ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

سرگئی پروکوفیف: خالق باله سیندرلا

سرگئی پروکوفیف آهنگساز، پیانیست و رهبر ارکستر روس، یکی از آهنگسازان مطرح قرن بیستم به شمار می‌آید.

سرگئی پروکوفیف آهنگساز، پیانیست و رهبر ارکستر روس، یکی از آهنگسازان مطرح قرن بیستم به شمار می‌آید.

مشهور‌ترین آثارش پنج کنسرتوی پیانو، ۹ سونات و هفت سمفونی هستند. او همچنین باله‌های معروفی مثل «رومئو و ژولیت» و «سیندرلا» را ساخته است.

سرگئی پروکوفیف در سال ۱۸۹۱ در اوکراین متولد شد. مادرش به دلیل مرگ دو فرزند، زندگی‌اش را وقف موسیقی و پیانو کرده بود. پروکوفیف هم با شنیدن صدای پیانوی مادرش به این ساز علاقمند شد و به سرعت در موسیقی پیشرفت کرد، به طوری که اولین اپرایش را در نُه‌سالگی نوشت.

پروکوفیف که در کنسرواتوار سنت پیترزبورگ تحصیل کرده بود، در ابتدا به عنوان آهنگساز و پیانیستی بدعت‌گذار معروف شد. چون چند قطعه‌ تکنیکی برای پیانو نوشت که به نظر جامعه‌ موسیقی آن زمان ناهنجار می‌آمد. اما اولین موفقیت بزرگش را با شکستن قالب آهنگساز- پیانیست و نوشتن آثار ارکستری به‌دست آورد: آثاری مثل سویت سکایی، پله فولادی و شوت. اما همواره علاقه‌ اصلی‌اش اپرا بود و چندین کار هم در این ژانر انجام داد؛ آثاری همچون قمارباز و فرشته‌ آتشین.

پروکوفیف در سال‌های آخر عمرش بیمار بود و به همین دلیل نمی‌توانست خیلی در موسیقی فعال باشد. او سرانجام در پنجم مارس ۱۹۵۳ – هم‌زمان با روزی که مرگ استالین اعلام شد- از دنیا رفت. دلیل مرگ او خونریزی مغزی اعلام شد، ولی نمی‌دانیم علت بیماری او در سال‌های آخر حیاتش چه بود.

ویدئو:Prokofiev Piano Concerto No 3 Mvt 2 - Ian Munro

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.