ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پناهیان در واکنش به موج فضاحتی که به بار آورده: تأکید بر «مواسات» در معنای غم‌خواری و دعوت به برپایی بیشتر مراسم هیأتی

روحانی محبوب قشر حزب‌اللهی به جای آنکه توضیح دهد یک کارخانه‌دار در ازای چه خدماتی یک خانه میلیاردی به او هدیه داده، از مسئولان خواست به فکر آب و نان مردم باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در نخستین سخنرانی بعد از ماجرای رسوایی‌اش در برنامه‌ای که در شبکه «افق» وابسته به سپاه پاسداران پخش شد، خواهان محاکمه مسئولانی شد که به مردم نان و آب نمی‌رسانند.

علیرضا پناهیان به جای آنکه توضیح دهد یک کارخانه‌دار در ازای چه خدماتی یک خانه میلیاردی به او هدیه داده، از مسئولان خواست به فکر آب و نان مردم باشند

علیرضا پناهیان، روحانی تندرو که از انواع امکانات رسانه‌ای در ایران برخوردار است، در یک خانه میلیاردی مجلل که یک کارخانه‌دار به او اهدا کرده زندگی می‌کند. رسوایی را خود او به بار آورد که در پاسخ به انتقادات از زندگی در خانه مجلل در یکی از وعظ‌هایش گفت:

«من یک واحد آن خانه را بیشتر ندارم آن هم با هدیه رفقا، مانند امام خمینی که هدیه‌ای زندگی می‌کردند و مقام معظم رهبری که با هدیه رفقایش زندگی می‌کنند من هم اینگونه زندگی می‌کنم.»

اکبر طبری که معاونت دفتر رئیس قوه قضائیه را به عهده داشت، در دادگاه در پاسخ به اتهام دریافت رشوه و زمین‌خواری، ارتشاء از دوستانی سخن گفته بود که حاضر بودند در «عالم رفاقت» و به رسم «هدیه» کل لواسان را به نامش بزنند. پناهیان در برنامه شبکه افق به جای آنکه پاسخ بدهد که یک کارخانه‌دار چرا و چگونه و در ازای چه خدماتی یک خانه مجلل به او هدیه داده و چه تفاوتی «هدیه» با «رشوه‌خواری» دارد درباره ضرورت «مواسات» در معنای غم‌خواری و هم‌دلی با محرومان و اقشار کم‌برخوردار داد سخن سر داد:

«در یکی از سخنرانی‌هایی که در دهه اول محرم داشتم برخی گلایه کردند که چرا از موضوع عدالت‌خواهی عبور کردید، ما شعار عدالت خواهی را به شیوه مطلوب در جامعه ترویج کرده‌ایم و اکنون باید به شعارهایی از جمله مواسات که منجر به تحقق عدالت‌خواهی می‌شود، بپردازیم.»

پناهیان در ادامه این اظهارات تجویزی از نیکوکاری خود سخن به میان آورد:

«تا زمانی که مسئولان کشور اهل مواسات نباشند عدالت‌خواهی تحقق نخواهد یافت؛ ما که از مسئولان انتقاد می‌کنیم که چرا باید تامین آب یک روستا به این میزان به تاخیر بیافتد، یکی دو سال قبل رفته و پول جمع کرده و مواسات و کمک مؤمنانه را در قالب پویش یا ساقی العطاشا رقم زده‌ایم.»

و سرانجام از هیأت‌های مذهبی خواست کم‌کاری مسئولان را جبران کنند:

«مسئولان باید مدیریت امور کشور و رفع مشکلات مردم را دنبال کنند و یک هیأتی فقط باید در کنار مسئولان مشارکت داشته باشد نه اینکه رسالت اصلی را بر عهده گیرد، اکنون هم هیأت‌ها جبران کم‌کاری مسئولان را دنبال می‌کنند.»

اظهارات پناهیان درباره « هدیه‌ای زندگی کردن «امام راحل» و «مقام معظم رهبری» انتقادات حسین شریعتمداری، سرمقاله‌نویس کیهان را هم در پی داشت. این گمان به وجود آمده که علی خامنه‌‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم که ادعای ساده‌زیستی دارد، از «هدایا»ی میلیاردی برخوردار است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر سید محمد حسن حسینی

    پیشنهاد من این است که حجت الله پناهیان اموالش را به مالکان اصلی آنها که همان مستضعفان و در واقع ولی نعمتان او هستند برگرداند. این تیوریهای من را هم که حتی در آمریکا و غرب هم منتشر نمی کنند برای نجات مستضعفان در یک مجله وزارت علوم منتشر کنید: ***

  • حقیقتگو

    اکثریت مردم ایران دردوران خوشحالی کردنشان دراینکه حکومت پهلوی سقوط کرد و حکومت سوپراعلای چندستاره اسلام ظاهر شد فراموش کرده اند که خمینی به کرارات با ظهورش در تلویزون چه می گفته است ؟ این کشوراسلام وبرای دین اسلام است ...وبنده هم رهبراسلام هستم درحقیقت کشورمال من است وهرآنچه دراین کشور چه مردم که همان برده گان این دین و چه منابع ومعادن باشند آنهم متعلق به اسلام و یا متعلق به بنده است ...دیگر برای اقشاری که فقط فکروذکرشان آب وگازوبرق ودرمان وتحصیل و مسکن مجانی بود دربست هم فراموش کردند که قدری به مغزشان زحمت بدهند ومعنای گفته های خمینی را حلاجی کنند ...خمینی با دست باز ازهمان زمان شروع به بذل بخشش های آنچنانی که اقشارآخوندها و طلبه ها کرد ودرحقیقت خامنه ای هم همان شیوه را دنبال کرده است و اخوندهای روضه خوان ولگرد تک تومانی را ویلا نشین کرده است ...اکثریت مردم هرآنچه که کردند باعث این فجایع شدند ..نمونه این فاجعه مردم ساخته ... آخوند بیسواد روضه خوان تک تومانی با چهره گریم شده ونورانی نماشده برآنها ظاهرشده و با گفته قلدروارنه اش می گوید به مردم ایران ربطی ندارد که چه دارم ...اسلامی که مردم برایش چنین وچنان می کرده اند به بنده ویلا وثروت هدیه کرده است ...خش وخاشاک ها را چه به فضولی ثروت وهدیه های آخوندها !!