ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کسری بودجه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش سلامت

<p dir="RTL">حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می&zwnj;گوید که بخش سلامت در سال جاری با کسری بودجه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه بود.</p> <!--break--> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در سال ۱۳۹۱ دولت از بودجه نزدیک به ۱۴ هزارمیلیارد تومانی وزارت بهداشت٬ حدود&nbsp; ۴۵۰۰ میلیارد تومان از آن را به دلیل &quot;کمبود منابع&quot; نداده است.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">مرضیه وحید دستجردی، وزیر برکنار شده وزارت بهداشت و درمان ایران نیز ۱۱ آذرماه جاری اعلام کرده بود که تنها یک سوم ارز مورد نیاز دارو و ملزومات پزشکی در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.</p> <blockquote> <p dir="RTL">&nbsp;رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی: &quot;در سال ۱۳۹۱ دولت از بودجه نزدیک به ۱۴ هزارمیلیارد تومانی وزارت بهداشت٬ حدود&nbsp; ۴۵۰۰ میلیارد تومان از آن را به دلیلکمبود منابع نداده است&quot;</p> </blockquote> <p dir="RTL">این نماینده مجلس &nbsp;با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر تنظیم بودجه سال ۱۳۹۲ به شکل &quot;انقباضی&quot;، افزود: &quot;بودجه هر بخشی را می&zwnj;شود انقباضی دید اما با حوزه سلامت نباید اینطور برخورد کرد<span dir="LTR">.</span>&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">به گفته او ایران هم اکنون در بخش دارو و تجهیزات پزشکی با &quot;مشکل&quot; روبرو است و &quot;مردم از مراجعه به بیمارستان&zwnj;های دولتی رضایت&zwnj;مند نیستند.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">این نماینده مجلس اضافه کرد: &quot;ما علاوه بر حوزه سلامت، در بخش بهداشت هم دچار چالش جدی هستیم و حتی برای پرداخت حق ماموریت و پول بنزین خودروهای کارشناسان بهداشت که برای نظارت به مسائل بهداشتی به این طرف و آن طرف می&zwnj;روند با مشکل روبرو هستیم.&quot;</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">ایران در ماه&zwnj;های گذشته با مشکلات جدی در حوزه سلامت و به ویژه تامین داروی بیماران مواجه است. نبود ارز مورد نیاز تامین دارو، تحريم وعدم ارتباط بانک&zwnj;ها در اثر تحريم از جمله دلایل این موضوع هستند. برخی دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان مدریت نامناسب در تخصیص بودجه لازم را نیز در این موضوع موثر می&zwnj;دانند.</p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">رئيس کميسيون بهداشت مجلس پیش از این در آذر ماه سال جاری نیز گفته بود که دولت&nbsp; ارز مرجع را&nbsp; به جای واردات دارو و تجهيزات پزشکی آن برای &quot;واردات لوازم آرايشی و چوب بستی اختصاص داده است<span dir="LTR">.&quot;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">وحید دستجردی نیز در این زمینه گفته بود: <span dir="LTR">&ldquo;</span>طی شش ماه گذشته&nbsp;تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکت&zwnj;های واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی انجام داده&zwnj;ایم ولی موفق نشدیم و نمی دانیم این ارز در کجا مصرف شده است<span dir="LTR">.&rdquo;</span></p> <p dir="RTL">&nbsp;</p> <p dir="RTL">اواخر آبان ماه جاری رئیس انجمن داروسازان از افزایش٢٤٥ درصدی قیمت لوازم مصرفی پزشکی، کمبود شیرخشک و داروهای بیماران خاص در داروخانه&zwnj;های ایران خبر داده بود. در همان زمان، خبرگزاری مهر نیز گزارش داده بود نرخ انواع تجهیزات و خدمات بیمارستانی، آزمایشگاهی، تصویربرداری پزشکی و غیره از ١٠٠ تا ٣٠٠ درصد افزایش یافته است.</p>

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید که بخش سلامت در سال جاری با کسری بودجه ۴۵۰۰ میلیارد تومانی مواجه بود.

او به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که در سال ۱۳۹۱ دولت از بودجه نزدیک به ۱۴ هزارمیلیارد تومانی وزارت بهداشت٬ حدود  ۴۵۰۰ میلیارد تومان از آن را به دلیل "کمبود منابع" نداده است.

مرضیه وحید دستجردی، وزیر برکنار شده وزارت بهداشت و درمان ایران نیز ۱۱ آذرماه جاری اعلام کرده بود که تنها یک سوم ارز مورد نیاز دارو و ملزومات پزشکی در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس  با انتقاد از برخی اظهارنظرها مبنی بر تنظیم بودجه سال ۱۳۹۲ به شکل "انقباضی"، افزود: "بودجه هر بخشی را می‌شود انقباضی دید اما با حوزه سلامت نباید اینطور برخورد کرد."

به گفته او ایران هم اکنون در بخش دارو و تجهیزات پزشکی با "مشکل" روبرو است و "مردم از مراجعه به بیمارستان‌های دولتی رضایت‌مند نیستند."

این نماینده مجلس اضافه کرد: "ما علاوه بر حوزه سلامت، در بخش بهداشت هم دچار چالش جدی هستیم و حتی برای پرداخت حق ماموریت و پول بنزین خودروهای کارشناسان بهداشت که برای نظارت به مسائل بهداشتی به این طرف و آن طرف می‌روند با مشکل روبرو هستیم."

ایران در ماه‌های گذشته با مشکلات جدی در حوزه سلامت و به ویژه تامین داروی بیماران مواجه است. نبود ارز مورد نیاز تامین دارو، تحريم وعدم ارتباط بانک‌ها در اثر تحريم از جمله دلایل این موضوع هستند. برخی دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان مدریت نامناسب در تخصیص بودجه لازم را نیز در این موضوع موثر می‌دانند.

رئيس کميسيون بهداشت مجلس پیش از این در آذر ماه سال جاری نیز گفته بود که دولت  ارز مرجع را  به جای واردات دارو و تجهيزات پزشکی آن برای "واردات لوازم آرايشی و چوب بستی اختصاص داده است."

وحید دستجردی نیز در این زمینه گفته بود: “طی شش ماه گذشته تلاش زیادی برای اختصاص ارز مرجع به شرکت‌های واردکننده دارو و مواد اولیه دارویی انجام داده‌ایم ولی موفق نشدیم و نمی دانیم این ارز در کجا مصرف شده است.”

اواخر آبان ماه جاری رئیس انجمن داروسازان از افزایش٢٤٥ درصدی قیمت لوازم مصرفی پزشکی، کمبود شیرخشک و داروهای بیماران خاص در داروخانه‌های ایران خبر داده بود. در همان زمان، خبرگزاری مهر نیز گزارش داده بود نرخ انواع تجهیزات و خدمات بیمارستانی، آزمایشگاهی، تصویربرداری پزشکی و غیره از ١٠٠ تا ٣٠٠ درصد افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • haghighatgo

    سلامت بی سلامت ...خرج داره ...تازها و تازی زاده های اژدها صفت حکومت گردان سی و چند ساله در ایران پول پورشه ها و ساختن قمارخانه ها و آپارتمان ها در امریکای جنوبی رو بدن دارو برای ایرانی بخرن که ایرانی ها باهاش مدوا بشن ...؟