ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حسين ياغچی آزاد شد، احسان مازندرانی بازداشت شد

<p>همزمان با آزادی روزنامه&zwnj;نگار زندانی حسين ياغچی، احسان مازندرانی، روزنامه&zwnj;نگار در تهران صبح روز چهارشنبه دوم اسفند بازداشت شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، مازندرانی توسط مأموران امنيتی و در منزلش بازداشت شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حسين ياغچی، روزنامه&zwnj;نگار شاغل در هفته&zwnj;نامه آسمان که چندی پیش بازداشت شده بود، شامگاه روز چهارشنبه از زندان آزاد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از ابتدای بهمن&zwnj;ماه امسال، موج تازه&zwnj;ای از بازداشت روزنامه&zwnj;نگاران در ايران شروع شده است. اوايل بهمن ۱۷ روزنامه&zwnj;نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و ريحانه طباطبايی همچنان در زندان هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>اوايل بهمن ۱۷ روزنامه&zwnj;نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به&zwnj;گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، در تاريخ ٣٠ بهمن نيز دست&zwnj;کم ۱۵ روزنامه&zwnj;نگار و وب&zwnj;نگار که برخی از آن&zwnj;ها عضو انجمن ادبی فرهنگی هانا و همکار دو ماهنامه&zwnj;ی وريا و کوشک و دوهفته نامه نجوا بودند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و يا بازداشت شده بودند و به مدت چند ساعت بازجويی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود که چهارشنبه دوم اسفندماه (۲۰ فوريه) منتشر شده است از دستگيری روزنامه&zwnj;نگاران ايرانی در هشتم بهمن&zwnj;ماه به&zwnj;عنوان &quot;يکشنبه سياه&quot; ياد کرده و گفته است پس از اين دستگيری&zwnj;ها در بسياری از شهرهای ايران، بازداشت، احضار و بازجويی روزنامه&zwnj;نگاران تشديد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>گزارشگران بدون مرز گفته است روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت&zwnj;شده از حقوق اوليه خود، حق دسترسی به وکيل و يا ملاقات با خانواده محروم و همچنان در سلول&zwnj;های انفرادی بند امنيتی ٢٠٩ که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، زندانی هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزارت اطلاعات ایران می&zwnj;گوید روزنامه&zwnj;نگاران بازداشت&zwnj;شده با رسانه&zwnj;های خارج از کشور &quot;ارتباط&quot; داشته&zwnj;اند، اتهامی که رسانه&zwnj;های خارج از ایران، آن را رد می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فشار بر روزنامه&zwnj;نگاران در ايران در حالی افزايش يافته است که اين کشور در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوری قرار دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>انتخابات يازدهم رياست جمهوری ايران قرار است روز ۲۴ خردادماه سال آينده برگزار شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

همزمان با آزادی روزنامه‌نگار زندانی حسين ياغچی، احسان مازندرانی، روزنامه‌نگار در تهران صبح روز چهارشنبه دوم اسفند بازداشت شد.

به گزارش تارنمای کلمه، مازندرانی توسط مأموران امنيتی و در منزلش بازداشت شده است.

حسين ياغچی، روزنامه‌نگار شاغل در هفته‌نامه آسمان که چندی پیش بازداشت شده بود، شامگاه روز چهارشنبه از زندان آزاد شده است.

از ابتدای بهمن‌ماه امسال، موج تازه‌ای از بازداشت روزنامه‌نگاران در ايران شروع شده است. اوايل بهمن ۱۷ روزنامه‌نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده‌اند.

اما سليمان محمدی، ميلاد فدايی اصل، ساسان آقايی، نسرين تخيری، پوريا عالمی، پژمان موسوی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، اکبر منتجبی، صبا آذرپيک، کيوان مهرگان و ريحانه طباطبايی همچنان در زندان هستند.

اوايل بهمن ۱۷ روزنامه‌نگار در تهران بازداشت شدند که تاکنون مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری و حسين ياغچی از زندان آزاد شده‌اند

به‌گفته سازمان گزارشگران بدون مرز، در تاريخ ٣٠ بهمن نيز دست‌کم ۱۵ روزنامه‌نگار و وب‌نگار که برخی از آن‌ها عضو انجمن ادبی فرهنگی هانا و همکار دو ماهنامه‌ی وريا و کوشک و دوهفته نامه نجوا بودند، از سوی وزارت اطلاعات احضار و يا بازداشت شده بودند و به مدت چند ساعت بازجويی شدند.

گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود که چهارشنبه دوم اسفندماه (۲۰ فوريه) منتشر شده است از دستگيری روزنامه‌نگاران ايرانی در هشتم بهمن‌ماه به‌عنوان "يکشنبه سياه" ياد کرده و گفته است پس از اين دستگيری‌ها در بسياری از شهرهای ايران، بازداشت، احضار و بازجويی روزنامه‌نگاران تشديد شده است.

گزارشگران بدون مرز گفته است روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده از حقوق اوليه خود، حق دسترسی به وکيل و يا ملاقات با خانواده محروم و همچنان در سلول‌های انفرادی بند امنيتی ٢٠٩ که تحت کنترل وزارت اطلاعات است، زندانی هستند.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده با رسانه‌های خارج از کشور "ارتباط" داشته‌اند، اتهامی که رسانه‌های خارج از ایران، آن را رد می‌کنند.

فشار بر روزنامه‌نگاران در ايران در حالی افزايش يافته است که اين کشور در آستانه انتخابات يازدهم رياست جمهوری قرار دارد.

انتخابات يازدهم رياست جمهوری ايران قرار است روز ۲۴ خردادماه سال آينده برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.