ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بليت مترو در ايران ۲۰ درصد گران می‌شود

<p>در پی گرانی&zwnj;های روزمره در ایران، یکی از اعضای شورای شهر تهران، از افزایش۲۰ درصدی نرخ بلیت متروی پایتخت در سال ۱۳۹۲ خبر داد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت اعضای جلسه کمیسیون عمران روز سه&zwnj;شنبه نسبت به افزایش ۲۰ درصدی رأی مثبت دادند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۳۹۲ افزود: &quot;در این جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی بلیت&zwnj;های مدت&zwnj;دار مترو در سال آینده حذف شود و در سایر بند&zwnj;ها نیز افزایش با نرخ ۲۰ درصدی اعمال شود.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شکیب افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت مترو را &quot;منطقی&quot; دانست و تأکید کرد: &quot;ما با بررسی تمامی جوانب نسبت به این درصد افزایش رأی مثبت دادیم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این&zwnj;که &quot;تمام تلاش ما بر این بوده است که مردم تحت فشار نباشند&quot;، گفت: &quot;شهرداری تهران نیز این میزان افزایش نرخ بليت را پیشنهاد داده بود که به تأيید کمیسیون عمران رسید.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>پیش از این از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کرایه&zwnj;های حمل و نقل عمومی، تاکسی و مترو در سال ۹۲ خبر داده شده بود</p> </blockquote> <p>وی توضیح داد: &quot;در شرایطی که دولت سهم خود را پرداخت نمی&zwnj;کند مترو ناچار است برای تأمین هزینه&zwnj;های موجود، هزینه&zwnj;های خود را به نوعی تأمین کند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>این مقام مسئول در شورای شهر تهران پیش از این ضمن تکذیب افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی در این شهر، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کرایه&zwnj;های حمل و نقل عمومی، تاکسی و مترو در سال ۹۲ خبر داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>با این وجود در بهمن&zwnj;ماه، سازمان تاکسیرانی شهر تهران لایحه افزایش نرخ کرایه&zwnj;های تاکسی در سال ۹۲ را با پیشنهاد ۵۰ درصد افزایش نرخ به شورای شهر تهران ارائه داده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ازسوی دیگر، خبرگزاری مهر نیز در آخرین روز بهمن&zwnj;ماه به نقل از ناصر بختیاری، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا از افزایش ۳۱ درصدی قیمت بلیت قطار در آستانه نوروز خبر داد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزایش قیمت بلیت قطار&zwnj;ها در حالی اعلام شده بود که علی نیک&zwnj;زاد، وزیر راه و شهرسازی ایران پیش از آن در مراسم افتتاح ۵۸ ایستگاه هوا&zwnj;شناسی جاده&zwnj;ای در مورد افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی و داخلی گفته بود &quot;نوروز امسال افزایش قیمتی در بخش جاده&zwnj;ای، ریلی و زمینی نداریم.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال، تارنمای خبر خودرو به نقل از شهریار افندی&zwnj;زاده، رئیس سازمان راه&zwnj;داری و حمل و نقل جاده&zwnj;ای ایران نوشت، نرخ بلیت اتوبوس در نوروز، حداکثر ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در سال&zwnj;های اخیر با تحریم&zwnj;های شدید علیه ایران به&zwnj;خاطر برنامه هسته&zwnj;ای این کشور و اجرای مرحله نخست طرح هدفمندسازی یارانه&zwnj;ها، قیمت سوخت و لوازم یدکی نیز به&zwnj;شدت افزایش یافت و در نتیجه بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به&zwnj;ویژه هواپیما در مراحل مختلف افزایش صعودی داشته&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در پی گرانی‌های روزمره در ایران، یکی از اعضای شورای شهر تهران، از افزایش۲۰ درصدی نرخ بلیت متروی پایتخت در سال ۱۳۹۲ خبر داد.

حمزه شکیب، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت اعضای جلسه کمیسیون عمران روز سه‌شنبه نسبت به افزایش ۲۰ درصدی رأی مثبت دادند.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۳۹۲ افزود: "در این جلسه تصمیم گرفته شد که تمامی بلیت‌های مدت‌دار مترو در سال آینده حذف شود و در سایر بند‌ها نیز افزایش با نرخ ۲۰ درصدی اعمال شود."

شکیب افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت مترو را "منطقی" دانست و تأکید کرد: "ما با بررسی تمامی جوانب نسبت به این درصد افزایش رأی مثبت دادیم."

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان این‌که "تمام تلاش ما بر این بوده است که مردم تحت فشار نباشند"، گفت: "شهرداری تهران نیز این میزان افزایش نرخ بليت را پیشنهاد داده بود که به تأيید کمیسیون عمران رسید."

پیش از این از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی، تاکسی و مترو در سال ۹۲ خبر داده شده بود

وی توضیح داد: "در شرایطی که دولت سهم خود را پرداخت نمی‌کند مترو ناچار است برای تأمین هزینه‌های موجود، هزینه‌های خود را به نوعی تأمین کند."

این مقام مسئول در شورای شهر تهران پیش از این ضمن تکذیب افزایش ۵۰ درصدی کرایه تاکسی در این شهر، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی کرایه‌های حمل و نقل عمومی، تاکسی و مترو در سال ۹۲ خبر داده بود.

با این وجود در بهمن‌ماه، سازمان تاکسیرانی شهر تهران لایحه افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در سال ۹۲ را با پیشنهاد ۵۰ درصد افزایش نرخ به شورای شهر تهران ارائه داده بود.

ازسوی دیگر، خبرگزاری مهر نیز در آخرین روز بهمن‌ماه به نقل از ناصر بختیاری، مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجا از افزایش ۳۱ درصدی قیمت بلیت قطار در آستانه نوروز خبر داد.

افزایش قیمت بلیت قطار‌ها در حالی اعلام شده بود که علی نیک‌زاد، وزیر راه و شهرسازی ایران پیش از آن در مراسم افتتاح ۵۸ ایستگاه هوا‌شناسی جاده‌ای در مورد افزایش نرخ بلیت پروازهای خارجی و داخلی گفته بود "نوروز امسال افزایش قیمتی در بخش جاده‌ای، ریلی و زمینی نداریم."

در همین حال، تارنمای خبر خودرو به نقل از شهریار افندی‌زاده، رئیس سازمان راه‌داری و حمل و نقل جاده‌ای ایران نوشت، نرخ بلیت اتوبوس در نوروز، حداکثر ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

در سال‌های اخیر با تحریم‌های شدید علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای این کشور و اجرای مرحله نخست طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، قیمت سوخت و لوازم یدکی نیز به‌شدت افزایش یافت و در نتیجه بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به‌ویژه هواپیما در مراحل مختلف افزایش صعودی داشته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان فرهاد - فریاد

    عموما در ایران این دولت و بنگاههای دولتی هستند که با افزایش قیمتها هزینه ی ریخت و پاشهای خودشان را به گردن مردم می اندازند و این در حالی ست که مردم در عزل و نصب ها و حساب و کتاب بنگاهها نه تنها نقشی ندارند بلکه در صورت حساب خواهی به زندان و شکنجه هم کشیده خواهند شد . به همین دلیل و بدون دلیل قیمتها از دهان افراد خارج می شود در حالی که مترو هنوز حساب سود وزیانش را به مردم گزارش نداده قیمت پشت قیمت تغییر می کنند همین چهار ماه پیش بود که 40 در صد افزایش قیمت اعلام شده . در حالی که نه نرخ دستمزد بالا رفته و نه اجناس مورد نیاز مترو . اگر دستمزدها افزایش یافته تنها بین ده تا 12 درصد هزینه ها را شامل می شود پس شهرداری حق دارد حداکثر تا آخر سال یک و دو دهم درصد افزایش نرخ اعلام کند آنهم پس از مشخص شدن حساب سود و زیان . تعمیران بین دو تا 5 درد هزینه ها را شامل می شود که کلیه ی تعمیرات زیربنائی و ماشین آلاتی را نیز شامل می شود که این تنها نیم درصد تغییرات قیمتی را شامل خواهد شد . سوخت بین سه تا شش درصد هزینه هاست که بازهم با صد درصد افزایش قیمت به اعدادی نمی رسیم که آقایان اعلام می کنند . از اینرو تاثیر افزایش هزینه ها برای مترو تنها در ریخت و پاشهای تبلیغاتی خود شهرداری ست که بالای 80 درصد تاثیر بر روی قیمتها خواهد داشت از اینرو بهتر است ما یاد بگیریم تا در مقابل حرفهای بی حساب و کتاب مسئولین غیر منتخب مردم با آمار و ارقام ایستادگی کنیم و با اعتراضات خود مانع افسارگسیختگی جامعه شویم .