ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازجويی در بازداشتگاه‌های پليس ايران ممنوع شد

<p>قوه قضائيه ايران با صدور بخشنامه&zwnj;ای، بازجويی از متهمان را در بازداشتگاه&zwnj;های نيروی انتظامی اين کشور ممنوع اعلام کرد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری مهر، آيت&zwnj;الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران روز سه&zwnj;شنبه هشتم اسفند اين بخشنامه را برای اجرا ابلاغ کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين بخشنامه آمده است: &quot;نيروی انتظامی بايد ترتيبی اتخاذ کند که بازجويی از متهمين در محل جداگانه از بازداشتگاه انتظامی انجام گيرد، انجام تحقيقات و بازجويی در محل نگهداری متهمان ممنوع است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>بازداشتگاه انتظامی، بازداشتگاهی است که توسط نيروی انتظامی در اماکن تحت اختيار اين نهاد انتظامی ايجاد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>اين بخشنامه می&zwnj;گويد پذيرش متهمان در بازداشتگاه&zwnj;های نيروی انتظامی بايد با حکم قضايی و برای مدتی محدود باشد</p> </blockquote> <p>اين بخشنامه می&zwnj;گويد پذيرش متهمان در بازداشتگاه&zwnj;های نيروی انتظامی بايد با حکم قضايی و برای مدتی محدود باشد. در اين بخشنامه آمده که اين بازداشتگاه&zwnj;ها برای جلوگيری از تخلفات ماًموران بايد به دوربين&zwnj;های مداربسته مجهز باشند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ظاهراً اين بخشنامه واکنشی است به مرگ ستار بهشتی، وبلاگ&zwnj;نويسی که آبان امسال در بازداشتگاه نيروی انتظامی بر اثر &quot;ضرب و شتم و فشارهای روحی&quot; جان سپرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ستار بهشتی ظهر روز ۹ آبان امسال در منزلش در رباط کريم تهران بازداشت شد و ۱۳ آبان در مقر پليس توليد و تبادل اطلاعات تهران (فتا) درگذشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی به اتهام &quot;فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران، توهين به ارزش&zwnj;های نظام و اجتماع و تبانی به قصد انجام عليه امنيت کشور&quot; بازداشت شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مرگ ستار بهشتی بازتاب گسترده&zwnj;ای در جهان يافت و شمار زيادی از سازمان&zwnj;های بين&zwnj;المللی مدافع حقوق بشر و دولت&zwnj;های غربی با اعتراض به مرگ اين وبلاگ&zwnj;نويس در اثر شکنجه٬ خواهان رسيدگی به اين موضوع شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از رسانه&zwnj;ای شدن خبر مرگ ستار بهشتی و واکنش نمايندگان مجلس به آن، اسماعيل احمدی&zwnj;مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران ۱۱ آذر ماه، سرهنگ محمدحسن شکريان٬ رئيس پليس فتای تهران را به علت &quot;قصور و ضعف&quot; در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسيدگی پرونده ستار بهشتی برکنار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

قوه قضائيه ايران با صدور بخشنامه‌ای، بازجويی از متهمان را در بازداشتگاه‌های نيروی انتظامی اين کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت‌الله صادق لاريجانی، رئيس قوه قضائيه ايران روز سه‌شنبه هشتم اسفند اين بخشنامه را برای اجرا ابلاغ کرد.

در اين بخشنامه آمده است: "نيروی انتظامی بايد ترتيبی اتخاذ کند که بازجويی از متهمين در محل جداگانه از بازداشتگاه انتظامی انجام گيرد، انجام تحقيقات و بازجويی در محل نگهداری متهمان ممنوع است."

بازداشتگاه انتظامی، بازداشتگاهی است که توسط نيروی انتظامی در اماکن تحت اختيار اين نهاد انتظامی ايجاد شده است.

اين بخشنامه می‌گويد پذيرش متهمان در بازداشتگاه‌های نيروی انتظامی بايد با حکم قضايی و برای مدتی محدود باشد

اين بخشنامه می‌گويد پذيرش متهمان در بازداشتگاه‌های نيروی انتظامی بايد با حکم قضايی و برای مدتی محدود باشد. در اين بخشنامه آمده که اين بازداشتگاه‌ها برای جلوگيری از تخلفات ماًموران بايد به دوربين‌های مداربسته مجهز باشند.

ظاهراً اين بخشنامه واکنشی است به مرگ ستار بهشتی، وبلاگ‌نويسی که آبان امسال در بازداشتگاه نيروی انتظامی بر اثر "ضرب و شتم و فشارهای روحی" جان سپرد.

ستار بهشتی ظهر روز ۹ آبان امسال در منزلش در رباط کريم تهران بازداشت شد و ۱۳ آبان در مقر پليس توليد و تبادل اطلاعات تهران (فتا) درگذشت.

وی به اتهام "فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران، توهين به ارزش‌های نظام و اجتماع و تبانی به قصد انجام عليه امنيت کشور" بازداشت شده بود.

مرگ ستار بهشتی بازتاب گسترده‌ای در جهان يافت و شمار زيادی از سازمان‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت‌های غربی با اعتراض به مرگ اين وبلاگ‌نويس در اثر شکنجه٬ خواهان رسيدگی به اين موضوع شدند.

پس از رسانه‌ای شدن خبر مرگ ستار بهشتی و واکنش نمايندگان مجلس به آن، اسماعيل احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی ايران ۱۱ آذر ماه، سرهنگ محمدحسن شکريان٬ رئيس پليس فتای تهران را به علت "قصور و ضعف" در نظارت کافی بر عملکرد پرسنل تحت امر و روند رسيدگی پرونده ستار بهشتی برکنار کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.