ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"شواهدی بر بدرفتاری نیروهای آمریکایی با مردم افغانستان در دست نیست"

<p>نیروهای بین&zwnj;المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان، ادعای دولت افغانستان مبنی بر بدرفتاری نیروهای آمریکایی با غیرنظامیان را رد کرد اما از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>ایمیل فیضی، سخنگوی رئیس&zwnj;جمهور افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت شورای امنیت ملی این کشور گزارش&zwnj;هایی در مورد بدرفتاری، شکنجه و حتی قتل غیرنظامیان از سوی&nbsp; قوای ویژه آمریکایی&quot; در ولایت میدان وردک در جنوب کابل، به&zwnj;دست آورده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فیضی گفت: &quot;وزارت دفاع افغانستان نیز در این مورد تحقیق کرده و مشخص شده که در چارچوب این نیروها، تعدادی از شهروندان افغانستان نیز فعالیت دارند که دست به این&zwnj;گونه اعمال می&zwnj;زنند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>سخنگوی رئیس&zwnj;جمهور افغانستان اما گفت به این دلیل شورای امنیت ملی این کشور در نشست فوق&zwnj;العاده خود از نیروهای ویژه آمریکایی خواست تا طی دو هفته میدان وردک را ترک کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>شورای امنیت ملی افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا شبه&zwnj;نظامیان همکار با نیروهای ویژه آمریکایی را بازداشت و مورد پیگرد قانونی قرار دهند</p> </blockquote> <p>افزون بر این، شورای امنیت ملی افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا شبه&zwnj;نظامیان همکار با نیروهای ویژه آمریکایی را بازداشت و مورد پیگرد قانونی قرار دهند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما در واکنش به این قضیه و موضع&zwnj;گیری دولت افغانستان، ژنرال گونتر کاتس، سخنگوی آیساف یا نیروهای بین&zwnj;المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان که تحت فرمان ناتو است، گفت این سازمان از تصمیم دولت افغانستان آگاه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی، تاکنون شواهدی که این اتهام&zwnj;ها را ثابت کند ارائه نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اما گاتس افزود: &quot;ما تمامی اتهام&zwnj;ها در مورد بدرفتاری را جدی گرفته و تلاش خواهیم کرد تا واقعیت&zwnj;های مربوط به این مسئله را مشخص کنیم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ادعای بدرفتاری نیروهای ویژه آمریکایی و شبه&zwnj;نظامیان همکار آن&zwnj;ها در میدان وردک در حالی مطرح می&zwnj;شود که به گفته سخنگوی رئیس&zwnj;جمهور افغانستان، آمریکایی&zwnj;ها در برخی دیگر از ولایت&zwnj;های شرقی و جنوبی افغانستان نیز گروه&zwnj;های شبه&zwnj;نظامی ایجاد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته ایمل فیضی، این شبه&zwnj;نظامیان که موازی با فعالیت نیروهای امنیتی افغانستان کار می&zwnj;کنند، از سوی نیروهای ویژه آمریکایی نأمين مالی شده و حمایت لجستیکی دریافت می&zwnj;کنند و در کنترل دولت نیستند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان، ادعای دولت افغانستان مبنی بر بدرفتاری نیروهای آمریکایی با غیرنظامیان را رد کرد اما از آغاز تحقیقات در این زمینه خبر داد.

ایمیل فیضی، سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت شورای امنیت ملی این کشور گزارش‌هایی در مورد بدرفتاری، شکنجه و حتی قتل غیرنظامیان از سوی  قوای ویژه آمریکایی" در ولایت میدان وردک در جنوب کابل، به‌دست آورده است.

فیضی گفت: "وزارت دفاع افغانستان نیز در این مورد تحقیق کرده و مشخص شده که در چارچوب این نیروها، تعدادی از شهروندان افغانستان نیز فعالیت دارند که دست به این‌گونه اعمال می‌زنند."

سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان اما گفت به این دلیل شورای امنیت ملی این کشور در نشست فوق‌العاده خود از نیروهای ویژه آمریکایی خواست تا طی دو هفته میدان وردک را ترک کنند.

شورای امنیت ملی افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا شبه‌نظامیان همکار با نیروهای ویژه آمریکایی را بازداشت و مورد پیگرد قانونی قرار دهند

افزون بر این، شورای امنیت ملی افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا شبه‌نظامیان همکار با نیروهای ویژه آمریکایی را بازداشت و مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

اما در واکنش به این قضیه و موضع‌گیری دولت افغانستان، ژنرال گونتر کاتس، سخنگوی آیساف یا نیروهای بین‌المللی کمک به تأمین امنیت افغانستان که تحت فرمان ناتو است، گفت این سازمان از تصمیم دولت افغانستان آگاه شده است.

به گفته وی، تاکنون شواهدی که این اتهام‌ها را ثابت کند ارائه نشده است.

اما گاتس افزود: "ما تمامی اتهام‌ها در مورد بدرفتاری را جدی گرفته و تلاش خواهیم کرد تا واقعیت‌های مربوط به این مسئله را مشخص کنیم."

ادعای بدرفتاری نیروهای ویژه آمریکایی و شبه‌نظامیان همکار آن‌ها در میدان وردک در حالی مطرح می‌شود که به گفته سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان، آمریکایی‌ها در برخی دیگر از ولایت‌های شرقی و جنوبی افغانستان نیز گروه‌های شبه‌نظامی ایجاد کرده‌اند.

به گفته ایمل فیضی، این شبه‌نظامیان که موازی با فعالیت نیروهای امنیتی افغانستان کار می‌کنند، از سوی نیروهای ویژه آمریکایی نأمين مالی شده و حمایت لجستیکی دریافت می‌کنند و در کنترل دولت نیستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.