ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محمد داوری پس از سه سال و نيم به مرخصی آمد

<p>محمد داوری يکی از زندانيان سياسی ايران و سردبير تارنمای سحام&zwnj;نيوز که پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، پس از سه سال و نيم، شامگاه چهارشنبه دوم اسفند از زندان به مرخصی آمد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، داوری از ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ تا دوم اسفند ۱۳۹۱ بدون يک روز مرخصی در زندان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر پايه اين گزارش &quot;اتهام اين زندانی سياسی، مصاحبه با قربانيان بازداشتگاه کهريزک و تهيه فيلم از آن برای ارائه به قوه قضائيه است، اقدامی که با نظارت شخصی مهدی کروبی صورت گرفت.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>حکومت ايران متهم است که بازداشت&zwnj;شدگان انتخابات سال ۸۸ را که به بازداشتگاه کهريزک منتقل شده&zwnj; بودند، مورد &quot;شکنجه&quot; و حتی &quot;تجاوز&quot; قرار داده است. در اين بازداشتگاه سه نفر نيز کشته شدند که باعث برکناری سه قاضی از جمله سعيد مرتضوی، دادستان وقت تهران از کار شد. امير جوادی&zwnj;فر، محسن روح&zwnj;الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>محمد داوری دو هفته پيش و زمانی که در زندان بود، برادرش را از دست داد اما با اين حال برای مراسم تشييع و تدفين به وی اجازه مرخصی داده نشد</p> </blockquote> <p>مرتضوی به دليل کشته&zwnj;شدن اين سه جوان به &quot;معاونت در قتل&quot; متهم شده است، اتهامی که هنوز در دادگاه مورد رسيدگی قرار نگرفته است. هرچند غلامحسين محسنی&zwnj; اژه&zwnj;ای، دادستان کل ايران وعده داده دادگاه رسيدگی به پرونده کهريزک هشتم اسفندماه امسال برگزاری می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برخی گزارش&zwnj;های منتشرشده حاکی از آن است که داوری در مدت بازداشت، بار&zwnj;ها برای اقرار عليه اظهارات مهدی کروبی در تلويزيون جمهوری اسلامی ايران، تحت &quot;شکنجه و فشار جسمی و روحی&quot; قرار گرفته است. دادگاه انقلاب وی را به پنج سال حبس تعزيری محکوم کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدی کروبی يکی از نامزدهای انتخابات رياست&zwnj;جمهوری ايران بود که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می&zwnj;برد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمد داوری دو هفته پيش و زمانی که در زندان بود، برادرش را از دست داد اما با اين حال برای مراسم تشييع و تدفين به وی اجازه مرخصی داده نشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>داوری پس از اطلاع از فوت برادرش در زندان، دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بهداری، پزشکان او را به بيمارستان مدرس اعزام کردند که به بستری شدن وی در بخش مراقبت&zwnj;های ويژه منجر شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

محمد داوری يکی از زندانيان سياسی ايران و سردبير تارنمای سحام‌نيوز که پس از انتخابات جنجالی سال ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، پس از سه سال و نيم، شامگاه چهارشنبه دوم اسفند از زندان به مرخصی آمد.

به گزارش تارنمای کلمه، داوری از ۱۷ شهريور ۱۳۸۸ تا دوم اسفند ۱۳۹۱ بدون يک روز مرخصی در زندان بوده است.

بر پايه اين گزارش "اتهام اين زندانی سياسی، مصاحبه با قربانيان بازداشتگاه کهريزک و تهيه فيلم از آن برای ارائه به قوه قضائيه است، اقدامی که با نظارت شخصی مهدی کروبی صورت گرفت."

حکومت ايران متهم است که بازداشت‌شدگان انتخابات سال ۸۸ را که به بازداشتگاه کهريزک منتقل شده‌ بودند، مورد "شکنجه" و حتی "تجاوز" قرار داده است. در اين بازداشتگاه سه نفر نيز کشته شدند که باعث برکناری سه قاضی از جمله سعيد مرتضوی، دادستان وقت تهران از کار شد. امير جوادی‌فر، محسن روح‌الامينی و محمد کامرانی سه جوانی هستند که آن زمان در بازداشتگاه کهريزک کشته شدند.

محمد داوری دو هفته پيش و زمانی که در زندان بود، برادرش را از دست داد اما با اين حال برای مراسم تشييع و تدفين به وی اجازه مرخصی داده نشد

مرتضوی به دليل کشته‌شدن اين سه جوان به "معاونت در قتل" متهم شده است، اتهامی که هنوز در دادگاه مورد رسيدگی قرار نگرفته است. هرچند غلامحسين محسنی‌ اژه‌ای، دادستان کل ايران وعده داده دادگاه رسيدگی به پرونده کهريزک هشتم اسفندماه امسال برگزاری می‌شود.

برخی گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که داوری در مدت بازداشت، بار‌ها برای اقرار عليه اظهارات مهدی کروبی در تلويزيون جمهوری اسلامی ايران، تحت "شکنجه و فشار جسمی و روحی" قرار گرفته است. دادگاه انقلاب وی را به پنج سال حبس تعزيری محکوم کرده است.

مهدی کروبی يکی از نامزدهای انتخابات رياست‌جمهوری ايران بود که از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد.

محمد داوری دو هفته پيش و زمانی که در زندان بود، برادرش را از دست داد اما با اين حال برای مراسم تشييع و تدفين به وی اجازه مرخصی داده نشد.

داوری پس از اطلاع از فوت برادرش در زندان، دچار حمله قلبی شد و پس از انتقال به بهداری، پزشکان او را به بيمارستان مدرس اعزام کردند که به بستری شدن وی در بخش مراقبت‌های ويژه منجر شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.