ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی حاجتی به حبس و تبعید محکوم شد

مهدی حاجتی، عضو برکنارشده شورای شهر شیراز را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به بیرجند محکوم کردند.

مهدی حاجتی، عضو برکنارشده شورای شهر شیراز به یک سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به بیرجند محکوم شد. او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به حبس و تبعید محکوم کرده‌اند.

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز

مهدی حاجتی چهارشنبه ۱۹ شهریور با انتشار یادداشتی در توییتر شخصی خود از محکومیت «حبس و تبعید» خود به اتهام «تبلیغ علیه نظام» خبر داد و گفت که بابت اتهام «نشر اکاذیب» نیز شنبه آینده محاکمه خواهد شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

حاجتی ۲۲ اسفند ۹۸ با دستور شعبه ۱۰ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز بازداشت و ۴ روز بعد در روز ۲۶ اسفند ۹۸ با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. او ۲۱ اسفند ۹۸ در یادداشتی در صفحه شخصی خود با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان با شیوع کرونا نوشته بود:

«دشمن دشمن نکنید! دشمن ملت ایران امروز آن کسانی هستند که برای رو کم کنیِ دشمن فرضی حاضر شدند بر سر جان هموطنان ما قمار کنند. دشمن ملت ایران دقیقا امثال کسانی است که نگذاشتند قم قرنطینه شود. حال ایران ما خوب خواهد شد، اما حافظه‌اش را از دست نخواهد داد.»

او در یادداشتی دیگر نیز نوشته بود:

« پدر علی عابدینی فرد از زندانیان سیاسی زندان عادل آباد شیراز در رفت و آمد و پیگیری های مرخصی فرزند خود، به کرونا مبتلا و متاسفانه فوت کردند. آنچه از این بخشنامه ها نصیب زندانیان سیاسی می شود مرگ است.»

حاجتی روز اول ستپامبر با هشتگ #نویدمان‌_را_اعدام_نکنید در حمایت از برادران افکاری در صفحه توییتر خود نوشته بود که هشت ماه با حبیب افکاری در یک اتاق بوده است. سه برادر افکاری به دستور مقامات امنیتی در سه بند مجزا نگهداری می‌شوند. حاجتی در این توییت نوشته بود: «دارید با سایه ها می‌جنگید، و ما جز ایران هیچ برای باختن نداریم، حتی جانمان.»

این عضو برکنارشده شورای شهر شیراز ۵ مهر ۹۷، به دلیل پیگیری بازداشت شماری از بهاییان در شیراز توسط یکی از نهادهای اطلاعاتی بازداشت شد. او در توییتر خود نوشته بود:

«۱۰ روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه‌های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته، کم نگذارد.»

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) علت دستگیری او را حمایت از «فرقه ضاله» بهاییت اعلام کرده بود. این درحالی است که بهرام پارسایی، نماینده مجلس درباره علت بازداشت او گفته بود که مهدی حاجتی به دلیل ایستادگی‌اش در برابر توسعه حرم شاهچراغ تهدید به پرونده‌سازی شده بود و بازداشت او به اتهام دفاع از حقوق شهروندی قابل قبول نیست.

حاجتی درنهایت پس از ۱۰ روز در تاریخ ۱۵ مهر ۹۷ با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. حاجتی ۱۲ خردادماه ۹۸، به بهانه اجرای حکم یک سال حبس در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان منتقل شد. او درنهایت ۳ بهمن ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شده بود. حاجتی در نهایت از شورای شهر شیراز نیز کنار گذاشته شد.

مهدی حاجتی، ۴۲ ساله و نایب رئیس پیشین کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی دوره پنجم شورای شهر شیراز بود. او در فعالیت‌های مدنی‌اش بیشتر بر مبارزه با فساد و تقویت حقوق شهروندی متمرکز بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.