ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اکبر منتجبی و ريحانه طباطبايی آزاد شدند

<p>اکبر منتجبی و ريحانه طباطبايی، دو تن از روزنامه&zwnj;نگارانی که بهمن امسال در تهران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، اين دو روزنامه&zwnj;نگار روز دوشنبه هفتم اسفند آزاد شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اکبر منتجبی پيش از بازداشت، در هفته&zwnj;نامه آسمان چاپ تهران مشغول به کار بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ريحانه طباطبايی که با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شده، خبرنگار روزنامه بهار است. بر پايه اين گزارش، اين روزنامه&zwnj;نگار در مدت بازداشت در سلول انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين روزنامه&zwnj;نگار، پيش از اين نيز از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به اتهام &quot;تلاش برای انتخابات آزاد از راه حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و اصلاح شورای نگهبان، مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و آزادی زندانيان اغتشاشات و فتنه&zwnj;گران و عدم دخالت نظاميان در سياست و اقتصاد و بازگشت نظاميان به پادگان&zwnj;ها&quot; و &quot;تضعيف ارکان نظام جمهوری اسلامی&quot; به يک سال حبس تعزيری محکوم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>تارنمای کلمه گفته است ميلاد فدايی اصل نيز در آستانه آزادی از زندان قرار دارد</p> </blockquote> <p>ريحانه طباطبايی در تاريخ ۲۱ آذر ۱۳۸۹ از سوی سپاه در منزل پدری&zwnj;اش بازداشت شده و به مدت ۳۶ روز در انفرادی بند دو الف سپاه تحت بازجويی قرار گرفته بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طباطبايی سابقه فعاليت در خبرگزاری سينا و مجله چلچراغ را نيز دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بهمن و اسفند ماه سال جاری خورشيدی نزديک به ۲۰ روزنامه&zwnj;نگار در ايران بازداشت شدند. وزارت اطلاعات ايران دليل بازداشت اين روزنامه&zwnj;نگاران را &quot;همکاری آن&zwnj;ها با بی&zwnj;بی&zwnj;سی&quot; اعلام کرده، اتهامی که از سوی اين شبکه تلويزيونی رد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از ميان اين روزنامه&zwnj;نگاران تاکنون افزون بر منتجبی و طباطبايی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری، حسين ياغچی و کيوان مهرگان آزاد شده&zwnj;اند و احسان مازندرانی، نسرين تخيری، ساسان آقايی، ميلاد فدايی اصل، سليمان محمدی، پژمان موسوی، پوريا عالمی و صبا آذرپيک همچنان در بازداشت هستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با اين حال کلمه گفته است ميلاد فدايی اصل نيز در آستانه آزادی از زندان قرار دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دستگيری روزنامه&zwnj;نگاران در تهران، بازتاب جهانی وسيعی داشت و در همه رسانه&zwnj;های مهم کشورهای مختلف در اين مورد خبرهايی منتشر شد. سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر، عفو بين&zwnj;الملل، گزارشگران بدون مرز و ديده&zwnj;بان حقوق بشر نيز در اين&zwnj;باره اطلاعيه صادر کرده&zwnj; و اين بازداشت&zwnj;ها را محکوم کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

اکبر منتجبی و ريحانه طباطبايی، دو تن از روزنامه‌نگارانی که بهمن امسال در تهران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش تارنمای کلمه، اين دو روزنامه‌نگار روز دوشنبه هفتم اسفند آزاد شده‌اند.

اکبر منتجبی پيش از بازداشت، در هفته‌نامه آسمان چاپ تهران مشغول به کار بود.

ريحانه طباطبايی که با وثيقه ۲۰۰ ميليون تومانی آزاد شده، خبرنگار روزنامه بهار است. بر پايه اين گزارش، اين روزنامه‌نگار در مدت بازداشت در سلول انفرادی بند امنيتی ۲۰۹ بوده است.

اين روزنامه‌نگار، پيش از اين نيز از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به رياست قاضی مقيسه به اتهام "تلاش برای انتخابات آزاد از راه حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و اصلاح شورای نگهبان، مطبوعات آزاد، احزاب آزاد و آزادی زندانيان اغتشاشات و فتنه‌گران و عدم دخالت نظاميان در سياست و اقتصاد و بازگشت نظاميان به پادگان‌ها" و "تضعيف ارکان نظام جمهوری اسلامی" به يک سال حبس تعزيری محکوم شده بود.

تارنمای کلمه گفته است ميلاد فدايی اصل نيز در آستانه آزادی از زندان قرار دارد

ريحانه طباطبايی در تاريخ ۲۱ آذر ۱۳۸۹ از سوی سپاه در منزل پدری‌اش بازداشت شده و به مدت ۳۶ روز در انفرادی بند دو الف سپاه تحت بازجويی قرار گرفته بود.

طباطبايی سابقه فعاليت در خبرگزاری سينا و مجله چلچراغ را نيز دارد.

بهمن و اسفند ماه سال جاری خورشيدی نزديک به ۲۰ روزنامه‌نگار در ايران بازداشت شدند. وزارت اطلاعات ايران دليل بازداشت اين روزنامه‌نگاران را "همکاری آن‌ها با بی‌بی‌سی" اعلام کرده، اتهامی که از سوی اين شبکه تلويزيونی رد شده است.

از ميان اين روزنامه‌نگاران تاکنون افزون بر منتجبی و طباطبايی، اميلی امرايی، نرگس جودکی، مطهره شفيعی، علی دهقان، فاطمه ساغرچی، جواد دليری، حسين ياغچی و کيوان مهرگان آزاد شده‌اند و احسان مازندرانی، نسرين تخيری، ساسان آقايی، ميلاد فدايی اصل، سليمان محمدی، پژمان موسوی، پوريا عالمی و صبا آذرپيک همچنان در بازداشت هستند.

با اين حال کلمه گفته است ميلاد فدايی اصل نيز در آستانه آزادی از زندان قرار دارد.

دستگيری روزنامه‌نگاران در تهران، بازتاب جهانی وسيعی داشت و در همه رسانه‌های مهم کشورهای مختلف در اين مورد خبرهايی منتشر شد. سازمان‌های مدافع حقوق بشر، عفو بين‌الملل، گزارشگران بدون مرز و ديده‌بان حقوق بشر نيز در اين‌باره اطلاعيه صادر کرده‌ و اين بازداشت‌ها را محکوم کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.