ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی فاطمه ساغرچی از روزنامه‌نگاران بازداشتی

<p>فاطمه (مرضيه) ساغرچی، از روزنامه&zwnj;نگارانی که چندی پيش بازداشت شدند، با سپردن وثيقه آزاد شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش منابع خبری فاطمه ساغرچی، ويراستار سايت جماران، از سايت&zwnj;های نزديک به اصلاح&zwnj;طلبان است که غروب امروز شنبه ۲۸ بهمن&zwnj;ماه با سپردن وثيقه ۱۲۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.<br /> فاطمه ساغرچی از جمله روزنامه&zwnj;نگارانی بود که در بازداشت دست جمعی روزنامه&zwnj;نگاران روزنامه&zwnj;های نزديک به اصلاح&zwnj;طلبان بازداشت شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين مدير سابق کتابخانه مرکز تحقيقات استراتژيک ساعت هشت شب شنبه هفتم بهمن&zwnj;ماه٬ در منزل خود بازداشت شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی مدتی را در انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين نگهداری شده و نتوانسته بود با هيچ کدام از اعضای خانواده خود تماس تلفنی داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شامگاه شنبه هفتم بهمن، سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، جواد دليری، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، مطهره شفيعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و حسين ياغچی، شماری از روزنامه&zwnj;نگاران در ايران بازداشت شدند.</p> <blockquote> <p>&nbsp;</p> <p>به جز فاطمه ساغرچی پيش از اين تنها مطهره شفيعی، از زندان آزاد شده بود</p> </blockquote> <p>در پی آن علی دهقان، روزنامه&zwnj;نگار و دبير سرويس اقتصادی روزنامه بهار روز ۱۱ بهمن بازداشت شد و سپس مأموران امنيتی صبح روز پنج&zwnj;شنبه ۱۲ بهمن&zwnj;ماه ريحانه طباطبايی، خبرنگار سرويس سياسی روزنامه بهار را در منزلش بازداشت کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به جز فاطمه ساغرچی پيش از اين مطهره شفيعی و علی دهقان از زندان آزاد شده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران، اعلام کرد که روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت شده با يک &quot;شبکه خارجی&quot; که بيشتر آنان پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از ايران خارج شده&zwnj;اند، در ارتباط بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دستگيری روزنامه&zwnj;نگاران ايرانی بازتاب جهانی وسيعی داشت و در همه رسانه&zwnj;های مهم کشورهای مختلف در اين مورد خبرهايی منتشر شد. سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر، عفو بين&zwnj;الملل و ديده&zwnj;بان حقوق بشر نيز در اين&zwnj;باره اطلاعيه صادر کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>عفو بين&zwnj;الملل خواهان آزادی همه دستگيرشدگان شده است. ديده&zwnj;بان حقوق بشر نيز ضمن تأکيد بر اين خواست، از قوه قضائيه ايران و ديگر نهادهای مسئول در اين کشور خواسته است تا از حقوق روزنامه&zwnj;نگاران در اين کشور، به&zwnj;ويژه در ماه&zwnj;های پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری حفاظت شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سازمان گزارشگران بدون مرز نيز اتهام&zwnj;زنی به روزنامه&zwnj;نگاران را شيوه&zwnj;ای تکراری در جمهوری اسلامی دانست و گفت: &ldquo;اتهام &laquo;همکاری با گروه&zwnj;های ضد انقلاب&raquo; از سوی مقامات قضايی و امنيتی به روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت شده، اتهام تازه&zwnj;ای نيست. جمهوری اسلامی همواره از اين اتهام برای به سکوت وادار کردن روزنامه&zwnj;نگاران و روشنفکران استفاده کرده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

فاطمه (مرضيه) ساغرچی، از روزنامه‌نگارانی که چندی پيش بازداشت شدند، با سپردن وثيقه آزاد شد.

بنا به گزارش منابع خبری فاطمه ساغرچی، ويراستار سايت جماران، از سايت‌های نزديک به اصلاح‌طلبان است که غروب امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با سپردن وثيقه ۱۲۰ ميليون تومانی از زندان اوين آزاد شد.
فاطمه ساغرچی از جمله روزنامه‌نگارانی بود که در بازداشت دست جمعی روزنامه‌نگاران روزنامه‌های نزديک به اصلاح‌طلبان بازداشت شده بود.

اين مدير سابق کتابخانه مرکز تحقيقات استراتژيک ساعت هشت شب شنبه هفتم بهمن‌ماه٬ در منزل خود بازداشت شده بود.

وی مدتی را در انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ زندان اوين نگهداری شده و نتوانسته بود با هيچ کدام از اعضای خانواده خود تماس تلفنی داشته باشد.

شامگاه شنبه هفتم بهمن، سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، جواد دليری، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، مطهره شفيعی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و حسين ياغچی، شماری از روزنامه‌نگاران در ايران بازداشت شدند.

به جز فاطمه ساغرچی پيش از اين تنها مطهره شفيعی، از زندان آزاد شده بود

در پی آن علی دهقان، روزنامه‌نگار و دبير سرويس اقتصادی روزنامه بهار روز ۱۱ بهمن بازداشت شد و سپس مأموران امنيتی صبح روز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن‌ماه ريحانه طباطبايی، خبرنگار سرويس سياسی روزنامه بهار را در منزلش بازداشت کردند.

به جز فاطمه ساغرچی پيش از اين مطهره شفيعی و علی دهقان از زندان آزاد شده بودند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران، اعلام کرد که روزنامه‌نگاران بازداشت شده با يک "شبکه خارجی" که بيشتر آنان پس از رويدادهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری از ايران خارج شده‌اند، در ارتباط بوده‌اند.

دستگيری روزنامه‌نگاران ايرانی بازتاب جهانی وسيعی داشت و در همه رسانه‌های مهم کشورهای مختلف در اين مورد خبرهايی منتشر شد. سازمان‌های مدافع حقوق بشر، عفو بين‌الملل و ديده‌بان حقوق بشر نيز در اين‌باره اطلاعيه صادر کرده‌اند.

عفو بين‌الملل خواهان آزادی همه دستگيرشدگان شده است. ديده‌بان حقوق بشر نيز ضمن تأکيد بر اين خواست، از قوه قضائيه ايران و ديگر نهادهای مسئول در اين کشور خواسته است تا از حقوق روزنامه‌نگاران در اين کشور، به‌ويژه در ماه‌های پيش از برگزاری انتخابات رياست جمهوری حفاظت شود.

سازمان گزارشگران بدون مرز نيز اتهام‌زنی به روزنامه‌نگاران را شيوه‌ای تکراری در جمهوری اسلامی دانست و گفت: “اتهام «همکاری با گروه‌های ضد انقلاب» از سوی مقامات قضايی و امنيتی به روزنامه‌نگاران بازداشت شده، اتهام تازه‌ای نيست. جمهوری اسلامی همواره از اين اتهام برای به سکوت وادار کردن روزنامه‌نگاران و روشنفکران استفاده کرده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.