ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد

<p>۱۵ آذر، ساعت هشت صبح بخاری یک کلاس ۳۷ نفره در مدرسه شین&zwnj;آباد در پیرانشهر آتش گرفت و زیبایی و کودکی ۱۲ دانش&zwnj;آموز را در شعله&zwnj;های آتش سوزاند. این دانش&zwnj;آموزان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد گرفتار سوختگی شدند و سوخنگی&zwnj;ها هم بیشتر در ناحیه سر و گردن و صورت و سینه اتفاق افتاد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اکنون گروهی از دانش&zwnj;آموزان مدرسه شین&zwnj;آباد را همراه با پدر و مادرشان به اصفهان برده&zwnj;اند که تفریح کنند و اصفهان را ببینند، تا شاید لحظه&zwnj;هایی کوتاه این فاجعه را فراموش کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در عکس&zwnj;هایی که آرشیده شاهنگی از اقامت دانش&zwnj;آموزان حادثه&zwnj;دیده در هتلی در اصفهان گرفته، آن&zwnj;ها را می&zwnj;بینیم که با چهره&zwnj;ای سوخته و پر از زخم بر صندلی&zwnj;های فراخ تکیه داده&zwnj;اند و بر تخت&zwnj;خواب&zwnj;های &laquo;کینگ&zwnj;سایز&raquo; آرمیده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به&zwnj;دشواری می&zwnj;توان تصور کرد که &laquo;شین&zwnj;آباد&raquo; از چنین امکاناتی برخوردار باشد. آیا به&zwnj;راستی با &laquo;سفر به اصفهان&raquo; می&zwnj;توان به کودکان حادثه&zwnj;دیده مدرسه شین&zwnj;آباد و به خانواده&zwnj;هایشان به طور مؤثر یاری رساند؟</p> <p>&nbsp;</p> <p>این کودکان نیاز به درمان درازمدت دارند. پیوند پوست، بازسازی تاندون&zwnj;ها و عضلات از بین رفته، ترمیم و جایگزینی بافت&zwnj;های سوخته همراه با روان&zwnj;درمانی و فیزیوتراپی و مددکاری اجتماعی درازمدت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آیا سفر تفریحی به اصفهان می&zwnj;تواند جایگزین این درمان&zwnj;ها باشد؟</p> <p>&nbsp;</p> <p>شاید هم کودکان سانحه&zwnj;دیده از این امکانات برخوردارند و ما اطلاع نداریم و اکنون به اصفهان سفر کرده&zwnj;اند که یکی از زیباترین شهرهای کشورشان را هم ببینند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>آرزو می&zwnj;کنیم چنین باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

۱۵ آذر، ساعت هشت صبح بخاری یک کلاس ۳۷ نفره در مدرسه شین‌آباد در پیرانشهر آتش گرفت و زیبایی و کودکی ۱۲ دانش‌آموز را در شعله‌های آتش سوزاند. این دانش‌آموزان بین ۳۰ تا ۶۰ درصد گرفتار سوختگی شدند و سوخنگی‌ها هم بیشتر در ناحیه سر و گردن و صورت و سینه اتفاق افتاد.

اکنون گروهی از دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد را همراه با پدر و مادرشان به اصفهان برده‌اند که تفریح کنند و اصفهان را ببینند، تا شاید لحظه‌هایی کوتاه این فاجعه را فراموش کنند.

در عکس‌هایی که آرشیده شاهنگی از اقامت دانش‌آموزان حادثه‌دیده در هتلی در اصفهان گرفته، آن‌ها را می‌بینیم که با چهره‌ای سوخته و پر از زخم بر صندلی‌های فراخ تکیه داده‌اند و بر تخت‌خواب‌های «کینگ‌سایز» آرمیده‌اند.

به‌دشواری می‌توان تصور کرد که «شین‌آباد» از چنین امکاناتی برخوردار باشد. آیا به‌راستی با «سفر به اصفهان» می‌توان به کودکان حادثه‌دیده مدرسه شین‌آباد و به خانواده‌هایشان به طور مؤثر یاری رساند؟

این کودکان نیاز به درمان درازمدت دارند. پیوند پوست، بازسازی تاندون‌ها و عضلات از بین رفته، ترمیم و جایگزینی بافت‌های سوخته همراه با روان‌درمانی و فیزیوتراپی و مددکاری اجتماعی درازمدت.

آیا سفر تفریحی به اصفهان می‌تواند جایگزین این درمان‌ها باشد؟

شاید هم کودکان سانحه‌دیده از این امکانات برخوردارند و ما اطلاع نداریم و اکنون به اصفهان سفر کرده‌اند که یکی از زیباترین شهرهای کشورشان را هم ببینند.

آرزو می‌کنیم چنین باشد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>فدای سر نوه ی خامنه ای دیکتاتور ایران</p>