ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صالحی: تحريم‌ها عليه ايران از امروز به تدريج لغو می‌شود

<p>علی&zwnj;اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت تحريم&zwnj;ها عليه اين کشور از امروز يکشنبه ۱۳ اسفند به تدريج رفع می&zwnj;شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحی در حاشيه &quot;همايش معاونين و فرماندهی مرزبانی نيروی انتظامی&quot; گفت: &quot;ما تحريم&zwnj;ها و همچنين اين موضوع که از امروز تحريم&zwnj;ها نه فقط تشديد نخواهد شد بلکه شاهد رفع تدريجی آن&zwnj;ها خواهيم بود را تفأل به خير می&zwnj;دانيم .&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وزير خارجه ايران توضيح نداد که چه تحريم&zwnj;هايی عليه ايران لغو می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته صالحی &quot;اگر تا به امروز دشمن ۱۰۰ دلار برای ايجاد تحريم&zwnj;ها عليه ايران هزينه کرده باشد حتی ۱۰ دلار نيز از آن منفعت نبرده است.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>شورای امنيت سازمان ملل متحد در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. آمريکا، اتحاديه اروپا و شمار ديگری از کشورها نيز تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه&zwnj;ای را عليه فروش نفت و مؤسسات بانکی ايران برقرار کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>علی&zwnj;اکبر صالحی: کشور ايران دارای ۱۵ همسايه آبی و خاکی است که قطعاً چنين کشوری را به زحمت می&zwnj;توان تحريم کرد</p> </blockquote> <p>قدرت&zwnj;های بزرگ غربی معتقدند ايران زير پوشش برنامه هسته&zwnj;ای خود که آن را &quot;صلح&zwnj;آميز&quot; می&zwnj;خواند، در صدد دستيابی به سلاح هسته&zwnj;ای است اما ايران بارها اين اتهام را رد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>قدرت&zwnj;های جهانی می&zwnj;گويند در برابر توقف برنامه هسته&zwnj;ای ايران، حاضر هستند بخشی از تحريم&zwnj;ها عليه ايران را لغو کنند. به گفته قدرت&zwnj;های جهانی لغو تحريم&zwnj;های ايران شامل نفت و بانک مرکزی نمی&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>صالحی گفته است: &quot;جمهوری اسلامی توانسته آثار تحريم&zwnj;ها را کاهش بدهد به&zwnj;طوری که علی&zwnj;رغم اظهارات قبلی غربی&zwnj;ها مبنی بر وارد کردن تحريم&zwnj;های فلج&zwnj;کننده عليه ايران، امروزه وضعيت جور ديگری است و آنان به نتيجه دلخواه نرسيده&zwnj;اند.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزود: &quot;کشور ايران دارای ۱۵ همسايه آبی و خاکی است که قطعاً چنين کشوری را به زحمت می&zwnj;توان تحريم کرد.&quot;</p> <p>&nbsp;</p> <p>هدف از اين تحريم&zwnj;ها، اعمال فشار بر تهران برای متوقف کردن تلاش&zwnj;ها برای غنی&zwnj;سازی اورانيوم در سطحی است که می&zwnj;تواند در توليد سلاح هسته&zwnj;ای مورد استفاده قرار گيرد اما تهران می&zwnj;گويد برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش صرفا برای مقاصد غيرنظامی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

علی‌اکبر صالحی، وزير خارجه ايران گفت تحريم‌ها عليه اين کشور از امروز يکشنبه ۱۳ اسفند به تدريج رفع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، صالحی در حاشيه "همايش معاونين و فرماندهی مرزبانی نيروی انتظامی" گفت: "ما تحريم‌ها و همچنين اين موضوع که از امروز تحريم‌ها نه فقط تشديد نخواهد شد بلکه شاهد رفع تدريجی آن‌ها خواهيم بود را تفأل به خير می‌دانيم ."

وزير خارجه ايران توضيح نداد که چه تحريم‌هايی عليه ايران لغو می‌شود.

به گفته صالحی "اگر تا به امروز دشمن ۱۰۰ دلار برای ايجاد تحريم‌ها عليه ايران هزينه کرده باشد حتی ۱۰ دلار نيز از آن منفعت نبرده است."

شورای امنيت سازمان ملل متحد در چند سال اخير با صدور چند قطعنامه عليه برنامه اتمی ايران، اين کشور را مورد تحريم قرار داده است. آمريکا، اتحاديه اروپا و شمار ديگری از کشورها نيز تحريم‌های يک‌جانبه‌ای را عليه فروش نفت و مؤسسات بانکی ايران برقرار کرده‌اند.

علی‌اکبر صالحی: کشور ايران دارای ۱۵ همسايه آبی و خاکی است که قطعاً چنين کشوری را به زحمت می‌توان تحريم کرد

قدرت‌های بزرگ غربی معتقدند ايران زير پوشش برنامه هسته‌ای خود که آن را "صلح‌آميز" می‌خواند، در صدد دستيابی به سلاح هسته‌ای است اما ايران بارها اين اتهام را رد کرده است.

قدرت‌های جهانی می‌گويند در برابر توقف برنامه هسته‌ای ايران، حاضر هستند بخشی از تحريم‌ها عليه ايران را لغو کنند. به گفته قدرت‌های جهانی لغو تحريم‌های ايران شامل نفت و بانک مرکزی نمی‌شود.

صالحی گفته است: "جمهوری اسلامی توانسته آثار تحريم‌ها را کاهش بدهد به‌طوری که علی‌رغم اظهارات قبلی غربی‌ها مبنی بر وارد کردن تحريم‌های فلج‌کننده عليه ايران، امروزه وضعيت جور ديگری است و آنان به نتيجه دلخواه نرسيده‌اند."

وی افزود: "کشور ايران دارای ۱۵ همسايه آبی و خاکی است که قطعاً چنين کشوری را به زحمت می‌توان تحريم کرد."

هدف از اين تحريم‌ها، اعمال فشار بر تهران برای متوقف کردن تلاش‌ها برای غنی‌سازی اورانيوم در سطحی است که می‌تواند در توليد سلاح هسته‌ای مورد استفاده قرار گيرد اما تهران می‌گويد برنامه هسته‌ای‌اش صرفا برای مقاصد غيرنظامی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    جان کري گفته بود ايران دولت منتخب دارد. وزير دفاع آمريکا هم با نماينده قبلي حکومت اسلامی در سازمان ملل بغل در بغل عکس انداخته اند . منتظر اعدام و بگير و ببند بيشتر باشيد!

  • کاربر مهمان

    هاي فايو سفير حکومت اسلامي در آلمان و ريس حزب سبزها بيخود نبود!

  • کاربر مهمان

    معلوم نيست پشت پرده چه خبر است ؟ کي راست ميگويد و کي دروغ ؟ مردم ايران هم نخودي هستند.

  • کاربر مهمان

    حداقل از اينها بخواهند 60000 نفر چماقدار را در انتخابتشان بجان مردم نياندازند . هيات سه نفره را ريس جمهور کنيد و قال قضيه را بکنيد!!

  • کاربر مهمان

    تحقق چشم انداز مهمد رضا شاه پهلوی تبدیل ایران به ایرانستان تبدیل پانصد هزار ریال واحد پولی ایران به یک اسکناس.

  • کاربر مهمان

    رهبری فتوا داده که با هر دروغ و دونگی شده قدری اضطاب و تشویش و نگرانی مردم را پایین آورند تا دوباره مردم را خر کرده پای صندوقهای رای ببرند. اما آیا غربی ها در این خر کردن ما شرکت خواهند کرد؟؟؟

  • کاربر مهمان

    يک کمي دروغ است ؟ چون مسول تحريمها در دولت اوباما ديروزدر بغداداز مالکي خواست تحريمها را دور نزند؟!

  • کاربر مهمان

    . بالاخره زهرخوردن مبارک باشد يا نه ؟ اينهمه هزينه در داخل کوهها براي جي بود؟!

  • کاربر مهمان

    پس اینهمه جوانان کشور را در این سی و چهار سال به کشتن دادید برای مبارزه با آمریکا و اسراییل حالا هم به صورت صدر در صد عقب نشینی کردید. یعنی ما ملت ایقدر خریم!!! مردم ایران بیدار شوید از بیشرفان بپرسید چرا جوانان شما را سی و چهار سال به کشتن دادند تا با آمریکا مبارزه کنند. نویسندگان٬ صاحب نظران بنویسید٬ بپرسید. ساسیون بنویسید بپرسید از این بیشرفان روحانی٬ این رانتخواران نامرد و سارقان طریق!