&zwnj;های مصر و با در دست داشتن شعار &quot;نه به خشونت، آری به شريعت&quot; فرياد می&zwnj;زدند &quot;مرسی، مرسی&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اخوان&zwnj;المسلمين و همچنين محمد مرسی اعلام کردند که به&zwnj;شکل نمادين به اين تظاهرات می&zwnj;پيوندند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ماه&zwnj;های اخير بارها درگيری و خشونت&zwnj;های خونباری ميان نيروی انتظامی مصر و مخالفانی که خواهان اصلاحات سياسی و اجتماعی هستند و رئيس&zwnj;جمهور اين کشور را به خيانت به انقلاب متهم می&zwnj;سازند، رخ داده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>منتقدان محمد مرسی می&zwnj;گويند وی منافع گروه اخوان&zwnj;المسلمين را که با انقلاب فوريه ۲۰۱۱ فعاليت آن آزاد شد، بر منافع انقلاب برتر می&zwnj;داند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها همچنين معتقدند در تدوين قانون اساسی جديد محدوديت&zwnj;های اسلامی بر اساس قانون شريعت، آزادی شهروندان را تهديد می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

پس از چندين هفته درگيری‌های خشونت‌بار ميان پليس و مخالفان محمد مرسی، رئيس‌جمهور اسلامگرای مصر، امروز هزاران نفر از طرفداران مرسی در قاهره برای محکوم کردن خشونت‌ها دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حزب توسعه و سازندگی مصر بازوی سياسی گروه راديکال جماعت اسلامی با انتشار فراخوانی با عنوان "همه با هم عليه خشونت" و با مسئول دانستن مخالفان در خشونت‌های اخير از مردم دعوت کرده بود که در تظاهرات امروز شرکت کنند. 

حمدی رمضان ۴۵ ساله در اين تظاهرات به خبرگزاری فرانسه گفت جبهه نجات ملی که نيروی اصلی مخالفان به‌شمار می‌رود "مسئول خشونت‌ها هستند. آن‌ها مردم را عليه اسلامگرايان تحريک می‌کنند."

محمد عبدل دايم، ۳۹ ساله نيز گفت: "فراخوان آن‌ها برای رفتن مرسی کشور را نابود می‌کند."

گروه از تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم‌های مصر و با در دست داشتن شعار "نه به خشونت، آری به شريعت" فرياد می‌زدند "مرسی، مرسی"

تظاهرکنندگان همچنين خواهان آزادی شيخ نابينا، عمر عبدلرحمان شدند که در رابطه با حمله به مرکز تجارت جهانی در سال ۱۹۹۳ در آمريکا دستگير شد.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات با سر دادن شعارهايی چون "اسلام می‌رسد" و "قرآن قانون اساسی ماست" در نزديکی دانشگاه قاهره تجمع کردند.

گروه ديگری از تظاهرکنندگان با تکان دادن پرچم‌های مصر و با در دست داشتن شعار "نه به خشونت، آری به شريعت" فرياد می‌زدند "مرسی، مرسی"

اخوان‌المسلمين و همچنين محمد مرسی اعلام کردند که به‌شکل نمادين به اين تظاهرات می‌پيوندند.

در ماه‌های اخير بارها درگيری و خشونت‌های خونباری ميان نيروی انتظامی مصر و مخالفانی که خواهان اصلاحات سياسی و اجتماعی هستند و رئيس‌جمهور اين کشور را به خيانت به انقلاب متهم می‌سازند، رخ داده است.

منتقدان محمد مرسی می‌گويند وی منافع گروه اخوان‌المسلمين را که با انقلاب فوريه ۲۰۱۱ فعاليت آن آزاد شد، بر منافع انقلاب برتر می‌داند.

آن‌ها همچنين معتقدند در تدوين قانون اساسی جديد محدوديت‌های اسلامی بر اساس قانون شريعت، آزادی شهروندان را تهديد می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.