ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت نفر در ايران اعدام شدند

<p>هفت نفر در ايران به اتهام &quot;قاچاق مواد مخدر&quot; و &quot;تجاوز&quot; در شهرهای گچساران، سمنان، ساری و کاشان اعدام شدند. چهار نفر از آنان در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>خبرگزاری فارس به نقل از افشين نارکی، رئيس اداره زندان گچساران اعلام کرد صبح امروز پنج&zwnj;شنبه ۱۰ اسفندماه طی مراسمی در محوطه زندان اين شهرستان، چهار نفر به جرم تجاوز در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئيس اداره زندان گچساران گفت اين افراد جرم خود را در سال ۷۶ خورشيدی مرتکب شده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين همين خبرگزاری به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان نوشت يک قاچاقچی مواد مخدر اهل تربت جام، به جرم حمل و نگهداری يک کيلو و ۱۶۳ گرم مواد مخدر از نوع کراک، امروز در زندان مرکزی شهرستان سمنان به دار آويخته شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>روابط عمومی دادگستری استان سمنان گفته است تقاضای عفو اين متهم در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی&rlm;های لازم و عدم احراز شرايط، توسط کميسيون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>شمار اعدام&zwnj;شدگان دو هفته اخير در ايران به ۴۳ مورد رسيده است</p> </blockquote> <p>به گزارش واحد مرکزی خبر (وابسته به صدا و سيما)، سرهنگ کريمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: &quot;قاچاقچی سه کيلوگرم هروئين سحرگاه امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) در زندان مرکزی کاشان به دار مجازات آويخته شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی &quot;اين قاچاقچی ۳۱ ساله، سال ۸۹ به جرم حمل بيش از سه کيلوگرم هروئين دستگير شده بود. اين متهم در دادگاه عمومی و انقلاب کاشان به اعدام محکوم و اين حکم در زندان مرکزی کاشان اجرا شد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنين يک نفر ديگر با اتهام مشابهی روز چهارشنبه در زندان ساری اعدام شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب ساری گفت: &quot;اين فرد دارای سوابق متعدد کيفری در امر خريد و فروش مواد مخدر بوده که پرونده اخير پس از رسيدگی و طی مراحل مختلف&nbsp; قضايی، منجر به صدور حکم اعدام شد و اين حکم در محوطه زندان مرکز استان به اجرا در آمد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اوايل هفته جاری نيز چهار نفر در ايران به اتهام &quot;قاچاق مواد مخدر&quot; در قزوين و بهبهان اعدام شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شمار اعدام&zwnj;شدگان دو هفته اخير در ايران به ۴۳ مورد رسيده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دو هفته گذشته در شهرهای ساری، کاشان، شيراز، زاهدان، اراک، سنندج، کرمانشاه، قزوين، بهبهان و اهواز حکم اعدام اجرا شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شمار بالای اعدام&zwnj;ها در ايران همواره مورد اعتراض نهادهای بين&zwnj;المللی حقوق بشری قرار دارد اما مقام&zwnj;های اين کشور می&zwnj;گويند مجازات اعدام يک مسئله داخلی و بر اساس &quot;قوانين اسلام&quot; است. ايران بالاترين آمار اعدام در جهان را پس از چين دارد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>جرايمی مانند قتل، حمل، نگهداری و خريد و فروش مواد مخدر، تجاوز به عنف و محاربه از جمله جرايمی هستند که مجازات مرگ را در ايران در پی دارند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

هفت نفر در ايران به اتهام "قاچاق مواد مخدر" و "تجاوز" در شهرهای گچساران، سمنان، ساری و کاشان اعدام شدند. چهار نفر از آنان در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.

خبرگزاری فارس به نقل از افشين نارکی، رئيس اداره زندان گچساران اعلام کرد صبح امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه طی مراسمی در محوطه زندان اين شهرستان، چهار نفر به جرم تجاوز در برابر ديدگان مردم به دار آويخته شدند.

رئيس اداره زندان گچساران گفت اين افراد جرم خود را در سال ۷۶ خورشيدی مرتکب شده بودند.

همچنين همين خبرگزاری به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سمنان نوشت يک قاچاقچی مواد مخدر اهل تربت جام، به جرم حمل و نگهداری يک کيلو و ۱۶۳ گرم مواد مخدر از نوع کراک، امروز در زندان مرکزی شهرستان سمنان به دار آويخته شد.

روابط عمومی دادگستری استان سمنان گفته است تقاضای عفو اين متهم در دو مرحله مطرح شده بود که پس از انجام بررسی‏های لازم و عدم احراز شرايط، توسط کميسيون مرکزی عفو و بخشودگی رد شد.

شمار اعدام‌شدگان دو هفته اخير در ايران به ۴۳ مورد رسيده است

به گزارش واحد مرکزی خبر (وابسته به صدا و سيما)، سرهنگ کريمی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: "قاچاقچی سه کيلوگرم هروئين سحرگاه امروز (چهارشنبه ۹ اسفند) در زندان مرکزی کاشان به دار مجازات آويخته شد."

به گفته وی "اين قاچاقچی ۳۱ ساله، سال ۸۹ به جرم حمل بيش از سه کيلوگرم هروئين دستگير شده بود. اين متهم در دادگاه عمومی و انقلاب کاشان به اعدام محکوم و اين حکم در زندان مرکزی کاشان اجرا شد."

همچنين يک نفر ديگر با اتهام مشابهی روز چهارشنبه در زندان ساری اعدام شد.

اسدالله جعفری، دادستان عمومی و انقلاب ساری گفت: "اين فرد دارای سوابق متعدد کيفری در امر خريد و فروش مواد مخدر بوده که پرونده اخير پس از رسيدگی و طی مراحل مختلف  قضايی، منجر به صدور حکم اعدام شد و اين حکم در محوطه زندان مرکز استان به اجرا در آمد."

اوايل هفته جاری نيز چهار نفر در ايران به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در قزوين و بهبهان اعدام شدند.

شمار اعدام‌شدگان دو هفته اخير در ايران به ۴۳ مورد رسيده است.

در دو هفته گذشته در شهرهای ساری، کاشان، شيراز، زاهدان، اراک، سنندج، کرمانشاه، قزوين، بهبهان و اهواز حکم اعدام اجرا شده است.

شمار بالای اعدام‌ها در ايران همواره مورد اعتراض نهادهای بين‌المللی حقوق بشری قرار دارد اما مقام‌های اين کشور می‌گويند مجازات اعدام يک مسئله داخلی و بر اساس "قوانين اسلام" است. ايران بالاترين آمار اعدام در جهان را پس از چين دارد.

جرايمی مانند قتل، حمل، نگهداری و خريد و فروش مواد مخدر، تجاوز به عنف و محاربه از جمله جرايمی هستند که مجازات مرگ را در ايران در پی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    جمهوری اسلامی مخالفین خود را به دروغ متهم به قاچاق مواد و تجاوز کرده و اعدام می کند.