ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توقيف و ضبط وسايل انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد

<p>به&zwnj;دستور علی&zwnj;رضا گلشنی، رياست دانشگاه آزاد شهرکرد، نيروهای حراست اين دانشگاه با هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجويان کليه وسايل را ضبط و دفتر اين تشکل دانشجويی را تصرف کردند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش راديو زمانه، اين حمله هفته گذشته رخ داد و مأموران حراست پس از شکستن در دفتر اين تشکل منتقد دانشجويی تمامی وسايل اعم از کتابخانه، مدارک و دفا&zwnj;تر مربوط به انجمن، ميز&zwnj;ها و صندلی&zwnj;ها را که همگی برچسب انجمن اسلامی دانشجويان بر روی آن&zwnj;ها نصب شده بود را به مکان نا&zwnj;معلومی منتقل کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان دانشجويی اين دانشگاه می&zwnj;گويند، وسايلی که مأموران ضبط کرده&zwnj;اند از جمله کتاب&zwnj;های کتابخانه عمدتاً با هزينه شخصی اعضای انجمن تهيه شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها همچنين اظهار داشتند که اين اقدام حراست دانشگاه در حالی صورت گرفته است که بر مبنای حکم شورای نظارت بر تشکل&zwnj;های دانشجويی، اين تشکل دانشجويی به&zwnj;طور قانونی از ابتدای امسال مجوز بازگشايی مجدد داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>دو تشکل منتقد &quot;انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد&quot; و &quot;تشکل مستقل آزاد انديشان&quot; در اين دانشگاه، نقش اساسی در شکل&zwnj;دهی و سازماندهی اعتراضات اين دانشگاه را بر عهده داشته&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>شورای نظارت بر تشکل&zwnj;های دانشجويی متشکل از رئيس دانشگاه، رئيس حراست دانشگاه و نماينده ولی فقيه در دانشگاه است. اين شورا در طول فعاليت خود احکام انضباطی از قبيل اخراج، تعليق و توبيخ ده&zwnj;ها فعال دانشجويی را صادر کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فعالان دانشجويی دانشگاه همچنين با ابراز تأسف نسبت به اين اقدام مسئولان دانشگاه، عنوان کردند که ماموران حراست با جمع&zwnj;آوری وسايل و جايگزين کردن آن با فرش و پارچه&zwnj;نويسی&zwnj;های مذهبی در تدارک برگزاری مراسم قرآن&zwnj;خوانی بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>تصرف دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد در حالی صورت می&zwnj;گيرد که مسئولان دانشگاه بر خلاف حکم شورای نظارت برتشکل&zwnj;های دانشجويی با رد صلاحيت گسترده اغلب کانديدا&zwnj;های انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی از آغاز به&zwnj;کار دوباره اين تشکل منتقد جلوگيری کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دانشگاه آزاد شهرکرد دست&zwnj;کم در ۱۲ سال گذشته از جمله کانون&zwnj;های مبارزاتی جنبش دانشجويی در استان چهارمحال و بختياری بوده است و دو تشکل منتقد &quot;انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد&quot; و &quot;تشکل مستقل آزاد انديشان&quot; در اين دانشگاه، نقش اساسی در شکل&zwnj;دهی و سازماندهی اعتراضات اين دانشگاه را بر عهده داشته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از روی کار آمدن محمود احمدی&zwnj;نژاد اعضای اين تشکل دانشجويی با فشارهای بی&zwnj;سابقه&zwnj;ای از جمله، تهديد، محروميت از تحصيل و بازداشت روبه&zwnj;رو بوده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p>

به‌دستور علی‌رضا گلشنی، رياست دانشگاه آزاد شهرکرد، نيروهای حراست اين دانشگاه با هجوم به دفتر انجمن اسلامی دانشجويان کليه وسايل را ضبط و دفتر اين تشکل دانشجويی را تصرف کردند.

به گزارش راديو زمانه، اين حمله هفته گذشته رخ داد و مأموران حراست پس از شکستن در دفتر اين تشکل منتقد دانشجويی تمامی وسايل اعم از کتابخانه، مدارک و دفا‌تر مربوط به انجمن، ميز‌ها و صندلی‌ها را که همگی برچسب انجمن اسلامی دانشجويان بر روی آن‌ها نصب شده بود را به مکان نا‌معلومی منتقل کردند.

فعالان دانشجويی اين دانشگاه می‌گويند، وسايلی که مأموران ضبط کرده‌اند از جمله کتاب‌های کتابخانه عمدتاً با هزينه شخصی اعضای انجمن تهيه شده بود.

آن‌ها همچنين اظهار داشتند که اين اقدام حراست دانشگاه در حالی صورت گرفته است که بر مبنای حکم شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجويی، اين تشکل دانشجويی به‌طور قانونی از ابتدای امسال مجوز بازگشايی مجدد داشت.

دو تشکل منتقد "انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد" و "تشکل مستقل آزاد انديشان" در اين دانشگاه، نقش اساسی در شکل‌دهی و سازماندهی اعتراضات اين دانشگاه را بر عهده داشته‌اند

شورای نظارت بر تشکل‌های دانشجويی متشکل از رئيس دانشگاه، رئيس حراست دانشگاه و نماينده ولی فقيه در دانشگاه است. اين شورا در طول فعاليت خود احکام انضباطی از قبيل اخراج، تعليق و توبيخ ده‌ها فعال دانشجويی را صادر کرده است.

فعالان دانشجويی دانشگاه همچنين با ابراز تأسف نسبت به اين اقدام مسئولان دانشگاه، عنوان کردند که ماموران حراست با جمع‌آوری وسايل و جايگزين کردن آن با فرش و پارچه‌نويسی‌های مذهبی در تدارک برگزاری مراسم قرآن‌خوانی بوده‌اند.

تصرف دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد در حالی صورت می‌گيرد که مسئولان دانشگاه بر خلاف حکم شورای نظارت برتشکل‌های دانشجويی با رد صلاحيت گسترده اغلب کانديدا‌های انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی از آغاز به‌کار دوباره اين تشکل منتقد جلوگيری کرده‌اند.

دانشگاه آزاد شهرکرد دست‌کم در ۱۲ سال گذشته از جمله کانون‌های مبارزاتی جنبش دانشجويی در استان چهارمحال و بختياری بوده است و دو تشکل منتقد "انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد شهرکرد" و "تشکل مستقل آزاد انديشان" در اين دانشگاه، نقش اساسی در شکل‌دهی و سازماندهی اعتراضات اين دانشگاه را بر عهده داشته‌اند.

پس از روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد اعضای اين تشکل دانشجويی با فشارهای بی‌سابقه‌ای از جمله، تهديد، محروميت از تحصيل و بازداشت روبه‌رو بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.